23.06.13, 19:47
CT Creative Team ukarany za konkurs SMS
"I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms" - to fragment wiadomości, jaką konsumenci otrzymywali od spółki CT Creative Team. Nie informowała ona jednak, że odpowiedź jest równoznaczna z udziałem w konkursie, polegającym na wysyłaniu płatnych SMSów. Na przedsiębiorcę UOKiK nałożył karę w wysokości 141 tys. zł.
Spółka CT Creative Team zajmuje się m.in. organizacją konkursów SMS-owych. Zastrzeżenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły treści reklamowe wysyłane w związku z konkursem „Quiz wiedzowy”. Prowadzony był on od listopada 2010 do grudnia 2011 roku.
Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2011 roku. Wykazało ono, że SMS-y wysyłane przez CT Creative Team wprowadzały w błąd oraz nie zawierały informacji wymaganych przez prawo. Konsumenci otrzymywali jedynie wiadomości o odbiorze nagrody gwarantowanej, którą okazywała się być usługa multimedialna na telefon, np. "Przecież piszemy: Komisja ds. Nagród przyznaje Ci Nagrode Gwarantowana w grze o 100 000 zł! Po odbior slij SMS: KASA na DARMOWY nr 8064!’GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl". W wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMSa oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMSów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMSów oraz organizatorze konkursu.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel nałożyła na CT Creative Team karę pieniężną w wysokości 141 575 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się od niej do sądu.
Animator Kultury w obszarze czytelnictwa
Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze