08.10.15, 12:00

Aż 37 proc. emitentów nie organizuje spotkań z prasą

Fot.: pixabay.com, licencja otwarta

„Brak zainteresowania mediów” sprawami emitentów sprawia, że spółki nie chcą organizować spotkań prasowych. Zamiast nich wolą indywidualne kontakty z wybranymi dziennikarzami przy okazji ważnych wydarzeń lub gdy uważają, że temat mógłby ich zainteresować.

Pierwsze badanie „Trendów w relacjach inwestorskich” 2015 pokazało, że 37 proc. emitentów nie organizuje spotkań z prasą. W grupie tej przeważają spółki z WIG pozostałe (46%) i NewConnect (43%).

Spośród wszystkich badanych co piąty zadeklarował, że nie zamierza organizować takich spotkań w przyszłości. To także prawie 60 proc. spółek, które nie przygotowywało dotychczas dla dziennikarzy żadnych wydarzeń. Grupą, która jest najbardziej sceptycznie nastawiona do tego rodzaju działań jest indeks NC.

Skąd taka niechęć do spotkań z dziennikarzami? Otóż najczęściej pojawiającym się powodem jest przekonanie, że tematy dotyczące spółki nie interesują dziennikarzy. I faktycznie, wrzucając w wyszukiwarkę jednego z głównych mediów giełdowych hasło „NewConnect” uzyskujemy 562 wyniki, licząc od początku roku to średnio 2 publikacje dziennie. Dla hasła „WIG20” wynik jest dwukrotnie wyższy: 1289 publikacji w tym samym medium w tym samym czasie. 89 proc. podmiotów, które nie organizują spotkań z mediami, ma kapitalizację na poziomie rzadko dochodzącym do 300 mln zł. Tymczasem to właśnie skala oddziaływania na rynek decyduje o publikacji newsa przez dziennikarza.

Czy zatem małe spółki są skazane na medialny niebyt? Emitenci radzą sobie inaczej. Zastępują je innymi pro aktywnymi formami współpracy z mediami. 70 proc. przygotowuje i rozsyła informacje prasowe, z czego 11 proc. robi to regularnie. 48 proc. aranżuje (27 proc. regularnie) wypowiedzi w mediach. Te liczby zdają się przeczyć argumentowi, że mali emitenci nie mają nic ciekawego do zaoferowania dziennikarzom. Być może brakuje im czasem pomysłu na konferencję, częściej jednak jest to chłodna kalkulacja kosztów, zaangażowania i spodziewanych efektów. Jest to zresztą zgodne z jednym z głównych wniosków badania. Respondenci jako jeden z trendów wskazywali na silniejszy rozwój pro-aktywnych i zindywidualizowanych relacji z poszczególnymi dziennikarzami. W ich ocenie to bardziej skuteczne i efektywne kosztowo działanie.

Badanie zostało przeprowadzone na przełomie maja i czerwca br. Wzięło w nim udział 126 spółek notowanych zarówno na GPW jak i NewConnect. Celem, jaki postawili sobie organizatorzy, było stworzenie benchmarku narzędzi i sposobów komunikacji z inwestorami, zweryfikowanych przez praktyków IR, a także wytyczenie trendów rozwoju IR na najbliższą przyszłość.

Komentarze

Powiązane

23.01.25, 16:00
| prasa » informacje
Agnieszka Gozdyra laureatką Nagrody im. Aleksandra Małachowskiego
Agnieszka Gozdyra, dziennikarka Polsat News, otrzymała Nagrodę im. Aleksandra Małachowskiego przyznawaną przez „Tygodnik Przegląd”.
23.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
22.01.25, 16:30
| prasa » dodatki do gazet
Książka Tym bardziej. 100 najlepszych felietonów z POLITYKI. Rusza też nowy cykl redakcyjny
W środę, 29 stycznia br., w sprzedaży pojawi się książka „Tym bardziej. 100 najlepszych felietonów z POLITYKI”. „Polityka” rusza także z redakcyjnym cyklem „Kącik adopcyjny im. Stanisława Tyma”. 
22.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 10:00
| prasa » ludzie
Piotr Buczek nowym wydawcą Puls Biznesu
W styczniu br. redakcję „Pulsu Biznesu” zasilił Piotr Buczek. Wieloletni dziennikarz ekonomiczno-gospodarczy został redaktorem i wydawcą jedynego na polskim rynku medium skoncentrowanym w 100 proc. na tematyce biznesowej.
21.01.25, 08:30
| prasa » informacje
Dziennik Gazeta Prawna na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos
Na uczestników Polish Business Hub w Davos czekają atrakcje przygotowane przez "Dziennik Gazetę Prawną". Medialnym partnerem jedynej polskiej instytucji obecnej na Światowym Forum Ekonomicznym w Szwajcarii jest "Dziennik Gazeta Prawna". 
21.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
20.01.25, 08:30
| prasa » informacje
Przyjaciółka z historiami. Dwumiesięcznik będzie miesięcznikiem
Począwszy od numeru 1/2025, „Przyjaciółka z historiami” (Wydawnictwo Bauer) zmienia częstotliwość ukazywania się. Od teraz pismo stanie się miesięcznikiem.
20.01.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 stycznia? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 22.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 20.02.25

Do zdobycia jedna książka.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.