13.11.14, 10:06

Sąd Apelacyjny: FoodCare musi zapłacić 15 mln zł Fundacji Darka Michalczewskiego

Dariusz Michalczewski
Fot.: materiały prasowe

Sąd Apelacyjny w Krakowie wydał prawomocny wyrok, w którym zobowiązał firmę FoodCare do zapłaty na rzecz Fundacji Darka Michalczewskiego Równe Szanse kwoty ponad 15 milionów zł z tytułu m.in. zaległego wynagrodzenia z umowy promocyjnej wraz z odsetkami i kosztami. Jest to jedno z najważniejszych rozstrzygnięć w tej sprawie, jednocześnie potwierdzające, że to firma FoodCare złamała łączącą Strony umowę. Sąd przychylił się do wniosku firmy FoodCare na rozłożenie wpłaty na dwie raty, które jednak finalnie muszą zostać zapłacone do 31 stycznia 2015 roku. FoodCare zaopowiada złożenia skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego

12 listopada br., po ponad trzech latach trwania procesu, Sąd Apelacyjny w Krakowie wydał prawomocny wyrok, który nakazał firmie FoodCare zapłatę na rzecz Fundacji kwoty nieuiszczonych opłat licencyjnych wraz z odsetkami oraz kwoty innych rozliczeń pomiędzy Fundacją Dariusza Tiger Michalczewskiego „Równe Szanse”, a firmą FoodCare.

W 2010 roku pomimo nieprzerwanej sprzedaży napojów z oznaczeniem Tiger na licencji Dariusza Tiger Michalczewskiego spółka FoodCare odmówiła zapłaty należnej Fundacji prowizji, łamiąc tym samym postanowienia umowy, która kompleksowo regulowała kwestie dotyczące m.in. korzystania przez spółkę FoodCare z oznaczenia Tiger należącego do Dariusza Tiger Michalczewskiego i jego Fundacji. Fundacja podjęła wtedy pierwsze kroki prawne. Działanie firmy Wiesława Włodarskiego było podstawą do rozwiązania przez Fundację umowy z FoodCare w trybie natychmiastowym oraz do wystąpienia do Sądu o zapłatę nieuregulowanych opłat licencyjnych oraz zwrot innych nienależnych FoodCare świadczeń z okresu trwania umowy. W związku z zaistniałą sytuacją Fundacja Dariusza Tiger Michalczewskiego „Równe Szanse” złożyła w Sądzie Okręgowym w Krakowie pozew przeciwko spółce FoodCare. Po ponad trzech latach procesu Sąd Apelacyjny ostatecznie uznał rację Fundacji i Dariusza Tiger Michalczewskiego. Zgodnie z decyzją Sądu firma FoodCare ma obowiązek zapłaty rekordowej kwoty ponad 15 milionów zł (wraz z kosztami i odsetkami) na rzecz Fundacji Równe Szanse. Sąd przychylił się do wniosku firmy FoodCare na rozłożenie wpłaty na dwie raty, które jednak finalnie muszą zostać zapłacone do 31 stycznia 2015 roku.

Po ponad 3 latach sporu w końcu nadszedł czas na prawomocne rozstrzygnięcia i Pan Włodarski musi zapłacić mi ponad 15 milionów zł. A to jeszcze nie koniec, bo w zakresie rozliczeń finansowych w sądzie jest jeszcze mój pozew odszkodowawczy na 22 mln zł przeciwko FoodCare i wyrok nakładający grzywny za niestosowanie się do innych wyroków. Co ważne - sąd uwzględnił wszystkie nasze argumenty. Mam nadzieję, że dzisiejszy wyrok będzie dla Pana Włodarskiego nauczką na całe życie, bo w biznesie działa się fair play i nie łamie się zawartych umów” – mówi Dariusz Tiger Michalczewski.

Na podstawie podpisanej w listopadzie 2010 r. umowy z Fundacją "Równe Szanse" Spółki z Grupy Maspex posiadają wyłączną licencję na możliwość korzystania z pseudonimu sportowego TIGER i innych oznaczeń z tym pseudonimem związanych, a także do wykorzystywania wizerunku Dariusza "Tigera" Michalczewskiego w promocji produktów spożywczych. Spółki z Grupy Maspex odpowiedzialne są za zapewnienie produkcji, dystrybucji i promocji produktu. Firma ponadto jest zobowiązana do przekazywania opłaty z tytułu udzielonej licencji. Przed nawiązaniem współpracy z wadowicką grupą, Fundacja „Równe Szanse” rozwiązała w trybie natychmiastowym umowę z poprzednim licencjobiorcą firmą FoodCare, w wyniku czego wygasły wszelkie uprawnienia spółki FoodCare do korzystania z oznaczenia TIGER oraz dóbr osobistych i majątkowych Dariusza Michalczewskiego. Zdaniem Fundacji, powodem rozwiązania zawartej na 50 lat umowy było niewywiązywanie się z postanowień umowy przez Foodcare, a w szczególności zaprzestanie płacenia Fundacji należnego wynagrodzenia z tytułu licencji na używanie oznaczenia Tiger.

Do redakcji portalmedialny.pl trafiło również oświadczenie Zarządu Grupy FoodCare. Zdaniem firmy, wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie dotyczy rozliczeń finansowych wynikających z umowy promocyjnej pomiędzy Fundacją Dariusza Michalczewskiego „Równe Szanse” a firmą FoodCare (dawniej Gellwe).

Jak podkreśla zarząd firmy, jest to kontynuacja sprawy z września 2013 r. Wówczas Sąd Okręgowy w Krakowie wydał decyzję, na mocy której spółka FoodCare miała uregulować należności finansowe na rzecz Fundacji Dariusza Michalczewskiego „Równe Szanse”. „Jest oczywiste, że wyrok wynika ze sporu co do interpretacji umowy z 2005 r., która łączyła FoodCare z Fundacją. Nie zgadzamy się z interpretacją naszych oponentów, a tym samym z decyzją Sądu. Dlatego skorzystamy z naszego prawa do złożenia skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego. Dalsze kroki prawne podejmiemy po zapoznaniu się z uzasadnieniem decyzji Sądu” – czytamy w oświadczeniu.

Należy wyraźnie podkreślić, iż powyższa sprawa nie dotyczy kwestii własnościowych związanych z marką Tiger. Wbrew deklaracjom Dariusza Michalczewskiego, nie ma ona również wpływu na pozostałe sprawy toczące się przed Sądami. Spółka FoodCare jest pomysłodawcą i twórcą napoju energetycznego Tiger. Na powstanie tej marki przeznaczyliśmy miliony złotych, a także lata pracy, doświadczenia i energii całego zespołu. Wyprowadziliśmy tę markę na szczyt, jej potencjał nie został jednak wykorzystany. Cel, jakim jest ponowne bycie liderem rynku napojów energetycznych, pozostaje poza zasięgiem Dariusza Michalczewskiego” – podkreśla Zarząd FoodCare.

Firma nie zamierza ustawać w dochodzeniu sprawiedliwości przed niezawisłymi sądami. „Naszą uwagę koncentrujemy dziś przede wszystkim na rozwoju naszego biznesu. Będziemy dalej umacniać pozycję marek FoodCare zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Szczególną uwagę poświęcimy marce BLACK. Powyższe rozstrzygnięcie nie wpływa na funkcjonowanie spółki” – podkreślił Zarząd FoodCare.

Komentarze

Powiązane

02.11.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Ruszyła #NieDajSięWymazać. Kampania społeczna Wojewody Mazowieckiego
Martyna Wojciechowska, Angelika Szymańska, Karolina Witaszek, Agata Młynarska oraz Łukasz Gikiewicz wzięli udział w kampanii społecznej #NieDajSięWymazać, realizowanej przez Wojewodę Mazowieckiego we współpracy z Mazowieckim Kuratorem Oświaty, Fundacją UNAWEZA i projektem MŁODE GŁOWY, przy wsparciu agencji oLIVE media.
30.10.24, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Cztery osoby awansowały w zespole Programmatic Salestube
Aleksander Chim objął stanowisko Programmatic Buying Directora i stanął na czele zespołu Programmatic w spółce MarTech & e-commerce connected Salestube (Group One). W zespole awanse otrzymali również Sebastian Ładosz na stanowisko Programmatic Managera oraz Magdalena Wieteska i Dominika Kołodziejczyk, które pełnią funkcję Programmatic Team Leaderek.
30.10.24, 09:35
| reklama & PR » informacje
Good-PR promuje tyrolski hotel
Agencja Good-PR rozpoczęła współpracę z hotelem Schwarzbrunn****Superior, luksusowym obiektem położonym w austriackim Tyrolu.
29.10.24, 08:56
| reklama & PR » informacje
BSH dalej z NAV agency
NAV agency po raz kolejny wygrywa przetarg aktywacyjny BSH (Bosch / Siemens). Agencja odpowiadać będzie w dalszym ciągu za kompleksową obsługę aktywacji loteryjnych, organizowanych przez producenta sprzętu AGD.
29.10.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Burger King wybiera w Polsce Good One PR
Od września br. agencja Good One PR odpowiada za kompleksowe działania komunikacyjne dla sieci Burger King.
29.10.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
On Board Think Kong z działaniami SEO dla ASE ATEX
ASE ATEX, dostawca rozwiązań przeciwwybuchowych dla przemysłu, rozpoczął współpracę z OBTK. Zadaniem agencji będzie realizacja działań SEO, tworzenie treści. Celem współpracy jest wzrost widoczności ASE ATEX w wynikach wyszukiwania.
28.10.24, 14:56
| reklama & PR » informacje
LoveBrandsGroup wygrywa przetarg na obsługę Banku Pocztowego
Agencja zintegrowanej komunikacji LoveBrands Group wygrała przetarg na obsługę Banku Pocztowego i od października br. odpowiada za strategię, kreację i działania marketingowe dla tego klienta w modelu 360°. 
28.10.24, 12:42
| reklama & PR » informacje
Streetcom zwycięża w przetargu PURINA AdVENTuROS
Agencja Streetcom odpowiada za realizację kampanii Influencer marketingowej i product seedingu dla nowości od PURINA - PURINA AdVENTuROS Training. Głównym celem realizowanych działań jest budowa świadomości nowego produktu oraz edukacja w zakresie jego zastosowania.
28.10.24, 11:59
| reklama & PR » ludzie
Joanna Bitowt awansuje w More Bananas
Joanna Bitowt, dotychczas Marketing Managerka w More Bananas, awansowała na stanowisko Strategy & Project Lead.
28.10.24, 09:44
| reklama & PR » informacje
Dell, PKO Bank Polski, Versuni oraz Adver Media w szeregach IAA Polska
Cztery organizacje dołączyły do IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Kierownik Dworu Czeczów – jednostki organizacyjnej Centrum Kultury Podgórza

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Promocji

Teatr Groteska | Kraków

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie

Urząd Gminy Filipów | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 29.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.11.24

Do zdobycia jeden zestaw gry.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.