29.01.14, 14:11

Case study CSR: Program Edukacji Morskiej w Gdańsku

Logo projektu
Fot.: materiały prasowe

Tytuł projektu: Program Edukacji Morskiej w Gdańsku
Podmiot realizujący projekt: VMG PR we współpracy z Fundacją Gdańską
Osoba odpowiedzialna za projekt PR:Zuzanna Mojska VMG PR

Opis projektu:
W ramach Programu wszyscy uczniowie klas pierwszych gdańskich gimnazjów wypływają w kilkugodzinne rejsy po wodach Kanału Portowego i Zatoki Gdańskiej. Podczas rejsów uczą się podstaw żeglowania, pogłębiają wiedzę z dziedziny historii, geografii i biologii oraz poznają swoje miasto od strony wody. Udział w rejsach jest dla uczestników bezpłatny. Nieodłącznym elementem Programu jest konkurs ekologiczny o zasięgu ogólnopolskim.

Cel komunikacji i sytuacja wyjściowa:
Brak nauki żeglarstwa i upowszechniania morskiego dziedzictwa Gdańska w programie edukacji powszechnej. Dostrzeżenie potencjału edukacyjnego żeglarstwa w promocji:  aktywności fizycznej, proekologicznego podejścia do środowiska naturalnego oraz walorów regionu. Potrzeba zainicjowania projektu, który stanowiłby kontynuację tradycji polskiego żeglarstwa. 

Celem nadrzędnym komunikacji jest promocja wartości konstytutywnych projektu – szeroko pojętej edukacji morskiej obejmującej: 
•budowanie tożsamości lokalnej 
•zaszczepienie poczucia odpowiedzialności za środowisko
•propagowanie aktywności fizycznej, sportu i zdrowego stylu życia
•krzewienie zasad bezpiecznego spędzania czasu nad wodą i na wodzie.

Celem pobocznym jest promocja nowatorskiego w skali kraju projektu, realizowanego dzięki przemyślanej strategii współpracy międzysektorowej.  

Przeprowadzone działania:
• Określenie adresatów projektu we współpracy z Wydziałem Edukacji Urzędu Miasta Gdańska – uczniowie klas pierwszych Gdańskich gimnazjów.
• Wyznaczenie trasy rejsu, która pełni jednocześnie funkcję lekcji historii i tradycji morskich miasta.
• Dzięki rozpoznaniu potencjału synergicznego i opracowaniu strategii współpracy, powstał sojusz osób i instytucji zaangażowanych w rozwój inicjatywy. Dzięki współpracy z Muzeum Historycznym Miasta Gdańska, elementem każdego rejsu jest zwiedzanie zabytkowej Twierdzy Wisłoujście. Laureaci konkursu ekologicznego, podczas wakacyjnego rejsu zwiedzają helskie forkarium i Stację Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego a oferta edukacyjna Centralnego Muzeum Morskiego stanowi alternatywę dla rejsu w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych.
• Identyfikacja założeń Programu ze strategią CSR potencjalnych sponsorów zaowocowała podjęciem wieloletniej współpracy z Ferrero Polska  oraz Grupą LOTOS S.A. 
• Ważnym aspektem projektów edukacyjnych skierowanych do młodzieży jest atrakcyjna forma przekazu. Agencja VMG PR we współpracy ze studiem kreatywnym opracowała identyfikację wizualną Programu.
• Każda edycja rozpoczyna się uroczystą inauguracją połączoną z konferencją prasową, na którą zaproszeni są przedstawiciele organizacji zaangażowanych w realizację Programu, przedstawiciele ministerstw patronujących inicjatywie, a także sponsorów i partnerów oraz dyrekcje szkół i przedstawiciele mediów. 
• Ambasador projektu. Pomysłodawcą Programu Edukacji Morskiej w Gdańsku jest Mateusz Kusznierewicz - Mistrz Olimpijski i wielokrotny Mistrz Europy i świata, który od 2009 roku mieszka i trenuje w Gdańsku. Mateusz Kusznierewicz bierze aktywny udział w kreowaniu kolejnych odsłon projektu, wspiera promocyjnie Program i uczestniczy w rejsach. Sportowiec podkreśla, że inicjując miejski program edukacyjny spełnił swoje marzenie popularyzacji sportu i poszukiwania wśród młodzieży nowych żeglarskich talentów.
• Regularna dystrybucja materiałów prasowych relacjonujących przebieg kolejnych wydarzeń do mediów.
• Codzienne publikacje fotorelacji z rejsów na stronach: www.programedukacjimorskiej.pl oraz facebook.com/ProgramEdukacjiMorskiej. Ponadto podczas każdej edycji Programu realizowana jest profesjonalna sesja zdjęciowa oraz krótkie filmy publikowane na dedykowanym kanale youtube.com.
• Pozyskanie patronów honorowych inicjatywy:

-2012: Minister Edukacji Narodowej, Minister Sportu i Turystyki
-2013: Minister Edukacji Narodowej, Minister środowiska (patronat nad konkur-sem ekologicznym)

• W celu poszerzenia zasięgu Programu powstała koncepcja konkursu ekologicznego. Dzięki uważnemu monitorowaniu bieżącej sytuacji globalnych tendencji oraz lokalnych braków edukacyjnych w dziedzinie ochrony środowiska,  tematyka konkursu jest odpowiedzią na aktualne  problemy.
• Pozyskanie patronów medialnych konkursu:
- 2012 „Wszyscy dbamy o Bałtyk” : Victor Gimnazjalista, Magazyn e!stilo, Gazeta Wyborcza Trójmiasto
-2013 „Nie lej wody!”: Wirtualna Polska, ZielonaLekcja.pl, Gazeta Wyborcza Trój-miasto

• Zaangażowanie ekspertów z dziedziny żeglarstwa, filmu oraz ekologii, jako jurorów w konkursie ekologicznym. 
• We współpracy z Youth Projects Managements na początku 2013 roku powstała dedykowana Karta EURO26 Żeglarz, którą nieodpłatnie przekazywana jest każdemu uczestnikowi rejsu. Pakiet zniżek skierowanych do amatorów sportów wodnych,  ma na celu zachęcenie młodzieży do kontynuowania żeglarskiej przygody.
• Dzięki współpracy z Gdańską Infrastrukturą Wodociągowo-Kanalizacyjną edukacja morska realizowana jest przez cały rok. Program uzupełniony został o realizowany jesienią konkurs ekologiczny oraz zimowe teoretyczne zajęcia żeglarskie. 
• Realizacja wydarzeń specjalnych:
- rejsy charytatywne dla podopiecznych domów dziecka i ośrodków wychowawczych 
- udział sportowców: Mateusz Kusznierewicz, Dominik Życki, siatkarze Piotr Gruszka i Sebastian Świderski, siatkarze drużyny LOTOS Trefl Gdańsk 

• Promocja podczas imprez sportowych (otwarcie sezonu żeglarskiego w Gdańsku, Baltic Sail Gdańsk, imprezy regatowe, Targi Wiatr i Woda itp.) – stanowisko informacyjne oraz realizacja rejsów promocyjnych.
• Dystrybucja dedykowanych materiałów prasowych i budowanie zainteresowania projektem, poprzez coroczne uatrakcyjnianie jego formuły, skutkuje stałym zainteresowaniem mediów zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich. 
• Materiały dotyczące Programu Edukacji Morskiej w Gdańsku ukazywały się w mediach takich tak m.in.: TVN, TVN24, TVP 1, TVP Gdańsk, "Gazeta Wyborcza Trójmiasto", "Polska Dziennik Bałtycki", "Magazyn Żagle", "Magazyn Wiatr", Polskie Radio, RMF Maxxx, TOK FM, Wirtualna Polska, Onet.pl.

Efekty:

Program Edukacji Morskiej w Gdańsku to interdyscyplinarny projekt, który w nowatorski sposób propaguje sport, ekologię i zasady bezpieczeństwa nad wodą i na wodzie, łącząc tradycję i nowoczesność. Dzięki zintegrowaniu instytucji miejskich, organizacji pozarządowych  oraz władz samorządowych i centralnych, od czterech lat Program przyczynia się do aktywizacji młodzieży na terenie Trójmiasta. 

W ramach Programu Edukacji Morskiej w Gdańsku już prawie 14 000 gdańskich gimnazjalistów wy-płynęło w rejsy edukacyjne. Gimnazjaliści przepłynęli łącznie ponad 28 000 mil morskich. 

Każdy rok realizacji Programu przynosi wzrost liczby publikacji, których ekwiwalent reklamowy (AVE) z ostatnich dwóch lat wyniósł prawie 2 mln. PLN.

Program Edukacji Morskiej w Gdańsku jest przykładem kompleksowej realizacji projektu, który dzięki zidentyfikowaniu wspólnych celów strategii instytucji publicznych i społecznej odpowiedzialności biznesu, wnosi trwałą wartość do społeczności lokalnej.  

Komentarze

Powiązane

31.01.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Katarzyna Szybowska-Jemielniak (QKA creative)
Katarzyna Szybowska-Jemielniak - założycielka i właścielka agencji reklamowej QKA creative, podsumowuje rok 2022 na rynku reklamy. 
30.01.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
IKEA ogłasza współpracę z fotografką Annie Leibovitz
Amerykańska fotografka Annie Leibovitz w 2023 roku zostanie artystką rezydentką IKEI.
30.01.23, 16:47
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
XTB będzie współpracować z Kanałem Sportowym
Kanał Sportowy rozpoczął współpracę z XTB, polską platformą inwestycyjną o zasięgu światowym.
30.01.23, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Aleksandra Siewierska i Anna Sierakowska-Nikiel awansują w K2 Create
Aleksandra Siewierska awansowała w ramach struktury K2 Create (Grupa K2) na stanowisko Head of Client’s Operations. Z kolei Anna Sierakowska-Nikielobejmie stanowisko Creative Operations’ Manager.
30.01.23, 13:59
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Niewielka podwyżka reklam w Grupie RMF
Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe, które będą obowiązywać do 30 kwietnia 2023 r. Grupa wprowadza niewielką podwyżkę.
30.01.23, 12:08
| reklama & PR » ludzie
Mateusz Sikorski i Aleksander Łukomski awansują w dentsu Polska
Mateusz Sikorski oraz Aleksander Łukomski awansowali w strukturach dentsu Polska. Obaj objęli stanowisko Client Partnerów w pionie Creative i pokierują zespołami odpowiedzialnymi za obsługę kluczowych klientów.
30.01.23, 09:17
| reklama & PR » ludzie
Zmiany w LTTM. Kamil Bolek i Piotr Bombol odchodzą z zarządu
Grupa LTTM działająca w obszarze influencer marketingu i ekonomii twórców, powołała nową strukturę zarządczą - Executive Committee (zarząd operacyjny).
30.01.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Ilona Rutkowska i Michał Zębik (Good One PR)
Ilona Rutkowska i Michał Zębik (Good One PR) podsumowuja 2022 rok na rynku szeroko pojętego rynku reklamy.
29.01.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Kosmiczna promocja Kubusia z nagrodami
Kubuś rozszerza akcję z kosmicznymi naklejkami. Marka startuje z nową promocją, w której dzieci mogą zdobyć nagrody związane z kosmosem.
29.01.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
Agencja UNIQUE ONE organizuje dla marki Nestlé loterię Rodzinne Kasogranie
Marka Nestlé powierzyła agencji UNIQUE ONE przygotowanie loterii promocyjnej płatków śniadaniowych pod hasłem „Rodzinne Kasogranie”.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.