19.10.15, 12:00

Grzegorz Czapski: Zamierzamy uczynić kanał WP1 flagowym okrętem nowej telewizji na rynku polskim

Grzegorz Czapski
Fot.: materiały prasowe WP

Rozmowa o planach i ofercie programowej WP1. Rozmowa z Grzegorzem Czapskim, VP Corporate Development, Grupa Wirtualna Polska.

Kuba Wajdzik: Należąca do Wirtualnej Polski Holding S.A. WP1 sp. z o.o. przystąpiła do konkursu na zagospodarowanie multipleksu ósmego (MUX8). O jaką koncesję ubiega się WP1? 
Ubiegamy się o koncesję na uniwersalny kanał telewizyjny. Stworzenie kanału WP1 na MUX8 stanowiłoby kolejny krok w rozwoju Grupy WP, który pozwoli nam na osiągniecie synergii związanych z produkcją treści multimedialnych oraz procesami technologicznej integracji internetu i telewizji. Ten ruch dobrze wpisuje się w strategię Grupy Wirtualna Polska, której istotnym elementem jest aktywny rozwój obszaru wideo. Chcemy być motorem przemiany, jaką przeżywa dziś telewizja integrując się z Internetem. Zamierzamy uczynić nasz kanał flagowym okrętem nowej telewizji na rynku polskim.

Jaki charakter będzie mieć kanał WP1?
Przedstawiliśmy projekt interaktywnej, ogólnotematycznej stacji TV, ze zróżnicowanym spektrum programowym, zdolnej konkurować z dużymi rynkowymi graczami. Uniwersum programowe kanału WP1 obejmować ma różnorodne gatunki i formy telewizyjne: od rozrywki, przez filmy fabularne, dokumenty, programy publicystyczne, po sport i formaty reality tv. Chcemy zaproponować widzom m.in. emitowany na żywo ze studia telewizyjnego Grupy Wirtualna Polska codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce”, codzienny magazyn reportażowo-interwencyjny „Interakcja”, czy pasma np. dokumentalno-lifestalowe, rozrywkowe w formie reality TV oraz filmowo-serialowe.
Oferta programowa WP1 ma zostać skierowana do możliwie szerokiego spektrum widowni telewizyjnej, a także, w myśl przyjętej przez WP1 koncepcji „Program 360°”, do użytkowników internetu, którzy znajdą się w sferze oddziaływania programu WP1 przez ścisłą współpracę kanału TV z Grupą Wirtualna Polska.

Coraz bardziej zaciera się granica między internetem a telewizją. Jako doświadczony wydawca treści internetowej, dobrze znacie środowisko internetowe. Czy w tym upatrujecie swoją szansę?
Koncepcja kanału WP1, prowadzonego przez WP1 Sp. z o.o., zakłada ścisłą współpracę oraz wykorzystanie potencjału GWP – lidera polskiego internetu – przy tworzeniu, dystrybucji oraz promocji programu WP1 w celu zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz dotarcia do widzów.
GWP, obecna na rynku internetowym od 20 lat, w ostatnim czasie rozwinęła szereg kompetencji o charakterze technologicznym, organizacyjnym oraz programowym, które z powodzeniem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu kanału telewizyjnego nadawanego drogą naziemną (DVB-T). Do GWP należy m.in. popularna w Polsce telewizja internetowa (WPTV), odbierana przez blisko 5 mln użytkowników miesięcznie. Oferuje ona na ośmiu kanałach tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i zagranicy, przeznaczonych dla użytkowników internetu. Miesięczna liczba odtworzeń tych materiałów (streamów) przekracza 100 milionów i dynamicznie rośnie. Obecna skala produkcji materiałów wideo to ok. 500 materiałów wideo miesięcznie. GWP dysponuje poza tym własnym zespołem produkcyjnym, nowoczesnym studio TV, wraz infrastrukturą postprodukcyjną, w którym realizowane są programy (także na żywo) przeznaczone dla użytkowników internetu.
Ogromnym atutem GWP w kontekście tworzenia stacji telewizyjnej jest też profesjonalna redakcja z bogatym doświadczeniem.

Czy interaktywna telewizja to dzisiaj przyszłość mediów?
Wraz z rozwojem internetu i technologii sfera online integruje się coraz bardziej z „tradycyjnymi mediami”, w szczególności z telewizją. Rozwój – z jednej strony – IPTV, z drugiej zaś HbbTV tworzy zupełnie nową rzeczywistość telewizji interaktywnej. Dziś nawet sukces tradycyjnie rozumianego programu w telewizji to nie tylko tzw. „słupki oglądalności” (ratingi), ale także interakcja, zaangażowanie, to co widzowie spontanicznie mówią o programie w internecie, a w szczególności w social media. Wkroczyliśmy w zupełnie nową erę zintegrowanej komunikacji medialnej, która nie była możliwa bez internetu. Internet w tym procesie odgrywa ogromną rolę, także jako źródło spersonalizowanych danych demograficznych i behawioralnych na temat odbiorców danego programu, dzięki którym można lepiej dostosowywać przekaz do ich potrzeb i oczekiwań.
Wraz z rozwojem technologicznym sieci internetowej (zwiększona przepustowość, szybkość transmisji i odbioru) telewizja będzie zyskiwała na znaczeniu dzięki odbiorowi oferowanych przez nią programów na różnych platformach i w sposób silnie spersonalizowany. Trendy światowe wskazują, iż obecność wielokanałowa (simulcasting, secondscreen, mobile, HbbTV) staje się kluczowa dla utrzymania konkurencyjności oraz przyciągania do mediów elektronicznych szerszej widowni (np. w USA kalkulacja ratingów programów uwzględnia także wskaźniki uzyskiwane przez nie w mediach społecznościowych).

Spółka posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji treści wideo, dysponuje też nowoczesnym studiem TV, wraz z infrastrukturą produkcyjną? Jak obecnie WP wykorzystuje infrastrukturę?
Dysponujemy nowoczesnym studiem TV, wraz z infrastrukturą produkcyjną, co pozwala nam oferować odbiorcom unikatowe treści własne. Na swoich kanałach oferujemy tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i zagranicy, przeznaczonych dla użytkowników internetu. Wśród produkowanych przez nas programów wideo znajduje się m.in. emitowany od poniedziałku do piątku i prowadzony przez znanych dziennikarzy (Jacka Żakowskiego, Michała Kobosko, Pawła Lisickiego, Agnieszkę Kopacz, Patrycję Wanat) program publicystyczny „DZIEJE SIĘ NA ŻYWO”, a także materiały informacyjne i biznesowe, sportowe i lifestalowe w formie flasha, czy transmisje reporterskie najważniejszych wydarzeń w kraju. Sztandarowym przykładem potencjału telewizyjnego GWP był „Wieczór wyborczy” realizowany na żywo ze studia oraz ze sztabów wyborczych w czasie ostatnich wyborów prezydenckich, który obejrzało w sumie ponad 600 tys. widzów. Jesteśmy więc w pełni gotowi do realizacji nowego projektu, który zakłada ścisłą współpracę z Grupą Wirtualna Polska oraz wykorzystanie jej potencjału przy tworzeniu, dystrybucji i promocji programu WP1 dla zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz szerokiego dotarcia do widzów. 

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

27.05.23, 18:11
| telewizja / VOD » seriale
Premiera serialu SkyShowtime Original Warszawianka już 19 czerwca
SkyShowtime ogłosiło datę premiery pierwszego polskiego serialu oryginalnego "Warszawianka". Produkcja zadebiutuje w serwisie 19 czerwca br.
26.05.23, 18:10
| telewizja / VOD » informacje
Polsat pokaże koncert „Pokolenia wolności” z udziałem największych gwiazd polskiej estrady
W piątek, 2 czerwca br. o 20.00 w Polsacie z okazji rocznicy pierwszych częściowo wolnych wyborów, na Placu Zebrań Ludowych w Gdańsku w ramach koncertu "Pokolenia wolności" zaśpiewają, m.in.: Doda, Kayah, Michał Szpak, Raz Dwa Trzy, Dr Misio, Martyna Jakubowicz, Varius Manx i Kasia Stankiewicz, Jary Oddział Zamknięty, Big Cyc, VooVoo.
25.05.23, 17:34
| telewizja / VOD » informacje
Viaplay Group rozszerza współpracę dystrybucyjną z Play. Serwis ma 1,2 subskrybentów w Polsce
Viaplay Group rozszerzyło długoterminową współpracę dystrybucyjną z Play, operatorem telekomunikacyjnym w Polsce. W ramach umowy, dostęp do serwisu streamingowego Viaplay będzie częścią pakietów usług TV znajdujących się w ofercie Play.
25.05.23, 09:30
| telewizja / VOD » ludzie
Agam Giza gospodarzem głównego wydania Panoramy
Adam Giza od czerwca br. poprowadzi główne wydanie „Panoramy” (TVP2). Będzie również przygotowywał dla „Wiadomości” (TVP1) materiały o tematyce zdrowotnej.
24.05.23, 14:30
| telewizja / VOD » informacje
Branża telekomunikacyjna apeluje o dialog z regulatorami na rzecz likwidacji barier inwestycyjnych w środowisku wysokiej inflacji
Na zakończonej w Sopocie Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej przedstawiciele branży telekomunikacyjnej dyskutowali o wpływie aktualnego otoczenia makroekonomicznego, w szczególności wysokiej inflacji, na polskich przedsiębiorców oraz o inwestycjach w rozwój zaawansowanych usług cyfrowych i infrastruktury szerokopasmowej.
24.05.23, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Polsat Plus w I kwartale 2023 r. zanotowała 3,2 mld zł przychodów
W I kwartale 2023 r. Grupa Polsat Plus rozwijała sieć 5G Plusa, która obejmuje zasięgiem ponad 20 mln mieszkańców Polski. Uruchomiła także największe i najnowocześniejsze w Polsce studio TV, przedłużyła prawa do Energa Basket Ligi i zakupiła prawa do hokejowych Mistrzostw Świata.
22.05.23, 12:08
| telewizja / VOD » informacje
Matylda Szymalska poprowadzi nowy program Skuteczny marketing w BIZNES24
„Skuteczny marketing” to nowy program na antenie telewizji BIZNES24, którego prowadzącą została Matylda Szymalska, Prezeska Agencji Streetcom. 
21.05.23, 19:38
| telewizja / VOD » informacje
60-lecie Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Dużo wspomnień i mało znanych nazwisk
W tym roku przypada 60-lecie Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu –. W trzydniowym programie 60. KFPP, który odbędzie się w dniach 9-11 czerwca br., nie zabraknie przebojów sprzed lat, jak i najnowszych hitów. Z myślą o fanach muzyki alternatywnej i oryginalnych brzmień przygotowano także OFFPOLE. Festiwal zapowiada się dużo skromniej niż przed latami.
17.05.23, 18:52
| telewizja / VOD » informacje
Szkło kontaktowe pod lupą Przewodniczącego KRRiT
Maciej Świrski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, poinformował, że wystąpił do nadawcy TVN24 o odniesienie się do zarzutów w związku z emisją „Szkła kontaktowego” z 15 maja br.
17.05.23, 16:00
| telewizja / VOD » informacje
Ela Romanowska już na planie Naszego Nowego Domu
W poniedziałek, 15 maja br., rozpoczęły się nagrania kolejnego sezonu programu „Nasz Nowy Dom” (Polsat). Nową prowadzącą została Ela Romanowska.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.