22.09.13, 11:22
Medialny szum wokół Costy Concordii

PRESS-SERVICE Monitoring Mediówpoinformował, że zapowiedź przeprowadzenia operacji podniesienia statku „Costa Concordia” zelektryzowała nie tylko zagranicznych dziennikarzy, ale i polskie media. Na niewielką wyspę Isola del Giglio zjechało 400 dziennikarzy z całego świata.
Pierwsze doniesienia w polskich mediach pojawiały się w źródłach internetowych i radiowo-telewizyjnych już w tygodniu poprzedzającym akcję. Efekty tej uwagi widoczne były już 15 września, kiedy na antenie stacji RTV fraza „Costa Concordia” wymieniona została w 103 materiałach. W sieci odnotowano 67 informacji.
W dniu rozpoczęcia operacji podnoszenia wraku – 16 września – stacje RTV wyemitowały 333 materiały o przebiegu akcji. Do najaktywniejszych należały TVN24 z 34 informacjami, Polsat News z 33, oraz TVP Info (28 informacji). Wydarzenia u wybrzeży Isola del Giglio odbiły się też echem w rozgłośniach radiowych. Polskie Radio Program 1 nadało 18 informacji, Radio Tok FM – 12, a Polskie Radio Program 3 – 11. Jednocześnie w internecie pojawiło się 200 doniesień. Tego dnia temat podjęła także prasa: „Dziennik Polski”, „Express Ilustrowany”, „Kurier Poranny”. Obszerne materiały, zapowiadane na czołówkach, pojawiły się w magazynie „Focus” oraz na łamach „Polski - Dziennika Zachodniego”.
Zainteresowanie tematem spadło następnego dnia. Informacje o wydarzeniach na wybrzeżu włoskiej wyspy w sieci pojawiły się 116 razy, a dziennikarze radiowo-telewizyjni wspominali o „Costa Concordii” 224 razy. Obszernie za to relacjonowały wydarzenie ogólnopolskie i regionalne tytuły prasowe – w sumie 49 informacji.
Ogółem w dniach 14-17 września w polskich źródłach opublikowano 1122 informacje, w których poruszono temat wydobycia wraku „Costy Concordii”. Aż 60 procent przekazu należało do stacji radiowo-telewizyjnych.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zastosowało w tym badaniu metodę ilościowej analizy danych z publikacji 1100 monitorowanych tytułów prasowych, 5 milionów serwisów i portali internetowych oraz około 100 stacji RTV w dniach od 14 do 17 września br. Zasięgiem badania objęto zarówno media lokalne, jak i ogólnopolskie. Skupiono się na analizie słowa kluczowego „Costa Concordia” we wszystkich jego odmianach.
Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie
Urząd Miasta Krosna | Polska
Przejdź do ofertySpecjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze