23.10.14, 10:22

Yoberi uruchomiła 100 interaktywnych citylight’ów z darmowym internetem

Interaktywne citylighty
Fot.: materiały prasowe

Yoberi dostarcza technologię do kolejnej niestandardowej kampanii łączącej outdoor i mobile. Mieszkańcy największych miast w Polsce korzystają z internetu LTE oferowanego ze 100 nośników reklamy typu citylight. Po akcjach prowadzonych dla marek Coca-Cola i Plus, technologia jest obecnie wykorzystywana z podwójną siłą na potrzeby kampanii Allegro – firma Yoberi w miesiąc zwiększyła liczbę interaktywnych citylight’ów z 50 do 100. Z rozwiązania korzysta ok. 2000 osób dziennie.

Firma interaktywna Yoberi we współpracy z Clear Channel udostępnia internet poprzez sieć WiFi już ze 100 miejskich citylight’ów. Z rozwiązania można korzystać w największych miastach Polski – Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Wrocławiu, Łodzi, a także w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Citylight’y z zespołami modemów WiFi znajdują się w starannie wyselekcjonowanych lokalizacjach, w których natężenie ruchu pieszych jest największe. Urządzenia emitują sygnał WiFi, który pozwala na darmowy dostęp do internetu LTE o prędkości ok. 70 Mb/s. Z bezprzewodowej sieci może korzystać każdy, kto przebywa w pobliżu nośnika reklamowego na obszarze o średnicy ok. 100 m. Każdego dnia do sieci loguje się ok. 2000 osób w różnych miastach Polski.

W branży mediów i reklamy coraz częściej słychać, że klasyczny outdoor powoli odchodzi w niebyt. Tymczasem nam udaje się go ponownie ożywić. Z sukcesem łączymy wartości dla reklamodawców i docelowych odbiorców. Marketerzy korzystają z przestrzeni reklamowej, która pozwala im skuteczniej dotrzeć do wybranych grup celowych, nie zapominając o dwóch najważniejszych elementach, czyli interakcji użytkownika z przekazem i mierzalności działań. Z kolei, konsumenci zyskują darmowy, szybki internet, dzięki któremu mogą produktywnie spędzić czas, kiedy czekają na autobus. Technologia zdała egzamin. Teraz działa ona systemowo i cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych partnerów biznesowych. Od sierpnia podwoiliśmy liczbę nośników z WiFi – obecnie jest ich już 100, a liczba ta wciąż rośnie. Co jednak szczególnie cieszy, to szerokie spektrum dostępnych rozwiązań. Użytkowników możemy zachęcać do interakcji z marką, m.in. za pomocą reklam statycznych, animacji, materiałów wideo, aplikacji, gier miejskich czy kuponów promocyjnych. Możliwości są niemal nieograniczone” – mówi Rafał Smoliński, Prezes Zarządu Yoberi.

Użytkownicy stykają się z przekazem reklamowym na kilku etapach – od kreacji outdoor na citylightach, poprzez nazwę sieci dostosowaną do potrzeb kampanii oraz atrakcyjną graficznie bramkę logowania, aż po docelowy landing page, który może być np. stroną prezentującą ofertę, kuponem rabatowym czy filmem reklamowym. W sierpniu 35 interaktywnych przystanków wykorzystywanych było w ramach kampanii Coca-Cola „Powiedz to piosenką”. We wrześniu bezprzewodowy dostęp do internetu oferowany był w ramach promocji marki prepaid Plush należącej do sieci Polkomtel. Obecnie startuje kampania dla marki Allegro, realizowana przez Clear Channel we współpracy z domem mediowym Universal McCann.

Planując kampanie dla naszych klientów, zawsze poszukujemy nowych form, kanałów przekazu czy rozwiązań technologicznych. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej kampanii dla Grupy Allegro. Postawiliśmy na połączenie tablic CLP i narzędzie oferowane przez firmę Yoberi, gdyż wykorzystuje ono potencjał mobile i sprawia, że outdoor staje się interaktywny. Łączymy tym samym korzyści dla Klienta i użytkowników, a przy tym korzystamy z technologii, która jest idealnym rozwiązaniem dla sektora e-commerce” – powiedział Alfred Ejsmont, Radio, Outdoor, Ambient & Cinema Director Universal McCann.

W ramach interaktywnych citylight’ów Yoberi może identyfikować system operacyjny urządzenia mobilnego, z którego użytkownik loguje się do sieci (iOS, Android, Blackberry OS, Windows Phone etc.), dostosowując komunikat czy landing page do odbiorcy. Ponadto, w systemie istnieje możliwość kształtowania limitów czasowych i transferowych tak, aby np. po 20 min każdy użytkownik, chcąc dalej korzystać z internetu, ponownie obejrzał kreację reklamową.

Kampanie realizowane na citylight’ach z WiFi są w pełni mierzalne, co jest cechą dotychczas niespotykaną w działaniach outdoorowych. Yoberi stworzyło bowiem platformę WildFish, umożliwiającą koordynację i mierzenie efektów działania poszczególnych stref WiFi. Zdalne sterowanie i zarzadzanie siecią punktów dostępowych pozwala w prosty i nieinwazyjny sposób kontrolować wyświetlane podczas logowania informacje i materiały graficzne. Każdy punkt dostarcza w czasie rzeczywistym dane o aktywnych użytkownikach, dzięki czemu możliwe jest błyskawiczne włączenie kampanii na dodatkowych nośnikach lub przeniesienie działań z jednej lokalizacji do drugiej – w zależności od natężenia ruchu.

Interaktywne przystanki to nie pierwsze rozwiązanie Yoberi z pogranicza marketingu i nowych technologii. W wakacje mieszkańcy i turyści w dziewięciu nadmorskich kurortach mogli korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu w technologii LTE za pomocą dronów sterowców, które również stanowiły nośniki reklamowe. Każdy z trzech sterowców mógł dostarczać internet ok. 1000 osób dziennie na obszarze o średnicy ok. 1 km. Zarówno technologia wykorzystywana w interaktywnych citylight’ach, jak i drony sterowce zostały opracowane w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni na podstawie autorskich projektów zespołu inżynierów firmy Yoberi.

Komentarze

Powiązane

16.09.24, 23:32
| reklama & PR » informacje
Smak pełen wspomnień. Konkurs marki Wiejskie Ziemniaczki
Marka Wiejskie Ziemniaczki (Lorenz) rozpoczęła aktywację prowadzoną pod hasłem „Smak pełen wspomnień”. Głównym elementem działań jest konkurs dla konsumentów. Akcja potrwa przez cały wrzesień.
16.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Spokojnie, to HAMMER. Kampania wizerunkowa polskiej marki telefonów
Ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa polskiej marki HAMMER, promująca wytrzymałość, dostarczanych przez firmę, telefonów wzmocnionych oraz programy wspierające klientów.
16.09.24, 12:53
| reklama & PR » informacje
Małgorzata Socha polską ambasadorką gamy kosmetyków ANTI-ÂGE GLOBAL od Yves Rocher. Nowe logo marki
Gama kosmetyków do pielęgnacji twarzy - ANTI-ÂGE GLOBAL od francuskiej marki Yves Rocher - ma swoją polską ambasadorkę. Została nią aktorka, Małgorzata Socha. Jednocześnie marka wprowadza zmiany w swojej.
16.09.24, 12:19
| reklama & PR » informacje
ORLEN oficjalnym sponsorem ZAKSY. Logotyp marki pojawi się na koszulkach meczowych
ORLEN został oficjalnym sponsorem drużyny ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. W ramach współpracy, logotyp koncernu zostanie wyeksponowany na froncie koszulki klubu.
16.09.24, 09:28
| reklama & PR » informacje
Smakujemy z JemyJemy. Profi rusza z akcją akcja cashback zup JemyJemy
10 września br. ruszyła promocja konsumencka cashback marki JemyJemy „Smakujemy z JemyJemy”.
16.09.24, 07:45
| reklama & PR » informacje
Performance Media zmienia się w Performance Group. Rebranding i nowa identyfikacja wizualna
Agencja Performance Media, po ponad 20 latach, nową wprowadza nową nazwę i identyfikację wizualną. Rozszerza także portfolio oferowanych produktów i usług. Od tej pory agencja będzie działać pod nazwą Performance Group.
15.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kobiety są z Venus, a Venus jest z kobietami. Kampania marki Venus z udziałem influencerek
Trwa kampania reklamowa marki Venus z portfolio (Pharma CF – polskiego producenta kosmetyków pielęgnacyjnych. Za jej realizację odpowiada agencja Ancymony (*ancy).
14.09.24, 12:28
| reklama & PR » informacje
Halowe Mistrzostwa w Kaufland. Kampania promująca pracę w logistyce
Siec Kaufland ruszyła z kampanią „Halowe Mistrzostwa”, która promuje akcję rekrutacyjną w centrach dystrybucyjnych. Bohaterami kampanii, którzy prezentują zalety pracy w logistyce, są sami pracownicy magazynów.
14.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kultowa gra Sonic motywem przewodnim loterii marki Actimel
Marka Actimel ruszyła z loterią, której motywem przewodnim jest gra Sonic. W ramach akcji można wygrać nagrody, w tym produkty na licencji Sonic. Organizatorem loterii jest NAV agency.
13.09.24, 19:45
| reklama & PR » informacje
Kia promuje w sieci i TV model Sportage
Kia Polska ruszyła z kontynuacją kampanii wspierającą sprzedaż modelu Sportage, oferując klientom propozycje kredytowe i leasingowe. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.