23.07.14, 08:09
Projekt Cyfrowizja: co trzeci abonent płatnej telewizji rozważa rezygnację z oferty
Niemal co trzeci klient płatnej telewizji rozważa rezygnację z oferty, ale co piąty widz naziemny myśli o zakupie telewizji płatnej. Klienci kablówek i platform najbardziej narzekają na ceny i nieciekawe kanały z ofert operatorów, a dla blisko połowy rozważających zmianę powodem może być też pojawienie się naziemnej telewizji cyfrowej – wynika z badania „Projekt Cyfrowizja” domu mediowego MEC.
Choć rynek płatnej telewizji utrzymuje w Polsce silną pozycję (według Nielsena odsetek gospodarstw z płatną telewizją sięga obecnie 67,7 proc., w tym: 30,8 proc. kablowych i 35,9 proc. satelitarnych), operatorzy kablówek i platform mają sporą grupę klientów rozważających rezygnację. Tak deklaruje w badaniu „Projekt Cyfrowizja” MEC 25 proc. abonentów telewizji kablowej oraz 33,5 proc. klientów platform satelitarnych, ogólnie niemal co trzeci widz płatnej telewizji.
Odbiorcy kablowi i satelitarni rozważający rezygnację wskazują na podobne powody, jednak znacznie więcej klientów platform narzeka na zbyt wysokie ceny oraz dostrzega alternatywę w postaci darmowej telewizji naziemnej. Połowa z nich uważa, że za darmo może mieć wystarczająco dużo kanałów.
Średnio tylko 14 proc. widzów uważa, że większość interesujących ich programów dostępna jest w internecie i wskazuje ten czynnik jako skłaniający ich do rezygnacji z płacenia. Jak wynika z badania, okazuje się on jednak kluczowy dla widzów w wieku 15-24 lata.
Badanie „Projekt Cyfrowizja” zostało przeprowadzone w maju 2014 przez Analytics & Insight MEC. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą techniki CAWI na próbie 917 internautów w wieku 15+.
Komentarze