04.12.13, 09:44

Tomasz Siołek: Chcemy być jak najbliżej naszej widowni

Tomasz Siołek
Fot.: TVR

Czy w naszym kraju jest zapotrzebowanie na szeroko rozumiany kanał rolniczy? Rozmowa z Tomaszem Siołkiem, Prezesem TVR. 

Kuba Wajdzik: Czy w naszym kraju jest zapotrzebowanie na szeroko rozumiany kanał rolniczy?
Tomasz Siołek: Oczywiście, że jest w Polsce zapotrzebowanie na kanał poruszający tematykę agrobiznesu. Rolnictwo w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie eksport, poprawiają się wyniki w ogólnym bilansie. TVR serwuje programy pokazujące najnowsze technologie i trendy. Wierzymy, że każdy przedsiębiorca działający w szeroko rozumianym sektorze spożywczym znajdzie w TVR coś dla siebie.

KW: Sprawy rolnicze oprócz prasy branżowej oraz serwisów tematycznych, rzadko są poruszane w radiu czy TV. Skąd takie podeście do tego tematu? 
TS: To wiedza specjalistyczna, wymagająca dużych nakładów i zaangażowania fachowców. Programy takie jak „Nauka poszła w pole”, „Uprawiamy biznes”, czy wreszcie notowania rynków hurtowych to duże produkcje, w których sama wiedza dziennikarska to jednak za mało. Pracujemy z najlepszymi ekspertami z branży. Ciągłe rekrutacje do redakcji edukacji są dowodem na ciągłe starania podnoszenia jakości ramówki TVR.

KW: Czy osoby nie zajmujące się rolnictwem też mogą coś ciekawego znaleźć w TVR?
TS: TVR poza Agrobiznesem oferuje programy przyrodnicze i hobbystyczne. Widz znajdzie na antenie TVR porady kulinarne, programy wędkarskie i łowieckie. Programy hobbystyczne stanowią duży udział procentowy w paśmie TVR. Takie produkcje jak „Ryba palce lizać”, „Wędrówki z wędką” czy reality show "Modelki na rybach" są lubiane przez widzów TVR. TVR to stacja całych rodzin.

KW: Które programy na antenie TVR cieszą się największa popularnością?
TS: Zdecydowanie pasmo edukacyjne zdobyło stałą widownię. To wszystkie programy z obszaru agrobiznesu ulokowane w tzw. „Akademii Farmera” oraz „Ogród bez tajemnic” - program dla hobbystów posiadających przydomowe ogródki i nie tylko. Chętnie oglądane są także programy rozrywkowe takiej jak „Strongmeni”, „Disco Show” i „Wichura”, „Bliżej Gwiazd”.
Kolejną pozycją dobrze przyjętą przez widzów to program Piotra Galińskiego „Taniec z Garami”, w którym znany juror odkrywa tradycyjne smaki Mazur. Stałą i wierną widownię ma pasmo publicystyczne „Studio TVR” i wiadomości „AgroFlash Tydzień” prezentujące najważniejsze newsy z całego tygodnia.

KW: Wiele programów TVR to oryginalne formaty. Duże komercyjne stacje często mówią, że w Polsce brakuje ciekawych pomysłów na dobre programy. Gdzie więc leży prawda?
TS: Jak zwykle po środku. Programy autorskie są droższe, gdyż wymagają największego skoncentrowania i zaangażowania ekipy. W naszym przypadku nie ma dostępnego kontentu agrobizesowego, który moglibyśmy kupić. Stąd decyzja o produkcji własnych formatów.

KW: Ramówkę TVR uzupełniają ostatnio filmy, a nawet własny serial. Czy TVR zamierza rozszerzać ofertę filmową w najbliższych miesiącach? 
Jeśli będzie takie zapotrzebowanie naszej widowni to oczywiście tak. Telewizji nie tworzymy dla siebie, tylko dla naszych widzów. Obserwujemy, że wciąż jest miejsce na dobrą fabułę czy serial dla całej rodziny.

KW: TVR wciąż ma niski udział w rynku mimo wielu ciekawych inwestycji w program. Skąd wynika na razie słaba pozycja kanału?
TS: Przy tak małym panelu wyniki oglądalności dla kanałów tematycznych są czystą loterią i nie pokazują potencjału stacji TV. Dodatkowo kanał TVR jest ściśle stargetowany. W miesiącach wiosenno letnich nasi widzowie zajmują się pracami agrotechnicznymi. Nie konsumują więc wtedy mediów. Poza tym stacja jest młoda i nie ma jeszcze zbudowanej świadomości marki wśród konsumentów. W najbliższych miesiącach skoncentrujemy się poprawie komunikacji z rynkiem. Mówiąc o komunikacji z widzami mam na myśli takie produkcje jak "O tym się mówi", który  jest programem interwencyjnym, pomagającym zwykłym ludziom w ich problemach.

KW: Powołali Państwo Fundację Telewizji TVR - Fundację AGROStudent. Skąd zabrał się pomysł na taką inicjatywę? 
TS: Fundacja pomaga i oferuje praktyki dla wyróżniających się uczniów. Każdy kto jest zainteresowany podnoszeniem swoich kwalifikacji, może spędzić kilka tygodni na najlepszych polskich gospodarstwach, poznać metodologię pracy, sprzęt i techniki uprawy.

KW: Jakie mają Państwo plany względem kanału na 2014 rok?
TS: Jeszcze więcej ciekawych programów, jeszcze więcej programów pokazujących życie zwykłych Polaków, podniesienie jakości tych które już nadajemy oraz  skuteczną komunikację marketingową. Chcemy być jak najbliżej naszej widowni.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Tomasz Siołek
Prezes Telewizji TVR - poświęconej życiu poza miastem. Urodzony w 1975 r. Prawnik i dziennikarz radiowy. Wraz z Agnieszką Cegielską  stworzył cykl audycji "Testosteron" w Radiu Kolor i w Antyradiu. Prywatnie żeglarz i pasjonat kuchni. 

TVR
Ogólnopolska Telewizja TVR to pierwsza i jedyna w Polsce telewizja dedykowana tematyce życia i bycia poza miastem. Program adresowany jest do wszystkich tych, których fascynuje i intryguje życie, praca i spędzanie wolnego czasu poza miastem. Hasłem przewodnim stacji jest: "Blisko Ludzi Blisko Natury". Kanał prezentuje szeroki wachlarz programów edukacyjnych, poradnikowych, informacyjnych, społecznych oraz rozrywkowych. TVR jest niekodowaną telewizją satelitarną o zasięgu europejskim dostępną również w wybranych telewizjach kablowych na innych kontynentach - Azji, Afryce i Ameryce Północnej. Odbiór programu możliwy jest za pośrednictwem platform cyfrowych.

Komentarze

Powiązane

27.05.23, 18:11
| telewizja / VOD » seriale
Premiera serialu SkyShowtime Original Warszawianka już 19 czerwca
SkyShowtime ogłosiło datę premiery pierwszego polskiego serialu oryginalnego "Warszawianka". Produkcja zadebiutuje w serwisie 19 czerwca br.
26.05.23, 18:10
| telewizja / VOD » informacje
Polsat pokaże koncert „Pokolenia wolności” z udziałem największych gwiazd polskiej estrady
W piątek, 2 czerwca br. o 20.00 w Polsacie z okazji rocznicy pierwszych częściowo wolnych wyborów, na Placu Zebrań Ludowych w Gdańsku w ramach koncertu "Pokolenia wolności" zaśpiewają, m.in.: Doda, Kayah, Michał Szpak, Raz Dwa Trzy, Dr Misio, Martyna Jakubowicz, Varius Manx i Kasia Stankiewicz, Jary Oddział Zamknięty, Big Cyc, VooVoo.
25.05.23, 17:34
| telewizja / VOD » informacje
Viaplay Group rozszerza współpracę dystrybucyjną z Play. Serwis ma 1,2 subskrybentów w Polsce
Viaplay Group rozszerzyło długoterminową współpracę dystrybucyjną z Play, operatorem telekomunikacyjnym w Polsce. W ramach umowy, dostęp do serwisu streamingowego Viaplay będzie częścią pakietów usług TV znajdujących się w ofercie Play.
25.05.23, 09:30
| telewizja / VOD » ludzie
Agam Giza gospodarzem głównego wydania Panoramy
Adam Giza od czerwca br. poprowadzi główne wydanie „Panoramy” (TVP2). Będzie również przygotowywał dla „Wiadomości” (TVP1) materiały o tematyce zdrowotnej.
24.05.23, 14:30
| telewizja / VOD » informacje
Branża telekomunikacyjna apeluje o dialog z regulatorami na rzecz likwidacji barier inwestycyjnych w środowisku wysokiej inflacji
Na zakończonej w Sopocie Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej przedstawiciele branży telekomunikacyjnej dyskutowali o wpływie aktualnego otoczenia makroekonomicznego, w szczególności wysokiej inflacji, na polskich przedsiębiorców oraz o inwestycjach w rozwój zaawansowanych usług cyfrowych i infrastruktury szerokopasmowej.
24.05.23, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Polsat Plus w I kwartale 2023 r. zanotowała 3,2 mld zł przychodów
W I kwartale 2023 r. Grupa Polsat Plus rozwijała sieć 5G Plusa, która obejmuje zasięgiem ponad 20 mln mieszkańców Polski. Uruchomiła także największe i najnowocześniejsze w Polsce studio TV, przedłużyła prawa do Energa Basket Ligi i zakupiła prawa do hokejowych Mistrzostw Świata.
22.05.23, 12:08
| telewizja / VOD » informacje
Matylda Szymalska poprowadzi nowy program Skuteczny marketing w BIZNES24
„Skuteczny marketing” to nowy program na antenie telewizji BIZNES24, którego prowadzącą została Matylda Szymalska, Prezeska Agencji Streetcom. 
21.05.23, 19:38
| telewizja / VOD » informacje
60-lecie Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Dużo wspomnień i mało znanych nazwisk
W tym roku przypada 60-lecie Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu –. W trzydniowym programie 60. KFPP, który odbędzie się w dniach 9-11 czerwca br., nie zabraknie przebojów sprzed lat, jak i najnowszych hitów. Z myślą o fanach muzyki alternatywnej i oryginalnych brzmień przygotowano także OFFPOLE. Festiwal zapowiada się dużo skromniej niż przed latami.
17.05.23, 18:52
| telewizja / VOD » informacje
Szkło kontaktowe pod lupą Przewodniczącego KRRiT
Maciej Świrski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, poinformował, że wystąpił do nadawcy TVN24 o odniesienie się do zarzutów w związku z emisją „Szkła kontaktowego” z 15 maja br.
17.05.23, 16:00
| telewizja / VOD » informacje
Ela Romanowska już na planie Naszego Nowego Domu
W poniedziałek, 15 maja br., rozpoczęły się nagrania kolejnego sezonu programu „Nasz Nowy Dom” (Polsat). Nową prowadzącą została Ela Romanowska.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. filmu

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.