24.10.15, 15:00

Startuje program L.E.A.N. zwiększający przyjazność i fektywność reklam

Logo programu
Fot.: materiały prasowe

Amerykański oddział IAB uruchomił program L.E.A.N. – Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive Ads. Stworzenie programu jest rezultatem spotkania liderów digital marketingu z całego świata podczas IAB Global Summit 2015 w Nowym Jorku. 

Pieczę nad programem L.E.A.N. objął komitet IAB Tech Lab. Celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju reklamy tak, aby była bardziej efektywna, skuteczna, atrakcyjna dla odbiorców i spełniająca założenia marketerów. Zasady wytworzone w ramach programu mają pomóc w tworzeniu przyszłych standardów reklamowych dla globalnego ekosystemu digital marketingu.
IAB Tech Lab chce dostarczyć wydawcom narzędzia, które pozwolą im na tworzenie wartościowego kontentu odpowiadającego potrzebom odbiorców i tym samym przynoszącego twórcom treści dochody. W ramach L.E.A.N. IAB będzie się koncentrowało na różnych obszarach, obejmujących m.in. właściwe targetowanie reklam, optymalizowanie liczby zetknięć odbiorcy z przekazem, optymalizowanie powierzchni zajmowanej przez reklamy i ich widoczności.

W działania objęte programem L.E.A.N. zaangażowane są lokalne oddziały IAB na całym świecie, w tym Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Zespoły Zadaniowe IAB Polska koncentrują swoje działania na czterech obszarach: weryfikacji i aktualizacja Standardów Reklamy On-Line, w celu wykluczenia jej najbardziej natarczywych form; edukacji internautów na temat rynku reklamy i jej roli w gospodarce; prowadzeniu działań mających na celu odcięcie serwisów pirackich i emitujących inwazyjne formy reklamy od budżetów reklamowych i propagowanie inicjatywy IAB Polska „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy” oraz wskazywaniu użytkownikom narzędzi blokujących reklamy, jakie konsekwencje mogą mieć ich działania w kontekście dostępności wartościowego, bezpłatnego kontentu.

Komentarze

Powiązane

13.02.25, 14:30
| reklama & PR » ludzie
Izabela Kiwak w zespole marketingu Bonnier Business Polska
Z początkiem lutego br. do zespołu marketingu Bonnier Business Polska dołączyła Izabela Kiwak, która objęła nowo utworzone stanowisko Deputy CMO for Research & Insights.
13.02.25, 13:00
| reklama & PR » ludzie
Salestube wzmacnia zespół Data Analytics & Engineering
Do zespołu Data Analytics & Engineering spółki Salestube, będącej częścią Group One, dołączyło pięciu nowych ekspertów. Jak podkreśla agencja, zmiany te są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na zaawansowane rozwiązania w obszarze danych i sztucznej inteligencji.
13.02.25, 10:40
| reklama & PR » informacje
Hortex promuje tropikalne nowości Tropical Duo
Wystartowała kampania nowych, egzotycznych napojów Hortex Tropical Duo, przygotowana przez Opus B w ramach platformy komunikacji „Każde pokolenie ma swój Hortex”.
12.02.25, 19:45
| reklama & PR » informacje
Zaczynasz od nowa? Zacznij od Maczfit. Inspiracje w nowej kampanii reklamowej
Maczfit, marka z segmentu cateringu dietetycznego w Polsce, rozpoczęła rok 2025 nową kampanią reklamową pod hasłem „Zaczynasz od nowa? Zacznij od Maczfit”.
12.02.25, 11:05
| reklama & PR » informacje
Agencja They.pl wizualna zmienia się w They Digital
Agencja digital marketingowa They.pl przechodzi rebranding. Zmienia nazwę na They Digital, wprowadza nową identyfikację wizualną i logotyp.
12.02.25, 08:00
| reklama & PR » informacje
#MojaCOOLGirl. Trzecia edycja konkursu marki Jeżyki
Na początku lutego br. rozpoczęła się trzecia edycja konkursu konsumenckiego #MojaCoolGirl, organizowanego przez markę Jeżyki Coolki (Colian). Akcja, nawiązująca do Walentynek i Dnia Kobiet, ma zachęcać konsumentów do wyrażania wdzięczności wobec bliskich osób w kreatywny sposób.
12.02.25, 06:00
| reklama & PR » artykuły
Ewelina Jaskuła: Zestawienie wybranych działań PR w sektorze zdrowia w 2024 roku
Ewelina Jaskuła (Senior Account Manager w Good One PR) podsumowuje dla portalmedialny.pl wybrane działania PR w sektorze zdrowia w 2024 r. 
11.02.25, 22:58
| reklama & PR » informacje
SAIC Poland promuje model MG3 w wersji spalinowej i hybrid+
SAIC Poland z początkiem tygodnia rozpoczął kampanię modelu MG3 w wersji spalinowej i hybrid+, czyli najnowszego wariantu hatchback’a marki MG.
11.02.25, 19:00
| reklama & PR » informacje
Lubella organizuje loterię w ramach kampanii Gotuj w domu jak w restauracji
W kolejnej odsłonie kampanii „Gotuj w domu jak w restauracji” Lubella zachęca nie tylko do tworzenia własnej restauracji w domowym zaciszu, ale także organizuje loterię z nagrodami.
11.02.25, 16:45
| reklama & PR » informacje
Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą. Nietypowa instalacja w centrum Warszawy
12 lutego br., na Dworcu Centralnym w Warszawie stanie nietypowa instalacja, która ma przyciągnąć uwagę, skłonić przechodniów do zatrzymania się i głębszej refleksji.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.