12.05.14, 17:39

Konkurs Eurowizji w TVP1 pokonał konkurencję

Logo wydarzenia
Fot.: materiały prasowe

Konkurs Eurowizji śledziła rekordowa od lat liczba widzów. Średnia widownia całej 3,5-godzinnej transmisji konkursu wyniosła 4 mln 626 tys. widzów w TVP1 oraz dodatkowo 373 tys. w TVP Polonia (dane: NAM).

Średnia widownia całej 3,5-godzinnej transmisji konkursu Eurowizji wyniosła 4 mln 626 tys. widzów w TVP1 oraz dodatkowo 373 tys. w TVP Polonia (dane: NAM). Podczas występu reprezentantek Polski z piosenką „My, Słowianie” widownia wynosiła 5 mln 220 tys. w Jedynce i prawie 581 tys. w TVP Polonia. TVP1 była dzięki temu bezapelacyjnym liderem oglądalności z 37,74-proc. udziałem, a Polonia odnotowała aż 3,05 proc. udziału. Dobry wynik Jedynka uzyskała także w tzw. grupie komercyjnej, gdzie jej udziały sięgnęły 38,9 proc. (2 mln 140 tys. widzów).

Większym zainteresowaniem polskich widzów TVP1 cieszyła się chwila oczekiwania na wyniki głosowania (mimo, że wypadało ono po północ, 5,5 mln widzów), niż sam moment występu polskich reprezentantek, który miał miejsce o zdecydowanie lepszej porze, bo około godz. 21:48; różnica wyniosła TVP1 prawie 280 tys. Natomiast w TVP Polonia widownia głosowania była o 160 tys. niższa, niż widownia piosenki (580 tys. wobec 421 tys.).

Podczas transmisji TVP1 absolutnie pokonała konkurencję: Polsat w czasie transmisji Eurowizji miał 9,02 proc. udziałów (pokazywał w tym czasie m.in. amerykański western „Karate Kid” i galę boksu zawodowego), TVN – 8,74 proc. („X Factor” i filmy USA), a TVP2 – 8,72 proc. (‘”Voice of Poland” i fabuła z USA).

Tak dobrego wyniku oglądalność konkursu Eurowizji TVP1 nie odnotowała od 2006 roku, a tak wysoką widownię po godz. 24:00 TVP1 uzyskała poprzednio w czasie transmisji Eurowizji 15 maja 2004 r., kiedy Polskę reprezentował Zespół Blue Cafe.

Komentarze

Powiązane

17.03.25, 07:00
| TV / VOD » badania rynku
Talk-show Kuby Wojewódzkiego zyskał widzów w nowym paśmie
Pod koniec lutego br. na antenę TVN powrócił Kuba Wojewódzki z nowym sezonem swojego autorskiego talk-show. Tym razem w nowym paśmie – o godz. 20:50. O nowej porze tytuł zyskał blisko 100 tys. nowych widzów.
14.03.25, 16:15
| TV / VOD » informacje
Golden Media Polska zmienia logotyp
Golden Media Polska, producent programów telewizyjnych, po 13 latach zmienia logotyp. Celem jest odświeżenie wizerunku firmy oraz podkreślenie jej otwartości i innowacyjności. 
14.03.25, 13:30
| TV / VOD » informacje
Postaw na milion świętuje 15 lat na antenie i start 30. sezonu
W piątek, 14 marca 2025 r. o godz. 20:45 na antenie TVP2 zadebiutuje 30. sezon teleturnieju „Postaw na milion”. Program po raz pierwszy wyemitowano 5 marca 2011 r., a jego gospodarzem od początku pozostaje Łukasz Nowicki.
13.03.25, 19:45
| TV / VOD » seriale
Porządny człowiek. Pierwszy teaser i zdjęcia z planu nowego thrillera HBO
"Porządny człowiek" to nowa polska produkcja HBO Original – pełen napięcia thriller psychologiczny, który wkrótce zadebiutuje na platformie. Sprawdź najnowszy teaser i zobacz zdjęcia prosto z planu!
13.03.25, 18:15
| TV / VOD » informacje |
Polsat wkracza na Spotify. Pierwsza kampania stacji promująca Must Be The Music
Polsat, przy wsparciu polskiego oddziału Aleph, zrealizował kampanię na Spotify promującą powrót programu „Must Be The Music” po dziewięciu latach przerwy. To pierwsze wykorzystanie tej platformy muzycznej przez stację w celach reklamowych.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
13.03.25, 11:37
| TV / VOD » ludzie
Konrad Szczęsny zastępcą kierownika ds. kontaktów z mediami i członkiem polskiej delegacji na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025
Konrad Szczęsny, prezes OGAE Polska, został zastępcą kierownika ds. kontaktów z mediami i członkiem polskiej delegacji na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025.
13.03.25, 08:30
| TV / VOD » badania rynku
Prawie 1,1 mln widzów Awantury o kasę
Dobre wyniki oglądalności zanotował w miniony weekend teleturniej „Awantura o kasę” (Polsat) prowadzony przez Krzysztofa Ibisza.
13.03.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
Grupa TVP wygrywa weekend. Sanatorium miłości dalej hitem TVP1
W miniony weekend grupa TVP z udziałem na poziomie 20,5 proc., wyprzedziła pozostałe grupy nadawców. Sporą popularnością cieszą się nowe sezony programów „The Voice Kids” i „Sanatorium miłości”.
12.03.25, 16:00
| TV / VOD » seriale
Sprawiedliwi. Trójmiasto. Czwórka liderem w paśmie serialu
Bardzo dobre wyniki i pozycję lidera w swoim paśmie przyniósł Czwórce pierwszy tydzień emisji nowego serialu „Sprawiedliwi. Trójmiasto”.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.