22.09.13, 11:22

Medialny szum wokół Costy Concordii

Graficzne przedstawienie zainteresowania polskich mediów tematem podnoszenia wraku "Costy Concordii"
Fot.: Materiały prasowe

PRESS-SERVICE Monitoring Mediówpoinformował, że zapowiedź przeprowadzenia operacji podniesienia statku „Costa Concordia” zelektryzowała nie tylko zagranicznych dziennikarzy, ale i polskie media. Na niewielką wyspę Isola del Giglio zjechało 400 dziennikarzy z całego świata.

Pierwsze doniesienia w polskich mediach pojawiały się w źródłach internetowych i radiowo-telewizyjnych już w tygodniu poprzedzającym akcję. Efekty tej uwagi widoczne były już 15 września, kiedy na antenie stacji RTV fraza „Costa Concordia” wymieniona została w 103 materiałach. W sieci odnotowano 67 informacji.

W dniu rozpoczęcia operacji podnoszenia wraku – 16 września – stacje RTV wyemitowały 333 materiały o przebiegu akcji. Do najaktywniejszych należały TVN24 z 34 informacjami, Polsat News z 33, oraz TVP Info (28 informacji). Wydarzenia u wybrzeży Isola del Giglio odbiły się też echem w rozgłośniach radiowych. Polskie Radio Program 1 nadało 18 informacji, Radio Tok FM – 12, a Polskie Radio Program 3 – 11. Jednocześnie w internecie pojawiło się 200 doniesień. Tego dnia temat podjęła także prasa: „Dziennik Polski”, „Express Ilustrowany”, „Kurier Poranny”. Obszerne materiały, zapowiadane na czołówkach, pojawiły się w magazynie „Focus” oraz na łamach „Polski - Dziennika Zachodniego”.

Zainteresowanie tematem spadło następnego dnia. Informacje o wydarzeniach na wybrzeżu włoskiej wyspy w sieci pojawiły się 116 razy, a dziennikarze radiowo-telewizyjni wspominali o „Costa Concordii” 224 razy. Obszernie za to relacjonowały wydarzenie ogólnopolskie i regionalne tytuły prasowe – w sumie 49 informacji.

Ogółem w dniach 14-17 września w polskich źródłach opublikowano 1122 informacje, w których poruszono temat wydobycia wraku „Costy Concordii”. Aż 60 procent przekazu należało do stacji radiowo-telewizyjnych.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zastosowało w tym badaniu metodę ilościowej analizy danych z publikacji 1100 monitorowanych tytułów prasowych, 5 milionów serwisów i portali internetowych oraz około 100 stacji RTV w dniach od 14 do 17 września br. Zasięgiem badania objęto zarówno media lokalne, jak i ogólnopolskie. Skupiono się na analizie słowa kluczowego „Costa Concordia” we wszystkich jego odmianach.

Komentarze

Powiązane

15.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
14.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
13.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
12.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 12 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 12 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
11.07.24, 06:30
| prasa » informacje
Czułość. Wolność. Równowaga. Akcja społeczna Wysokich Obcasów i Wyborczej
Rozpoczęta 5 lipca br. nowa akcja społeczna „Czułość. Wolność. Równowaga” to inicjatywa „Wysokich Obcasów” i „Wyborczej”. Akcja potrwa rok.
11.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 11 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 11 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
10.07.24, 11:00
| prasa » informacje
Forbes Women rozpoczyna akcję 50 po 50
„Forbes Women” rozpoczyna inicjatywę „50 po 50”. W kolejnym numerze magazynu zostanie opublikowana lista kobiet po 50. roku życia, które odniosły sukcesy w różnych dziedzinach. Redakcja czeka na zgłoszenia.
10.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 10 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 10 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
09.07.24, 16:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Złap urlop od codzienności czyli Wyborcza na wakacje
Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl rozpoczęły kampanię pod hasłem “Złap urlop od codzienności”. Specjalnej ofercie prenumeraty na wakacje towarzyszą działania redakcyjne: cykle artykułów, podcasty, a dla podróżujących z przygodami czekać będzie Biuro Interwencji Turystycznej.
09.07.24, 07:30
| prasa » informacje
Grupa PMPG Polskie Media nowym wytycza kierunek rozwoju do 2026 roku
Holding mediowy PMPG Polskie Media, opublikował materiał informacyjny o kierunku rozwoju, który jest efektem zakończonego w marcu przeglądu opcji strategicznych.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.