31.10.13, 09:20
Ewa Lampart: W budowaniu biznesu należy wykazać się odwagą
Rozmowa z Ewą Lampart, Prezes Zarządu TV Spektrum spółki, która we wrześniu 2013 r. uzyskała koncesję na nadawanie kanału o charakterze edukacyjno - poznawczym w systemie NTC. Kanał ruszy w kwietniu 2014 roku.
Kuba Wajdzik: Fokus TV będzie pierwszą komercyjną stacją edukacyjno-dokumentalną w ramach NTC. Co znajdzie się w ofercie stacji?
Ewa Lampart: Rozwój technologiczny i zmiany cywilizacyjne zwiększają zapotrzebowanie na edukację. Nasza stacja ma przekazywać wiedzę w sposób przyjazny, łatwy, rozwijający i wciągający. Definicja edutainmentu jako edukacji nieformalnej wyczerpuje właściwie nasze podejście do budowania oferty programowej stacji. Edutainment to nie tylko edukacja przez rozrywkę tradycyjnie rozumianą przez funkcję zabawy, ale przede wszystkim zwiększanie atrakcyjności programu przez jego prostotę, emocje, możliwość utożsamiania się z bohaterami, zachęcanie do działania.
KW: Skąd zamierzają Państwo pozyskiwać kontent?
EL: Aby uzyskać różnorodności tematyczną będziemy korzystać z wielu bibliotek treści. Z wieloma dostawcami jesteśmy już po rozmowach i deklaracjach - są to duzi dostawcy jak National Geographic, BBC, Chello czy TVP oraz mniejsi skoncentrowani na konkretnym profilu swoich treści.
KW: Produkcje oferty edukacyjno-dokumentalnej z natury rzeczy muszą być droższe choćby od produkcji stacji typowo muzycznej. Czy będą Państwo inwestować w polski kontent?
EL: Oczywiście! Polski kontent stanowi dla nas jeden z ważniejszych filarów stacji.
KW: Rynek kanałów edukacyjno-dokumentalnych w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Jak będzie pozycjonował się kanał?
EL: Nasze apetyty będą rosły wraz z rozwojem stacji. Początkowo chcemy przekroczyć 1% udziału po roku nadawania, aby, dalej inwestując w program, osiągnąć udział zbliżony do 2%.
KW: Prowadza Państwo już z sukcesem dwie stacje TV Jak dotychczasowe doświadczenie zamierzają Państwo wykorzystać w budowaniu nowej stacji?
EL: Spojrzałabym na to szerzej. Jesteśmy częścią dużej spółki medialnej posiadającej nie tylko te dwie stacje tv, o których pan wspomniał, ale szereg magazynów tematycznych, popularny dziennik, dziesiątki serwisów internetowych oraz mocne marki stacji radiowych. Doświadczenia zebrane z tych działalności na pewno pozwolą zbudować wyrazisty kanał dla szerokiej grupy odbiorców.
KW: Analitycy mediów wskazują, że NTC może nie utrzymać tylu bezpłatnych kanałów. Jak zapatrują się Państwo na te opinie?
EL: Cenię opinie analityków, ale nie można bazować na strachu. W budowaniu biznesu należy wykazać się odwagą, wyciągać wnioski ze wszystkich możliwych opinii i iść swoją drogą. Ważne, aby wykonać zadanie najlepiej jak się potrafi i zawsze widzieć przed sobą cel. Mamy jednak na uwadze i tę obserwację analityków.
KW: Dziękuje za rozmowę.
Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze