07.04.15, 23:30

Cityboard Media apeluje w sprawie ustawy krajobrazowej

Licencja: CC0 Public Domain

Cityboard Media przesłała do Marszałka Senatu RP oraz do pozostałych senatorów apel o dokonania zmian w tzw. ustawie krajobrazowej. Firma oczekuje, że Senat na posiedzeniu 15 kwietnia br. zareaguje na krytyczne uwagi wobec tej ustawy, które płyną z różnych środowisk – firm outdoorowych, środowisk samorządowych, stowarzyszeń oraz ruchów miejskich.

"W imieniu Cityboard Media i tysięcy ludzi branży reklamy zewnętrznej apelują o poprawienie w Senacie RP ustawy krajobrazowej, która w formie przegłosowanej przez Sejm RP jest przykładem i źle stanowionego prawa. Jest to ostatnia szansa by zmienić przepisy, które już teraz są negatywnie ocenianie przez wszystkie środowiska, którym zależy na wyglądzie miast” – czytamy w otwartym liście podpisanym przez Andrzeja Grudzińskiego, Pełnomocnika Zarządu Cityboard Media oraz Marcina Stana, Członka Zarządu Cityboard Media.

Zdaniem przedstawicieli Cityboard Media, celem tej ustawy było uporządkowanie przestrzeni publicznej i stworzenie przepisów, które by wprowadziły racjonalne zasady funkcjonowania m.in. reklamy zewnętrznej, a przede wszystkim regulowały rozwój i zagospodarowanie przestrzenne. Jak jednak podkreślają, szczytne założenia zostały w czasie procesowania zatracone, a ostateczne zapisy ustawy są niespójne, rażąco wybiórcze i nie gwarantują poprawy wyglądu polskich miast.

Ostateczne konsekwencje ustawy krajobrazowej poniesie tylko legalna systemowa reklama zewnętrzna, a paradoksalnie tymi nowymi przepisami zalegalizowany zostanie chaos szyldów, w tym również tablic informacyjnych ,m bannerów na płotach, wielkoformatowych płacht na elewacjach i przypadkowych reklam, od których, zgodnie z proponowanymi rozwiązaniami, nie będą popierane opłaty” – czytamy w liście.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy, ustawa wpłynie na życie tysięcy ludzi z branży reklamy zewnętrznej - pozbawi ich pracy i źródła utrzymania naszych rodzin, a także odbierze dochody osobom i wspólnotom mieszkaniowym, dla których czynsz za wynajem powierzchni pod nośniki reklamowe. „W rezultacie nastąpi ograniczanie wpływów do budżetu państwa z podatków od dochodów osób, które stracą pracę oraz właścicieli nieruchomości, gdy z tych terenów znikną legalne systemy urządzenia reklamowe” – czytamy w liście.

Dalej w liście czytamy: „Niszczy się całą branżę reklamy zewnętrznej, która uczciwie płaci podatki, dba o otoczenie, wspiera akcje społeczne, bezinteresownie promuje wydarzenia lokalne, kulturalne i sportowe. Deprecjonuje się tę branżę, niesłusznie widząc w niej winnego nieładu w przestrzeni publicznej”.

Politycy i Parlamentarzyści chętnie korzystają z potencjału i siły reklamy zewnętrznej w czasie kampanii wyborczych. Niestety bardzo szybko zapominają o swoich zobowiązaniach wobec wyborców i przestają reprezentować nasze interesy” – kończą listy reprezentanci Cityboard Media.

Komentarze

Powiązane

19.09.24, 18:20
| reklama & PR » ludzie
Roksana Zienkiewicz w zespole Brandlift
Do zespołu Brandlift dołączyła Roksana Zienkiewicz, która objęła stanowisko New Business Manager.
19.09.24, 09:05
| reklama & PR » informacje
Dan Cake. Jedz jak chcesz! Nowa platforma komunikacji marki
Pod hasłem „Jedz jak chcesz” marka Dan Cake rusza z nowa platforma komunikacji i zaprasza do bycia autentycznym oraz podchodzenia do jedzenia na własnych warunkach.
18.09.24, 14:19
| reklama & PR » informacje
Tailor Made rozszerza współpracę z Astara
Po dwóch latach współpracy w zakresie influencer marketingu dla marki Mitsubishi, agencja Tailor Made i firma Astara rozszerzają zakres działań o komunikację mediową oraz objęcie współpracą marek Isuzu i Nissan.
17.09.24, 19:15
| reklama & PR » informacje
Wszystkie Jeże nasze są! Marka Jeżyki rusza z kampanią edukacyjną. Jacek Cygan napisał nowe słowa do hitu Majki Jeżowskiej
13 września br. rozpoczęła się jesienna kampania edukacyjna „Wszystkie Jeże nasze są!”, przygotowana przez markę Jeżyki (Colian). W ramach akcji powstała specjalna, „jeżykowa” wersja hitu Majki Jeżowskiej, do której nowe słowa napisał Jacek Cygan.
17.09.24, 18:00
| reklama & PR » informacje
Carat (dentsu Polska) zwycięzcą przetargu mediowego Dr Gerard
Agencja mediowa Carat (dentsu Polska) wygrała przetarg na obsługę marki Dr. Gerard na polskim rynku.
17.09.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Sebastian Górski przechodzi z Polsat Media do iPoster
Do iPoster, właściciela i operatora sieci Digital Out-Of-Home (DOOH) w segmencie galerii handlowych, dołączył Sebastian Górski. Wcześniej przez blisko osiem lat był związany z Polsat Media.
16.09.24, 23:32
| reklama & PR » informacje
Smak pełen wspomnień. Konkurs marki Wiejskie Ziemniaczki
Marka Wiejskie Ziemniaczki (Lorenz) rozpoczęła aktywację prowadzoną pod hasłem „Smak pełen wspomnień”. Głównym elementem działań jest konkurs dla konsumentów. Akcja potrwa przez cały wrzesień.
16.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Spokojnie, to HAMMER. Kampania wizerunkowa polskiej marki telefonów
Ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa polskiej marki HAMMER, promująca wytrzymałość, dostarczanych przez firmę, telefonów wzmocnionych oraz programy wspierające klientów.
16.09.24, 12:53
| reklama & PR » informacje
Małgorzata Socha polską ambasadorką gamy kosmetyków ANTI-ÂGE GLOBAL od Yves Rocher. Nowe logo marki
Gama kosmetyków do pielęgnacji twarzy - ANTI-ÂGE GLOBAL od francuskiej marki Yves Rocher - ma swoją polską ambasadorkę. Została nią aktorka, Małgorzata Socha. Jednocześnie marka wprowadza zmiany w swojej.
16.09.24, 12:19
| reklama & PR » informacje
ORLEN oficjalnym sponsorem ZAKSY. Logotyp marki pojawi się na koszulkach meczowych
ORLEN został oficjalnym sponsorem drużyny ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. W ramach współpracy, logotyp koncernu zostanie wyeksponowany na froncie koszulki klubu.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.