15.02.07, 20:45

Przystanek Miasto w Gazecie Wyborczej

Wielka dyskusja o przyszłości 21 największych polskich miast rusza na łamach "Gazety Wyborczej" 19 lutego.
Wielka dyskusja o przyszłości 21 największych polskich miast rusza na łamach "Gazety Wyborczej" 19 lutego.

To świetny moment na taką debatę. Unijne pieniądze, które w najbliższych latach spłyną do polskich miast, poprawią ich status materialny, zwłaszcza infrastrukturę komunikacyjną. Ale to nie załatwi wszystkiego. - tłumaczy Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych GW. - Nie wystarczy, by do miasta X prowadziła autostrada. Musi być jeszcze powód, by w tym mieście się zatrzymać. Właśnie teraz każda z polskich metropolii powinna odpowiedzieć na pytanie, co hamuje jej rozwój i jaki ma pomysł, by ludzie - zwłaszcza młodzi - chcieli wiązać z nimi swoją przyszłość.

Debatę "Przystanek Miasto" otworzą teksty "Siedem grzechów mojego miasta" opublikowane na łamach 21 dodatków lokalnych "Gazety".

Chcemy nimi sprowokować do dyskusji nie tylko lokalne autorytety, ale przede wszystkim mieszkańców. To właśnie opinie i teksty "obywateli" będą dla nas najcenniejsze. Zamierzamy publikować je na łamach, zresztą nie tylko przy okazji tej akcji - mówi Bartkowiak.

„Przystanek Miasto” potrwa trzy tygodnie, będzie obecny zarówno na łamach dodatków lokalnych, jak i w głównym grzbiecie „Gazety”. Jego integralną częścią będzie specjalny serwis na stronie GazetaWyborcza.pl - do dyskusji zostaną zaproszeni blogerzy i użytkownicy internetowego forum.

W ramach akcji "Gazeta" opublikuje sondaż przeprowadzony przez PBS w 21 miastach na grupie mieszkańców w wieku 25-40 lat. Sondaż bada stopień przywiązania do miasta oraz ich ocenę z punktu widzenia szans zawodowych i życiowych, a także stereotypy na temat polskich miast. Częścią "Przystanku Miasto" będą także specjalne raporty na temat sześciu największych metropolii przygotowane przez PricewaterhouseCoopers.

"Przystanek Miasto" będzie promowany stacjach telewizyjnych TVP, Polsat, TVN,TVN 24 oraz TV4, a także w radio: PR3, Radio Zet, Eska, w rozgłośniach Agory, otrzyma również wsparcie w stacjach lokalnych. Kampania cyklu będzie także obecna na billboardach. Za kreację odpowiada agencja DDB, za zakup mediów dom mediowy Starlink.

Komentarze

Powiązane

17.09.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Razem dla Was. Telewizja Polska uruchamia pomocą dla ofiar powodzi. Partnerem Polska Press Grupa
Telewizja Polska uruchomiła szeroką akcję charytatywną „Razem dla Was”, której celem jest pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Partnerem akcji została Polska Press Grupa.
17.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
16.09.24, 19:45
| prasa » ludzie
Marcin Dzienniak nowym członkiem Zarządu Ringier Axel Springer Polska
1 października 2024 r., Marcin Dzienniak dołączy do Zarządu Ringier Axel Springer Polska i jako Chief Operating Officer będzie odpowiedzialny za obszary transformacji biznesowej, produktu mediowego, AI oraz szeroko pojętej technologii.
16.09.24, 13:22
| prasa » informacje
Wymowne zdjęcia wielkiej wody. Okładki dzienników z 16 września 2024 r.
W poniedziałek, 16 września br. większość dzienników poświęciła okładki "wielkiej wodzie". Dominowały duże zdjęcia i wymowne tytuły. 
16.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
15.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
14.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
13.09.24, 18:30
| prasa » informacje
28 edycja akcji Różowa Wstążka magazynu Twój Styl
Magazyn „Twój STYL” (Wydawnictwo Bauer) kolejny raz ogłasza kampanię „Różowa Wstążka”, która ma na celu zwiększenie dostępności i świadomości dotyczącej profilaktyki zdrowotnej wśród kobiet.
13.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
12.09.24, 06:30
| prasa » informacje
Twój Styl w dwóch wersjach okładkowych i z akcją kuponową Stylowe Zakupy
11 września br. na rynku prasowym ukazał się magazyn „Twój Styl” (10/2024, Wydawnictwo Bauer) w dwóch wersjach okładkowych do wyboru z Małgorzatą Ohme lub Małgorzatą Rozenek-Majdan.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.