07.07.14, 23:32

Abbey House Group przejmuje magazyn o sztuce ARTnews

Okładka magazynu
Fot.: materiały prasowe

Abbey House Group S.A. przejęło najstarszy i największy magazyn o sztuce na świecie – „ARTnews”, z globalną dystrybucją i miesięczną sprzedażą wynoszącą ponad 60 tys. egzemplarzy. Transakcja jest największą akwizycją tytułu medialnego dokonaną przez polską firmę na międzynarodowym rynku prasowym. WZA zdecydowało również o zmianie nazwy polskiej firmy na ARTNEWS S.A.

2 lipca br. polska spółka dokonała zakupu dodatkowego pakietu 24% akcji ARTnews (wcześniej 19.05.14 przejęła 51% ARTnews za kwotę 9,2 mln PLN), stając się największym właścicielem magazynu o sztuce.

Dzięki tej decyzji biznesowej, magazyn ma stać się osią nowej strategii polskiej spółki, która od czterech lat buduje swoją pozycję na rynku sztuki w kraju i na świecie. Kwota, którą zapłaciła polska spółka New Connect za 51 proc. udziałów w wydawnictwie to 9,2 mln zł. Za pakiet dodatkowych 24% zapłaciła ponad 4 mln zł. Akwizycje są największymi transakcjami w historii działania firmy. Przychody magazynu „ARTnews” w 2013 roku wyniosły 12,5 mln zł.

Akwizycja amerykańskiego magazynu pozwala na stworzenie najbardziej dynamicznej firmy obszaru mediów związanych ze sztuką, która łączy długą tradycję sztuki dziennikarskiej z cyfrowymi mediami nowej ery oraz doświadczeniem Abbey House Group. W ramach nowej strategii polska firma chce poszerzyć portfel usług on-line oferowanych przez ARTnewsi rozwinąć jego dystrybucję w Europie” – mówi Izabela Depczyk, wiceprezes zarządu ARTNEWS S.A. odpowiedzialna za transakcję.

Komentarze

Powiązane

15.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba  wiedzieć.
14.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
13.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
12.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 12 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 12 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
11.07.24, 06:30
| prasa » informacje
Czułość. Wolność. Równowaga. Akcja społeczna Wysokich Obcasów i Wyborczej
Rozpoczęta 5 lipca br. nowa akcja społeczna „Czułość. Wolność. Równowaga” to inicjatywa „Wysokich Obcasów” i „Wyborczej”. Akcja potrwa rok.
11.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 11 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 11 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
10.07.24, 11:00
| prasa » informacje
Forbes Women rozpoczyna akcję 50 po 50
„Forbes Women” rozpoczyna inicjatywę „50 po 50”. W kolejnym numerze magazynu zostanie opublikowana lista kobiet po 50. roku życia, które odniosły sukcesy w różnych dziedzinach. Redakcja czeka na zgłoszenia.
10.07.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 10 lipca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 10 lipca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
09.07.24, 16:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Złap urlop od codzienności czyli Wyborcza na wakacje
Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl rozpoczęły kampanię pod hasłem “Złap urlop od codzienności”. Specjalnej ofercie prenumeraty na wakacje towarzyszą działania redakcyjne: cykle artykułów, podcasty, a dla podróżujących z przygodami czekać będzie Biuro Interwencji Turystycznej.
09.07.24, 07:30
| prasa » informacje
Grupa PMPG Polskie Media nowym wytycza kierunek rozwoju do 2026 roku
Holding mediowy PMPG Polskie Media, opublikował materiał informacyjny o kierunku rozwoju, który jest efektem zakończonego w marcu przeglądu opcji strategicznych.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.