09.09.15, 12:00
WP SportoweFakty. Startuje nowoczesny serwis sportowy Grupy WP
Grupa Wirtualna Polska połączyła potencjały swoich kluczowych serwisów sportowych. Ruszyły WP SportoweFakty – nowoczesny, kompleksowy serwis informacyjny, którego misją jest adresowanie wszystkich potrzeb użytkowników. Witryna ma intuicyjny layout, modułowy układ strony głównej, personalizowane mechanizmy społecznościowe i wersję mobile, w której w całości odwzorowane zostały funkcjonalności desktopowe.
„Łącząc serwis o rozbudowanych kompetencjach tematycznych, bogatych w informacje o kluczowych dla polskiego kibica dyscyplinach, z zasięgiem lidera polskiego internetu stworzyliśmy nową jakość, pod każdym względem” – mówi Dariusz Górzny, Dyrektor Działu Sport w Grupie WP. „Sprzęgamy nasze umiejętności w zakresie dostarczania treści mainstreamowych i lokalnych, specjalistycznych, dzięki czemu będziemy adresować wszystkie potrzeby czytelników. Integracja SportoweFakty.pl i WP Sport, z uwagi na zasięg i szeroki zakres publikacji, czyni z nas jednocześnie partnera pierwszego wyboru, w większości core’owych dyscyplin, w zakresie realizacji kampanii reklamowych” – dodaje Górzny.
WP SportoweFakty to dziś największy w kraju domenowy serwis sportowy, z najliczniejszą redakcją, w tym ponad stuosobowym zespołem reporterów i współpracowników w Polsce i za granicą. „Chcemy być liderem w prezentowaniu aktualnych, jakościowych treści z niemal wszystkich dyscyplin, m.in. tych popularnych, jak piłka nożna, koszykówka, siatkówka, żużel, piłka ręczna, tenis, sporty walki, czy sporty motorowe. Mamy 200-osobową redakcję i unikalne kompetencje, również w zakresie relacji sportowych live. W ramach WP SportoweFakty prezentować będziemy kilkaset informacji dziennie, w tym atrakcyjne materiały wideo z wszystkich, istotnych z punktu widzenia kibica, wydarzeń sportowych” – podkreśla Górzny.
Redakcja ma do dyspozycji profesjonlny zespół wideo i najnowocześniejsze na polskim rynku studio TV Grupy WP, co umożliwia jej realizację własnych, publicystycznych formatów sportowych (np. „Pressing” Michała Kołodziejczyka, czy „Sektor Gości” Michała Bugno) oraz prowadzenie transmisji i retransmisji z wydarzeń sportowych.
Nowe WP SportoweFakty to kompleksowa, dynamiczna platforma informacyjna z modułowym układem strony głównej. Nowościami są m.in. panel społecznościowy w wersji „na żywo”, gdzie pojawiają się m.in. tweety dziennikarzy, działaczy sportowych, aktywnych w social mediach zawodników, nowoczesny sposób prezentacji livescore’a (już z poziomu SG), czy trzyartykułowy widok strony informacyjnej.
„Nowa odsłona SportowychFaktów nawiązuje do stylistyki pozostałych serwisów z portfolio Wirtualnej Polski, zachowując jednocześnie swą sportową odrębność. Konstrukcja serwisu, którą przyjęliśmy, zapewnia elastyczność i prostotę dalszej rozbudowy. Pozwala także na lepszą ekspozycję skutecznych placementów reklamowych bez naruszania jakości user experience. Naszym celem było także mocne podkreślenie roli relacji live, z których SportoweFakty słyną. Mam poczucie, że w pełni nam się to udało” – mówi Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Grupie WP.
Docieranie do informacji, statystyk, tabel, komentarzy mz być intuicyjne. Przy projektowaniu serwisu priorytetem było szeroko pojęte user experience. Czerpano też z wieloletnich doświadczeń redakcji WP Sport i SportoweFakty.pl. Kontent WP SportoweFakty prezentowany jest w przejrzystych sekcjach tematycznych. Od najświeższych informacji, przez newsy sportowo-lifestyle’owe, po wiadomości zgrupowane według dyscyplin – z odnośnikami do ich kalendarzy rozgrywek, wyników, lig i pucharów (np. piłka nożna), stref kibica, forów. Blokowa ekspozycja, rozbudowane menu i gradacja kontentu optymalizują poruszanie się po całej witrynie.
W związku z rosnącym popytem na treści sportowe, dostarczane za pośrednictwem urządzeń przenośnych, zadbano o mobilną wersję WP SportoweFakty. Jej zawartość merytoryczna jest pełnym odwzorowaniem wersji desktopowej.
Serwis stawia na zaangażowaną, lojalną i dynamicznie rozwijającą się społeczność. W WP SportoweFakty rozbudowano więc narzędzia społecznościowe. Użytkownicy mają możliwość prowadzenia blogów, publikacji w serwisie swoich materiałów tekstowych, wideo, zdjęć. Priorytetem redakcji jest jakość dyskusji, stąd wymóg rejestracji przy zamieszczaniu komentarzy. Czytelnicy mają też do dyspozycji personalizowany panel „Dziś w TV”, pozwalający na dostosowanie kanału telewizyjnego i dyscypliny sportowej do ich zainteresowań. Wraz ze startem serwisu pracę rozpoczął też dedykowany zespół social media.
Start WP SportoweFakty nie oznacza końca prac nad serwisem. W tej chwili czytelnikom zaprezentowano pięć głównych widoków (strona główna, artykuł, kategoria, podkartegoria, fototemat). Trwają już intensywne prace nad galeriami, zaś w planach jest już rozbudowa funkcjonalna witryny.
W związku ze zmianami w portfolio serwisów sportowych przebudowie uległa struktura organizacyjna Obszaru Sport w GWP, którym, od czerwca ubiegłego roku, zarządza Dariusz Górzny, Dyrektor Działu Sport. Kluczowe stanowiska w zespole pełnią m.in. Michał Kołodziejczyk (Redaktor Naczelny WP SportoweFakty), Krzysztof Zych (Manager ds. wsparcia sprzedaży, wcześniej Agency Sales Manager w Goldbach Audience), Marek Bobakowski, Łukasz Czechowski, Michał Oblizajek, Damian Gapiński (dotąd Redaktor Naczelny SportoweFakty.pl), Rafał Suś i Marek Wawrzynowski (obaj ostatnio Przegląd Sportowy), Mateusz Święcicki (ostatnio Orange Sport) oraz Artur Mazur.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze