07.04.15, 23:30
Cityboard Media apeluje w sprawie ustawy krajobrazowej
Cityboard Media przesłała do Marszałka Senatu RP oraz do pozostałych senatorów apel o dokonania zmian w tzw. ustawie krajobrazowej. Firma oczekuje, że Senat na posiedzeniu 15 kwietnia br. zareaguje na krytyczne uwagi wobec tej ustawy, które płyną z różnych środowisk – firm outdoorowych, środowisk samorządowych, stowarzyszeń oraz ruchów miejskich.
"W imieniu Cityboard Media i tysięcy ludzi branży reklamy zewnętrznej apelują o poprawienie w Senacie RP ustawy krajobrazowej, która w formie przegłosowanej przez Sejm RP jest przykładem i źle stanowionego prawa. Jest to ostatnia szansa by zmienić przepisy, które już teraz są negatywnie ocenianie przez wszystkie środowiska, którym zależy na wyglądzie miast” – czytamy w otwartym liście podpisanym przez Andrzeja Grudzińskiego, Pełnomocnika Zarządu Cityboard Media oraz Marcina Stana, Członka Zarządu Cityboard Media.
Zdaniem przedstawicieli Cityboard Media, celem tej ustawy było uporządkowanie przestrzeni publicznej i stworzenie przepisów, które by wprowadziły racjonalne zasady funkcjonowania m.in. reklamy zewnętrznej, a przede wszystkim regulowały rozwój i zagospodarowanie przestrzenne. Jak jednak podkreślają, szczytne założenia zostały w czasie procesowania zatracone, a ostateczne zapisy ustawy są niespójne, rażąco wybiórcze i nie gwarantują poprawy wyglądu polskich miast.
„Ostateczne konsekwencje ustawy krajobrazowej poniesie tylko legalna systemowa reklama zewnętrzna, a paradoksalnie tymi nowymi przepisami zalegalizowany zostanie chaos szyldów, w tym również tablic informacyjnych ,m bannerów na płotach, wielkoformatowych płacht na elewacjach i przypadkowych reklam, od których, zgodnie z proponowanymi rozwiązaniami, nie będą popierane opłaty” – czytamy w liście.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy, ustawa wpłynie na życie tysięcy ludzi z branży reklamy zewnętrznej - pozbawi ich pracy i źródła utrzymania naszych rodzin, a także odbierze dochody osobom i wspólnotom mieszkaniowym, dla których czynsz za wynajem powierzchni pod nośniki reklamowe. „W rezultacie nastąpi ograniczanie wpływów do budżetu państwa z podatków od dochodów osób, które stracą pracę oraz właścicieli nieruchomości, gdy z tych terenów znikną legalne systemy urządzenia reklamowe” – czytamy w liście.
Dalej w liście czytamy: „Niszczy się całą branżę reklamy zewnętrznej, która uczciwie płaci podatki, dba o otoczenie, wspiera akcje społeczne, bezinteresownie promuje wydarzenia lokalne, kulturalne i sportowe. Deprecjonuje się tę branżę, niesłusznie widząc w niej winnego nieładu w przestrzeni publicznej”.
„Politycy i Parlamentarzyści chętnie korzystają z potencjału i siły reklamy zewnętrznej w czasie kampanii wyborczych. Niestety bardzo szybko zapominają o swoich zobowiązaniach wobec wyborców i przestają reprezentować nasze interesy” – kończą listy reprezentanci Cityboard Media.
Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze