04.12.13, 09:44
Tomasz Siołek: Chcemy być jak najbliżej naszej widowni
Czy w naszym kraju jest zapotrzebowanie na szeroko rozumiany kanał rolniczy? Rozmowa z Tomaszem Siołkiem, Prezesem TVR.
Kuba Wajdzik: Czy w naszym kraju jest zapotrzebowanie na szeroko rozumiany kanał rolniczy?
Tomasz Siołek: Oczywiście, że jest w Polsce zapotrzebowanie na kanał poruszający tematykę agrobiznesu. Rolnictwo w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie eksport, poprawiają się wyniki w ogólnym bilansie. TVR serwuje programy pokazujące najnowsze technologie i trendy. Wierzymy, że każdy przedsiębiorca działający w szeroko rozumianym sektorze spożywczym znajdzie w TVR coś dla siebie.
KW: Sprawy rolnicze oprócz prasy branżowej oraz serwisów tematycznych, rzadko są poruszane w radiu czy TV. Skąd takie podeście do tego tematu?
TS: To wiedza specjalistyczna, wymagająca dużych nakładów i zaangażowania fachowców. Programy takie jak „Nauka poszła w pole”, „Uprawiamy biznes”, czy wreszcie notowania rynków hurtowych to duże produkcje, w których sama wiedza dziennikarska to jednak za mało. Pracujemy z najlepszymi ekspertami z branży. Ciągłe rekrutacje do redakcji edukacji są dowodem na ciągłe starania podnoszenia jakości ramówki TVR.
KW: Czy osoby nie zajmujące się rolnictwem też mogą coś ciekawego znaleźć w TVR?
TS: TVR poza Agrobiznesem oferuje programy przyrodnicze i hobbystyczne. Widz znajdzie na antenie TVR porady kulinarne, programy wędkarskie i łowieckie. Programy hobbystyczne stanowią duży udział procentowy w paśmie TVR. Takie produkcje jak „Ryba palce lizać”, „Wędrówki z wędką” czy reality show "Modelki na rybach" są lubiane przez widzów TVR. TVR to stacja całych rodzin.
KW: Które programy na antenie TVR cieszą się największa popularnością?
TS: Zdecydowanie pasmo edukacyjne zdobyło stałą widownię. To wszystkie programy z obszaru agrobiznesu ulokowane w tzw. „Akademii Farmera” oraz „Ogród bez tajemnic” - program dla hobbystów posiadających przydomowe ogródki i nie tylko. Chętnie oglądane są także programy rozrywkowe takiej jak „Strongmeni”, „Disco Show” i „Wichura”, „Bliżej Gwiazd”.
Kolejną pozycją dobrze przyjętą przez widzów to program Piotra Galińskiego „Taniec z Garami”, w którym znany juror odkrywa tradycyjne smaki Mazur. Stałą i wierną widownię ma pasmo publicystyczne „Studio TVR” i wiadomości „AgroFlash Tydzień” prezentujące najważniejsze newsy z całego tygodnia.
KW: Wiele programów TVR to oryginalne formaty. Duże komercyjne stacje często mówią, że w Polsce brakuje ciekawych pomysłów na dobre programy. Gdzie więc leży prawda?
TS: Jak zwykle po środku. Programy autorskie są droższe, gdyż wymagają największego skoncentrowania i zaangażowania ekipy. W naszym przypadku nie ma dostępnego kontentu agrobizesowego, który moglibyśmy kupić. Stąd decyzja o produkcji własnych formatów.
KW: Ramówkę TVR uzupełniają ostatnio filmy, a nawet własny serial. Czy TVR zamierza rozszerzać ofertę filmową w najbliższych miesiącach?
Jeśli będzie takie zapotrzebowanie naszej widowni to oczywiście tak. Telewizji nie tworzymy dla siebie, tylko dla naszych widzów. Obserwujemy, że wciąż jest miejsce na dobrą fabułę czy serial dla całej rodziny.
KW: TVR wciąż ma niski udział w rynku mimo wielu ciekawych inwestycji w program. Skąd wynika na razie słaba pozycja kanału?
TS: Przy tak małym panelu wyniki oglądalności dla kanałów tematycznych są czystą loterią i nie pokazują potencjału stacji TV. Dodatkowo kanał TVR jest ściśle stargetowany. W miesiącach wiosenno letnich nasi widzowie zajmują się pracami agrotechnicznymi. Nie konsumują więc wtedy mediów. Poza tym stacja jest młoda i nie ma jeszcze zbudowanej świadomości marki wśród konsumentów. W najbliższych miesiącach skoncentrujemy się poprawie komunikacji z rynkiem. Mówiąc o komunikacji z widzami mam na myśli takie produkcje jak "O tym się mówi", który jest programem interwencyjnym, pomagającym zwykłym ludziom w ich problemach.
KW: Powołali Państwo Fundację Telewizji TVR - Fundację AGROStudent. Skąd zabrał się pomysł na taką inicjatywę?
TS: Fundacja pomaga i oferuje praktyki dla wyróżniających się uczniów. Każdy kto jest zainteresowany podnoszeniem swoich kwalifikacji, może spędzić kilka tygodni na najlepszych polskich gospodarstwach, poznać metodologię pracy, sprzęt i techniki uprawy.
KW: Jakie mają Państwo plany względem kanału na 2014 rok?
TS: Jeszcze więcej ciekawych programów, jeszcze więcej programów pokazujących życie zwykłych Polaków, podniesienie jakości tych które już nadajemy oraz skuteczną komunikację marketingową. Chcemy być jak najbliżej naszej widowni.
KW: Dziękuję za rozmowę.
Tomasz Siołek
Prezes Telewizji TVR - poświęconej życiu poza miastem. Urodzony w 1975 r. Prawnik i dziennikarz radiowy. Wraz z Agnieszką Cegielską stworzył cykl audycji "Testosteron" w Radiu Kolor i w Antyradiu. Prywatnie żeglarz i pasjonat kuchni.
TVR
Ogólnopolska Telewizja TVR to pierwsza i jedyna w Polsce telewizja dedykowana tematyce życia i bycia poza miastem. Program adresowany jest do wszystkich tych, których fascynuje i intryguje życie, praca i spędzanie wolnego czasu poza miastem. Hasłem przewodnim stacji jest: "Blisko Ludzi Blisko Natury". Kanał prezentuje szeroki wachlarz programów edukacyjnych, poradnikowych, informacyjnych, społecznych oraz rozrywkowych. TVR jest niekodowaną telewizją satelitarną o zasięgu europejskim dostępną również w wybranych telewizjach kablowych na innych kontynentach - Azji, Afryce i Ameryce Północnej. Odbiór programu możliwy jest za pośrednictwem platform cyfrowych.
kierowniczka/kierownik działu PR
Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa
Przejdź do ofertySpecjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze