19.10.15, 12:00

Grzegorz Czapski: Zamierzamy uczynić kanał WP1 flagowym okrętem nowej telewizji na rynku polskim

Grzegorz Czapski
Fot.: materiały prasowe WP

Rozmowa o planach i ofercie programowej WP1. Rozmowa z Grzegorzem Czapskim, VP Corporate Development, Grupa Wirtualna Polska.

Kuba Wajdzik: Należąca do Wirtualnej Polski Holding S.A. WP1 sp. z o.o. przystąpiła do konkursu na zagospodarowanie multipleksu ósmego (MUX8). O jaką koncesję ubiega się WP1? 
Ubiegamy się o koncesję na uniwersalny kanał telewizyjny. Stworzenie kanału WP1 na MUX8 stanowiłoby kolejny krok w rozwoju Grupy WP, który pozwoli nam na osiągniecie synergii związanych z produkcją treści multimedialnych oraz procesami technologicznej integracji internetu i telewizji. Ten ruch dobrze wpisuje się w strategię Grupy Wirtualna Polska, której istotnym elementem jest aktywny rozwój obszaru wideo. Chcemy być motorem przemiany, jaką przeżywa dziś telewizja integrując się z Internetem. Zamierzamy uczynić nasz kanał flagowym okrętem nowej telewizji na rynku polskim.

Jaki charakter będzie mieć kanał WP1?
Przedstawiliśmy projekt interaktywnej, ogólnotematycznej stacji TV, ze zróżnicowanym spektrum programowym, zdolnej konkurować z dużymi rynkowymi graczami. Uniwersum programowe kanału WP1 obejmować ma różnorodne gatunki i formy telewizyjne: od rozrywki, przez filmy fabularne, dokumenty, programy publicystyczne, po sport i formaty reality tv. Chcemy zaproponować widzom m.in. emitowany na żywo ze studia telewizyjnego Grupy Wirtualna Polska codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce”, codzienny magazyn reportażowo-interwencyjny „Interakcja”, czy pasma np. dokumentalno-lifestalowe, rozrywkowe w formie reality TV oraz filmowo-serialowe.
Oferta programowa WP1 ma zostać skierowana do możliwie szerokiego spektrum widowni telewizyjnej, a także, w myśl przyjętej przez WP1 koncepcji „Program 360°”, do użytkowników internetu, którzy znajdą się w sferze oddziaływania programu WP1 przez ścisłą współpracę kanału TV z Grupą Wirtualna Polska.

Coraz bardziej zaciera się granica między internetem a telewizją. Jako doświadczony wydawca treści internetowej, dobrze znacie środowisko internetowe. Czy w tym upatrujecie swoją szansę?
Koncepcja kanału WP1, prowadzonego przez WP1 Sp. z o.o., zakłada ścisłą współpracę oraz wykorzystanie potencjału GWP – lidera polskiego internetu – przy tworzeniu, dystrybucji oraz promocji programu WP1 w celu zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz dotarcia do widzów.
GWP, obecna na rynku internetowym od 20 lat, w ostatnim czasie rozwinęła szereg kompetencji o charakterze technologicznym, organizacyjnym oraz programowym, które z powodzeniem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu kanału telewizyjnego nadawanego drogą naziemną (DVB-T). Do GWP należy m.in. popularna w Polsce telewizja internetowa (WPTV), odbierana przez blisko 5 mln użytkowników miesięcznie. Oferuje ona na ośmiu kanałach tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i zagranicy, przeznaczonych dla użytkowników internetu. Miesięczna liczba odtworzeń tych materiałów (streamów) przekracza 100 milionów i dynamicznie rośnie. Obecna skala produkcji materiałów wideo to ok. 500 materiałów wideo miesięcznie. GWP dysponuje poza tym własnym zespołem produkcyjnym, nowoczesnym studio TV, wraz infrastrukturą postprodukcyjną, w którym realizowane są programy (także na żywo) przeznaczone dla użytkowników internetu.
Ogromnym atutem GWP w kontekście tworzenia stacji telewizyjnej jest też profesjonalna redakcja z bogatym doświadczeniem.

Czy interaktywna telewizja to dzisiaj przyszłość mediów?
Wraz z rozwojem internetu i technologii sfera online integruje się coraz bardziej z „tradycyjnymi mediami”, w szczególności z telewizją. Rozwój – z jednej strony – IPTV, z drugiej zaś HbbTV tworzy zupełnie nową rzeczywistość telewizji interaktywnej. Dziś nawet sukces tradycyjnie rozumianego programu w telewizji to nie tylko tzw. „słupki oglądalności” (ratingi), ale także interakcja, zaangażowanie, to co widzowie spontanicznie mówią o programie w internecie, a w szczególności w social media. Wkroczyliśmy w zupełnie nową erę zintegrowanej komunikacji medialnej, która nie była możliwa bez internetu. Internet w tym procesie odgrywa ogromną rolę, także jako źródło spersonalizowanych danych demograficznych i behawioralnych na temat odbiorców danego programu, dzięki którym można lepiej dostosowywać przekaz do ich potrzeb i oczekiwań.
Wraz z rozwojem technologicznym sieci internetowej (zwiększona przepustowość, szybkość transmisji i odbioru) telewizja będzie zyskiwała na znaczeniu dzięki odbiorowi oferowanych przez nią programów na różnych platformach i w sposób silnie spersonalizowany. Trendy światowe wskazują, iż obecność wielokanałowa (simulcasting, secondscreen, mobile, HbbTV) staje się kluczowa dla utrzymania konkurencyjności oraz przyciągania do mediów elektronicznych szerszej widowni (np. w USA kalkulacja ratingów programów uwzględnia także wskaźniki uzyskiwane przez nie w mediach społecznościowych).

Spółka posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji treści wideo, dysponuje też nowoczesnym studiem TV, wraz z infrastrukturą produkcyjną? Jak obecnie WP wykorzystuje infrastrukturę?
Dysponujemy nowoczesnym studiem TV, wraz z infrastrukturą produkcyjną, co pozwala nam oferować odbiorcom unikatowe treści własne. Na swoich kanałach oferujemy tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i zagranicy, przeznaczonych dla użytkowników internetu. Wśród produkowanych przez nas programów wideo znajduje się m.in. emitowany od poniedziałku do piątku i prowadzony przez znanych dziennikarzy (Jacka Żakowskiego, Michała Kobosko, Pawła Lisickiego, Agnieszkę Kopacz, Patrycję Wanat) program publicystyczny „DZIEJE SIĘ NA ŻYWO”, a także materiały informacyjne i biznesowe, sportowe i lifestalowe w formie flasha, czy transmisje reporterskie najważniejszych wydarzeń w kraju. Sztandarowym przykładem potencjału telewizyjnego GWP był „Wieczór wyborczy” realizowany na żywo ze studia oraz ze sztabów wyborczych w czasie ostatnich wyborów prezydenckich, który obejrzało w sumie ponad 600 tys. widzów. Jesteśmy więc w pełni gotowi do realizacji nowego projektu, który zakłada ścisłą współpracę z Grupą Wirtualna Polska oraz wykorzystanie jej potencjału przy tworzeniu, dystrybucji i promocji programu WP1 dla zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz szerokiego dotarcia do widzów. 

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

21.05.24, 14:02
| telewizja / VOD » badania rynku
Rekordowa wyniki kanałów BBC Studios w Polsce. BBC First z najwyższymi udziałami w historii
W kwietniu br. portfolio kanałów osiągnęło 0,84 proc. proc., czyli najwyższy miesięczny udział w rynku od uruchomienia pięciokanałowego portfolio w 2015 r.
21.05.24, 08:45
| telewizja / VOD » informacje
TVN Pora na show. 17 kanał FAST w ofercie TVN Warner Bros. Discovery
Koncern TVN Warner Bros. Discovery uruchomił kolejny kanał typu FAST - TVN Pora na show.
20.05.24, 13:42
| telewizja / VOD » seriale
Prosta sprawa. Mateusz Damięcki i Piotr Adamczyk w nowym serialu CANAL+
W serwisie CANAL+ online pojawił się pierwszy odcinek nowej polskiej produkcji „Prosta sprawa”. Najnowsza produkcja oryginalna CANAL+ to kino akcji twórców „Furiozy” oparte na bestsellerze Wojciecha Chmielarza.
20.05.24, 10:50
| telewizja / VOD » informacje
Prawie 10 mln zł. To suma roszczeń spraw przeciwko TVP za materiały wyemitowane w latach 2016-2023
Niemal 10 mln zł – to suma roszczeń spraw przeciwko Telewizji Polskiej za materiały wyemitowane w latach 2016-2023 z powództwa osób i instytucji o naruszenie dóbr osobistych.
18.05.24, 14:51
| telewizja / VOD » informacje
Nakręć się na przyszłość. Szansa dla młodych ludzi na karierę w branży filmowej
Na warsztaty otwierające drogę do pracy przy tworzeniu filmów i seriali zapraszają Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych i Netflix.
17.05.24, 17:30
| telewizja / VOD » informacje
Telewizja Polska wybrała dziennikarzy w ramach akcji: Włącz się! Zmieniajmy się razem
Niemal 2 000 osób marzących o pracy w telewizji odpowiedziało na zaproszenie TVP i wzięło udział w projekcie rekrutacyjnym „Włącz się! Zmieniajmy się razem”. Komisja wyłoniła pięciu najlepszych kandydatów w kategoriach: Informacja/Publicystyka, Sport, Rozrywka, Kultura i Pogoda.
16.05.24, 14:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Aktualności TVP3 Katowice z dużym skokiem oglądalności. Rośnie widownia serwisów w Szczecinie, Krakowie i Bydgoszczy
Znaczące wzrosty oglądalności w kwietniu br. odnotowały, według danych Nielsen Media, programy informacyjne emitowane na antenach regionalnych TVP. „Aktualności” emitowane w TVP3 Katowice osiągnęły w kwietniu wzrost widowni - w porównaniu z minionym rokiem – aż o 70 proc. 
16.05.24, 13:06
| telewizja / VOD » informacje
Kanały TinyTeen, LingoToons i LangLab dołączyły do oferty Pasjatv
Do oferty firmy dystrybucyjnej Pasjatv trafiły trzy nowe kanały edukacyjne. Nadawcą trzech nowych kanałów TinyTeen, LingoToons i LangLab jest English Club TV Group, który od ponad 15 lat w swoim portfolio posiada kanał English Club TV.
16.05.24, 11:33
| telewizja / VOD » informacje
Nowy skład Komisji Etyki TVP
Władze Telewizji Polskiej SA w likwidacji powołały siedmioro nowych członków Komisji Etyki TVP XIV kadencji.
14.05.24, 23:50
| telewizja / VOD » seriale | kultura » film
Śleboda. Ruszyły zdjęcia do nowego serialu SkyShowtime Original
Serwis SkyShowtime ogłosił rozpoczęcie zdjęć do nowej polskiej produkcji oryginalnej – "Śleboda". Produkcja jest serialową adaptacją popularnego etno-kryminału. W rolach głównych serialu Śleboda wystąpią Maria Dębska, Maciej Musiał i Piotr Pacek.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy