12.05.14, 17:39
Konkurs Eurowizji w TVP1 pokonał konkurencję
Konkurs Eurowizji śledziła rekordowa od lat liczba widzów. Średnia widownia całej 3,5-godzinnej transmisji konkursu wyniosła 4 mln 626 tys. widzów w TVP1 oraz dodatkowo 373 tys. w TVP Polonia (dane: NAM).
Średnia widownia całej 3,5-godzinnej transmisji konkursu Eurowizji wyniosła 4 mln 626 tys. widzów w TVP1 oraz dodatkowo 373 tys. w TVP Polonia (dane: NAM). Podczas występu reprezentantek Polski z piosenką „My, Słowianie” widownia wynosiła 5 mln 220 tys. w Jedynce i prawie 581 tys. w TVP Polonia. TVP1 była dzięki temu bezapelacyjnym liderem oglądalności z 37,74-proc. udziałem, a Polonia odnotowała aż 3,05 proc. udziału. Dobry wynik Jedynka uzyskała także w tzw. grupie komercyjnej, gdzie jej udziały sięgnęły 38,9 proc. (2 mln 140 tys. widzów).
Większym zainteresowaniem polskich widzów TVP1 cieszyła się chwila oczekiwania na wyniki głosowania (mimo, że wypadało ono po północ, 5,5 mln widzów), niż sam moment występu polskich reprezentantek, który miał miejsce o zdecydowanie lepszej porze, bo około godz. 21:48; różnica wyniosła TVP1 prawie 280 tys. Natomiast w TVP Polonia widownia głosowania była o 160 tys. niższa, niż widownia piosenki (580 tys. wobec 421 tys.).
Podczas transmisji TVP1 absolutnie pokonała konkurencję: Polsat w czasie transmisji Eurowizji miał 9,02 proc. udziałów (pokazywał w tym czasie m.in. amerykański western „Karate Kid” i galę boksu zawodowego), TVN – 8,74 proc. („X Factor” i filmy USA), a TVP2 – 8,72 proc. (‘”Voice of Poland” i fabuła z USA).
Tak dobrego wyniku oglądalność konkursu Eurowizji TVP1 nie odnotowała od 2006 roku, a tak wysoką widownię po godz. 24:00 TVP1 uzyskała poprzednio w czasie transmisji Eurowizji 15 maja 2004 r., kiedy Polskę reprezentował Zespół Blue Cafe.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze