12.06.14, 12:23
Portal Bankier.pl w nowej odsłonie
W czternastym roku obecności serwisu Bankier.pl na rynku mediów biznesowych, portal kompleksowo zmienił strukturę i wygląd całego serwisu oraz przedstawił nowy logotyp. W nowej odsłonie portal ma być nowoczesny, przejrzysty i jeszcze bardziej funkcjonalny. Od strony technologicznej zmianie uległa cała architektura aplikacji - zarówno bazy danych jak i technologia w której stworzony jest portal.
Nowe logo portalu odwołuje się do 14-letniej tradycji marki Bankier.pl, a odświeżona identyfikacja wizualna ma prezentować ii podkreślać ewolucję jaką marka przeszła w ostatnich latach. Bankier.pl pozostaje przy tym dalej ekspertem w dziedzinie finansów, rynków kapitałowych i giełdy, stawiając sobie za cel przedstawianie finansów z nowej, lepszej strony.
Odświeżono nie tylko logotyp i identyfikację wizualną, ale również przebudowano całą nawigację portalu, którą podzielono na trzy główne sekcje: Rynki, Biznes, Twoje Finanse. Na stronie głównej wyróżniono sekcje tematyczne, narzędzia i forum Bankier.pl – skupiające największą społeczności inwestorów w Polsce. "Uruchomienie nowego portalu to najważniejsze wydarzenie w Grupie Bankier.pl na przestrzeni ostatnich lat, a prowadzone przez kilkanaście miesięcy prace są największym projektem infrastrukturalnym od czasu budowy firmy czternaście lat temu" – powiedział Tomasz Jażdżyński, dyrektor zarządzający segmentu Media i Komunikacja Grupy Allegro. "Wierzę, że dzisiejsza premiera otwiera okres, w którym ponownie to Bankier.pl wyznaczał będzie trendy na rynku mediów finansowych" – dodał Jażdżyński.
Usystematyzowany układ stron, wyróżnione narzędzia i intuicyjna nawigacja mają ułatwić poruszanie się po serwisie i prezentować najważniejsze informacje na bieżące tematy dotyczące finansów, gospodarki czy też biznesu w interesującej i czytelnej formie. "Cały projekt zmiany struktury, wyglądu i identyfikacji wizualnej portalu miał na celu odświeżenie wizerunku marki, przy zachowaniu dotychczasowego, eksperckiego charakteru serwisu" – powiedział Maciej Klepacki, dyrektor zarządzający Grupy Bankier.pl. "Portal w nowej odsłonie jest nowoczesny, przejrzysty i jeszcze bardziej funkcjonalny. Udostępniliśmy użytkownikom szereg nowych rozwiązań, które ułatwiają im poruszanie się po serwisie oraz przyspieszają proces wyszukiwania interesujących informacji. Nowe logo i system identyfikacji wizualnej podkreśla to co jest dla nas najważniejsze: wiarygodność, eksperckość i otwartość" – dodał Klepacki.
Narzędzia dedykowane inwestorom zaprezentowane są w atrakcyjnej formie i wzbogacone o nowe funkcjonalności. Zwiększono ich ekspozycję na stronie głównej i podstronach oraz powiązano kontekstowo z treścią serwisu. Układ stron i duży wybór treści dodatkowych, powiązanych tematycznie z aktualnie oglądaną stroną zachęcają do dalszej eksploracji serwisu.
Fundamentalne zmiany w ramach nowego portalu dotyczą strony technologicznej. Bankier.pl w warstwie programistycznej został stworzony praktycznie od podstaw. Zmieniła się cała architektura aplikacji - zarówno bazy danych jak i technologia w której napisany jest portal. Serwis wraz z rozbudowanymi narzędziami i bazami danych działa szybko, a jego dalsza rozbudowa i bieżące utrzymanie jest dużo bardziej efektywne kosztowo. W kolejnym etapie planowane jest wprowadzenie dalszych nowatorskich funkcjonalności, które jeszcze lepiej wykorzystają możliwości niesione przez nowe technologie mobilne.
Nową szatę graficzną portalu, logotyp i system identyfikacji wizualnej stworzyła krakowska agencja VENEO, w prace nad serwisem zaangażowana była również agencja Internet Designers z Wrocławia. Warstwa technologiczno-programistyczna powstała in-house w ramach działu IT Bankier.pl, a nowy portal wraz z serwisami satelickimi kolokowany jest w należącym do ATM S.A. Centrum Danych ATMAN.
Bankier.pl, portal istniejący od 2000 roku, jest jednym z czołowych mediów internetowych o tematyce finansowej na polskim rynku. Bankier.pl to profesjonalny serwis informacyjno-doradczy dla osób indywidualnych, menedżerów i kadry kierowniczej firm, poszukujących informacji o finansach. Codziennie publikuje najaktualniejsze informacje ze świata ekonomii i finansów, oraz udostępnia swoim użytkownikom narzędzia ułatwiające zarządzanie budżetem i prowadzenie firmy.
Serwis należy do Grupy Bankier.pl. Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W marcu 2014 roku ich liczba wyniosła ponad 2,5 miliona, łącznie wygenerowali ponad 40 milionów odsłon (Źródło:Megapanel PBI/Gemius, marzec 2014).
Komentarze