06.05.13, 12:30

Młodzież ignoruje reklamę w Internecie

Wynik badania dot. jak młodzież postrzega reklamę w internecie
fot.: materiały prasowe

Ponad 63% młodych Polaków nie zagląda w reklamy internetowe. Jednocześnie aż 69% osób wyraża wobec nich obojętność. Pytanie czy reklamy faktycznie nie wzbudzają zainteresowania młodego pokolenia oraz w jaki sposób zatem reklamodawcy mogą przyciągnąć jego uwagę. 

Z badania przeprowadzonego wśród osób w wieku 15-25 lat przez firmę doradczą UnitedCast Entertainment Ltd. Oddział w Polsce (Spółka UCE) wynika, że ponad połowa badanych respondentów spędza w sieci ponad 7 godzin dziennie. Natomiast 29% z nich zadeklarowało, że korzysta z Internetu od 5 do 7 godzin. Jednak mimo tak długiego czasu, poświęconego surfowaniu, ponad 63% młodzieży nie klika w reklamy internetowe. Tylko 13% osób potwierdziło, że w nie klika, z czego 3% ankietowanych odpowiedziało, że robi to często, natomiast pozostałe 10 % osób wchodzi w reklamy, ale sporadycznie. 

Zdecydowana większość badanych osób, bo aż 69%, stwierdziła, że pozostaje obojętna na reklamę w Internecie. Tylko 16% młodych internautów uważa, że reklama stanowi cenne źródło informacji na temat produktów i usług. Aż 67% uczestników badania uznało, że reklam w sieci jest zdecydowanie za dużo, określając je ponadto jako agresywne i nachalne. Nie przeszkadzają one niedużej grupie osób (2%). 


Powyższe wyniki badań są tym bardziej interesujące, iż wciąż większość młodych internatów (58%) twierdzi, że reklamy w sieci są wiarygodne i zachęcają do zakupu. Natomiast 34% uczestników badania uważa, że w żadnej mierze nie wpływają one na ich decyzje odnośnie zakupu.

"Już od dłuższego czasu widoczna jest ogólna tendencja spadku zainteresowania reklamą wśród młodych ludzi. W dużej mierze jest to efekt ich nadmiernej ilości oraz niejednokrotnie braku kreatywności specjalistów od reklamy. Obecnie standardowy banner może się okazać niewystarczający, by zachęcić osoby do  zapoznania się z ofertą produktową, dlatego staramy się zachęcić naszych użytkowników do zapoznania się z reklamą poprzez zastosowanie interaktywnej formy promocji" - komentuje Daniel Potasz z portalu Qday.pl.

Zauważalne są również zmiany trendu wśród internautów młodego pokolenia odnośnie preferencji form reklamy. Największą popularnością cieszą się reklamy multimedialne (37%) nieco mniej konkursy (19%). 12% osób wskazało natomiast bannery. Formy promocji takie jak linki, artykuły sponsorowane lub newslettery są nisko pozycjonowane. W związku z tym konieczna wydaje się weryfikacja potrzeb internautów przez reklamodawców.   

"Użytkownicy oczekują, iż forma przekazu będzie bardziej intrygująca, ciekawa i mniej natarczywa. Dotarcie do potencjalnego odbiorcy nie jest więc łatwe, w kontekście pozyskania jego uwagi i zainteresowania zapoznaniem się z treścią przekazu. Aktualnie zbyt często odbywa się to w sposób zbyt natarczywy, co może wywołać negatywne skojarzenia z reklamą, a w efekcie nie zapoznanie się z prezentowaną treścią. Należy skupić się na zwróceniu uwagi potencjalnego klienta za pomocą przekazu o wysokiej jakości i poziomie atrakcyjności" - mówi psycholog Maria Rotkiel.

Komentarze

Powiązane

20.03.23, 10:42
| radio » informacje | internet » informacje
Dobra robota: zarobki. Marcin Łukasik gospodarzem specjalnego sezonu podcastu Pracuj.pl
Zespół Pracuj.pl przygotowuje specjalny sezon podcastu „Dobra robota”. Najnowsza seria związana jest z kampanią zatytułowaną „Wszystko, co chcieliście wiedzieć o zarobkach, ale baliście się zapytać”.
19.03.23, 13:00
| internet » informacje
Spółka FORIGI rozwija platformę do zarządzania treścią w internecie
FORIGI, LegalTech wyspecjalizowany w usuwaniu bezprawnych treści z Internetu, przygotowuje się do wzrostu. Spółka pozyskała kilkunastu klientów i zakończyła z sukcesem pierwszą rundę finansowania.
17.03.23, 06:30
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Brand24 rozważa pozyskanie inwestora
Wrocławska spółka Brand24 chce przeanalizować możliwość pozyskania partnera, który przyspieszyłby dynamiczny rozwój firmy na rynkach zagranicznych.
15.03.23, 14:27
| internet » informacje
Ringier Axel Springer Polska łączy redakcje et Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin
Od kwietnia br. Ringier Axel Springer Polska połączy redakcje Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin. Na czele zespołu stanie Dominika Olszyna-Kniaź, dotychczasowa redaktorka naczelna Onet Lifestyle i Onet Kultura. 
13.03.23, 16:00
| internet » informacje
Halo, tu bank. Podcast BGK w języku migowym
„Halo, tu bank” to autorski projekt Banku Gospodarstwa Krajowego, który ma uczyć o zrównoważonym rozwoju i angażować społeczność do udziału w wyzwaniach w tym temacie. Jest to pierwszy podcast firmowy przetłumaczony na polski język migowy.
13.03.23, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Onet nawiązuje współpracę podcastową i muzyczną z Radiem 357
W piątek 10 marca br., aplikacja Onet Audio wzbogaciła się o podcasty przygotowane przez zespół Radia 357. Do najpopularniejszych podcastów w Polsce dołączy ponad 80 odcinków podcastów Radia 357.
09.03.23, 19:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Słynne głosy w nowej kampanii platformy Audioteka
8 marca br. miała miejsce premiera nowego spotu reklamowego Audioteki. Krótki klip zabiera widza w animowaną podróż przez historie i gatunki, które można poznać dzięki produkcjom dostępnym w katalogu marki. 
09.03.23, 16:00
| internet » ludzie
Magdalena Wysocka na czele zespołu Programmatic w Grupie OLX
Grupa OLX zmianach wprowadza zmiany organizacyjne w strukturze zespołu programmatic. Do tej pory każdy z rynków europejskich OLX, m.in. Polska, Ukraina, Rumunia, Bułgaria, Portugalia w obszarze programmatic obsługiwany był przez osobne, samodzielne zespoły zarządzane na szczeblach lokalnych.
09.03.23, 12:00
| internet » ludzie
Piotr Kozłowski redaktorem naczelnym serwisu Autoswiat.pl od kwietnia
Piotr Kozłowski przechodzi do redakcji Autswiat.pl i od 1 kwietnia 2023 r. obejmie funkcję redaktora naczelnego serwisu. Z kolei Robert Rybicki, dotychczasowy szef redakcji, obejmie nowe stanowisko menedżera ds. paid content i lead generation w Autoswiat.pl.
09.03.23, 10:00
| internet » ludzie
Sylwester Kubiak awansuje w Gemius w Polsce. Został Dyrektorem Sprzedaży
Na początku marca br. Sylwester Kubiak objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży Gemius w Polsce. W nowej roli będzie odpowiadał za planowanie i wdrażanie strategii sprzedaży na rynku polskim oraz współpracę z kluczowymi klientami.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.