05.05.13, 11:31

Wskaźnik Irytacji Reklamą wśród Polaków wciąż na wysokim poziomie

Logo OMD
fot.: materiały prasowe

Wskaźnik Irytacji Reklamą bardzo wysoki, ale na stabilnym poziomie - podaje Dział Badań OMD.

Na przestrzeni czterech lat zauważalny jest trend wzrostowy Wskaźnika Irytacji Reklamą. Jednak znacznie wyższe wartości wskaźnika w ostatnim półroczu wynikają ze zmiany metodologii badania i rezygnacji z ankiet telefonicznych na rzecz internetowych. Większa otwartość, szczerość oraz bezpośredniość w ocenie respondentów internetowych niż osób badanych przez telefon oraz wystawienie na reklamy w Internecie, także w czasie wypełniania kwestionariusza, wpływają na większe poirytowanie badanych.

Porównanie pierwszych kwartałów 2012 r. i 2013 r. dostarczyło ciekawych wniosków na temat irytacji reklamą wśród Polaków. Szczegółowa analiza Wskaźnika Irytacji Reklamą w tych okresach wskazuje, iż największy wzrost irytacji nastąpił w grupie 15-24 lat (o 1,24, wynosi aktualnie 6,2) oraz wśród studentów i uczniów (o 1,29, wynosi aktualnie 6,1), którzy spędzają najwięcej czasu na surfowaniu po Internecie. Najniższe różnice w poirytowaniu były wśród Polaków w wieku 50-59 (o 0,35, wynosi aktualnie 6,6) oraz emerytów i rencistów (o 0,21, wynosi aktualnie 6,6) - grup, które w badaniu telefonicznym były najbardziej rozdrażnione reklamami. Powyższe przyrosty są skutkiem przejścia z ankiet telefonicznych na internetowe oraz różnic pomiędzy czasem poświęcanym na różne media m.in.: telewizję i Internet.

               fot.: materiały prasowe

Zaskakujący jest fakt, iż nie można zaobserwować „zimowej sezonowości" w 2012 roku. W poprzednich latach widoczny był znaczny spadek irytacji w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Świąteczna, rodzinna atmosfera oraz sylwestrowy nastrój pozytywnie oddziaływały na respondentów, co odzwierciedlają niższe wskaźniki. W 2009 r.  i 2010 r. średnia wskazań wyniosła 5,5, natomiast w 2011 r. - 5,8. Grudzień 2012 r. nie przyniósł spadku irytacji i średni WIR ukształtował się na poziomie 6,4. W tym miesiącu wskaźnik pobił kolejny rekord, bo aż 44% respondentów wskazało na wysoki stopień irytacji reklamą (8-10, w skali 10-stopniowej).

Pomiar irytacji reklamą w najbliższych miesiącach umożliwi ocenę wpływu zmiany metodologii badania z CATI na CAWI z perspektywy długookresowej. Czy irytacja spadnie wraz z nastaniem lata, tak jak to miało miejsce w poprzednich latach? Czy nowe jesienne propozycje stacji telewizyjnych wpłyną na większe poirytowanie reklamą? Być może pory roku i nowe ramówki nie wpłyną na duże wahania WIR i  utrzyma się on na stabilnym poziomie.

Komentarze

Powiązane

12.07.24, 12:30
| reklama & PR » informacje
Hochland z billboardem sponsorskim. Ma dotrzeć do prawie 8 mln osób w grupie docelowej
Hochland w lipcu i sierpniu br. zamierza promować swoje produkty, wykorzystując do tego billboard sponsorski.
12.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Kampania pieczywa BIO Piekarni Cukierni Putka na EKO wiatach AMS
Do swojej kampanii sieć piekarni Putka wykorzystuje certyfikowane EKO wiaty AMS na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie i Łodzi.
12.07.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Jakub Zajdel w zespole New Business Development Committee IPREX
Jakub Zajdel, CEO more communications agency dołączył do New Business Development Committee w globalnej sieci IPREX. W latach 2020-2022 pełnił on funkcję EMEA President organizacji.
11.07.24, 20:30
| reklama & PR » informacje
Miej na to Magne B6 Forte. Kampania Sanofi ma skupiać się na edukacji zdrowotnej
Sanofi, we współpracy z FCB Health Spark, uruchomiło nową kampanię „Miej na to Magne B6 Forte”. Akcja ma skupiać się na edukacji zdrowotnej.
11.07.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Alior Bank nawiązał współpracę z Narodową Drużyną Esportową
Alior Bank staje się oficjalnym sponsorem Narodowej Drużyny Esportu. Wcześniej bank wspierał akademickie eventy.
11.07.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
ASAP&ASAP przygotowała kampanię dla Compeed
Agencja ASAP&ASAP opracowała kampanię dla marki Compeed, (Perrigo Poland). Akcja potrwa dwa miesiące.
11.07.24, 14:45
| reklama & PR » informacje
Streetcom przygotuje kampanie dla 4 marek BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec i Smakowita
Streetcom przygotuje i zrealizuje kampanie influencerskie dla czterech marek BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec oraz Smakowita. W ramach umowy, agencja ma przeprowadzić akcje do końca 2024 r.
11.07.24, 12:15
| reklama & PR » informacje
Weber Shandwick promuje stolicę Łotwy
Agencja Weber Shandwick Poland została wybrana przez Agencję Inwestycji i Turystyki Rygi do zrealizowania kampanii promującej Rygę.
11.07.24, 11:00
| reklama & PR » informacje
No-Spa Max z kampanią „Bycie kobietą nie musi boleć” od Publicis Worldwide
Publicis Worldwide przygotowała kampanię dla No-Spa Max, która ruszyła 1 lipca br. Hasło akcji to „Bycie kobietą nie musi boleć”.
11.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
ONE House wygrywa przetarg na obsługę dwóch marek Dr Wolff Group
ONE House i Dr Wolff Group rozpoczęły współpracę. Agencja będzie odpowiedzialna za strategie marketingowe dla marek Alpecin i Plantur 39.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.