04.12.15, 11:00

Piotr Potorski: Udało się stworzyć format, który idealnie odzwierciedla i wzmacnia wizerunek Banku Zachodniego WBK

Piotr Potorski
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Piotrem Potorskim, Strategic Director Red8 Group o programie „Firmowe Ewolucje” emitowanym przez TVP1.

Kuba Wajdzik: Na antenie TVP1 trwa emisja programu „Firmowe Ewolucje” przygotowanego przez Grupę Red8 dla Banku Zachodniego WBK. Skąd pomysł na dość nietypowe działania promocyjne Banku Zachodniego WBK? 
Piotr Potorski: Bank Zachodni WBK szukał pomysłu na wzbogacenie strategii komunikacji kierowanej do przedstawicieli MŚP. Pojawiło się pytanie, czy możliwe jest skuteczne dotarcie do tego segmentu inne niż standardowa reklama telewizyjna.
Szukaliśmy więc działania, które zachowując szeroki zasięg zaangażuje przedstawicieli grupy docelowej i nie będzie standardowym „nadawaniem” treści reklamowej. Działania, którego immanentną cechą będzie wartość dodana dla odbiorcy, a które w sposób klarowny podkreśli pozycjonowanie Banku w zakresie oferty dla MŚP.
Tak powstała koncepcja programu, za którym stoi ogrom pracy ekspertów biznesowych, którzy we współpracy z Bankiem wspierają polskich przedsiębiorców w rozwijaniu ich firmy.

KW: Jak wygląda przebieg promocji programu i samej marki Banku wokół programu?
PP: Program ma przede wszystkim wyróżniać faktyczna pomoc, która jest udzielana wybranym przedsiębiorcom. Taka formuła wynika bezpośrednio ze strategii Banku w zakresie MŚP, budując jego wizerunek jako Partnera wspierającego oraz finansującego rozwój firm.
Bank jest obecny w programie jako sponsor, ale również jako ekspert merytoryczny współtworzący rekomendacje biznesowe dla bohaterów programu.

KW: Dzisiejsza telewizja stawia często na product placement. Czy takie działania jak „Firmowe Ewolucje” są z założenia bardziej efektywne od tradycyjnej kampanii reklamowej?
PP: Takie działania jak „Firmowe Ewolucje” są przede wszystkim inne niż tradycyjna kampania reklamowa. Inne, a więc pozwalające wyróżnić markę spośród konkurencji.
Działania takie inaczej podchodzą do samego kontaktu z odbiorcą – zamieniają standardowe ‘nadawanie’ komunikatu (charakterystyczne dla tradycyjnej kampanii reklamowej, w której nadawca przedstawia siebie w założony sposób) na tworzenie wartości dodanej, na podstawie której to odbiorca buduje swoją opinię na temat marki.
Czy jest to skuteczniejsze? Wystarczy zadać sobie pytanie, czy dla odbiorcy bardziej przekonujące jest to, kiedy ktoś mówi o sobie, że wspiera przedsiębiorców czy to, gdy ten ktoś wspiera przedsiębiorców, działa… zamiast mówić.
Tu mamy do czynienia z tą drugą sytuacją: Bank Zachodni WBK stworzył akcję, dzięki które wybrani przedsiębiorcy dostają realne wsparcie.

KW: Jak udało się przekonać telewizję publiczną do przystąpienia do projektu? Wszak publiczna telewizja jest mniej elastyczna w odróżnieniu od komercyjnych nadawców…
PP: Charakter programu jest mniej rozrywkowy, a bardziej publicystyczno-informacyjny. Naturalnym wyborem dla nas była telewizyjna publiczna, która obok wyników oglądalności zwraca uwagę również na inne walory poszczególnych programów.
W „Firmowych Ewolucjach” nie ma rzucania talerzami czy epatowania ludzkimi tragediami aby tylko podnieść oglądalność. Każdy odcinek to pigułka wiedzy o wybranej branży, analiza wybranego biznesu i konkretne rekomendacje ekspertów.
Na pewno na poziomie rozrywki trudno nam konkurować z „Żonami Hollywood” czy „Rinke za kratami”. Ale ponieważ nie to było naszym celem – stąd wybór TVP1.

KW: Jak przebiegały prace nad programem?
PP: Program telewizyjny to tylko zwieńczenie wielomiesięcznego projektu, który rozpoczął się na początku roku. Do tej edycji „Firmowych Ewolucji” zgłosiło się kilkuset przedsiębiorców i to mimo braku szeroko zakrojonej komunikacji zachęcającej do wzięcia udziału w projekcie. Drugim czynnikiem zniechęcającym potencjalnych przedsiębiorców była ich obawa, że będzie to kolejny program rozrywkowy, w którym tłuczemy szyby i obrażamy bohaterów.
O wyborze firm decydowało jury, które brało pod uwagę szereg informacji. Między innymi wiarygodność przedsiębiorcy, realny problem biznesowy (a nie tylko chęć zaistnienia w telewizji), otwartość właściciela na zmiany i determinację do wprowadzenia zaleceń Ekspertów.

KW: Jak oceniacie emisję pierwszej serii programu?
PP: Pierwsza edycja tego programu jest oceniana bardzo pozytywnie. Udało się stworzyć format, który idealnie odzwierciedla i wzmacnia wizerunek Banku, który wspiera przedsiębiorców w rozwoju. 10 właścicieli firm dostało konkretne rekomendacje, które według naszych informacji już przynoszą im realne korzyści i pozwoliły tchnąć w ich firmy powiew świeżego myślenia.
Bardzo wymiernym wskaźnikiem sukcesu są też zapytania o drugą serię – przedsiębiorcy dają wyraźny sygnał, że taki projekt jest im potrzebny i chętnie skorzystaliby z pomocy naszych ekspertów.
To wszystko spowodowało, że w tej chwili trwają zaawansowane rozmowy na temat kolejnej edycji „Firmowych Ewolucji”.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Piotr Potorski
Od 13 lat Dyrektor Strategiczny i współwłaściciel Red8 Group. Odpowiadał za kształtowanie strategii takich marek jak Bank Zachodni WBK, Tesco, Bonduelle, Apap, Ibuprom, Gripex, KFC, Kasztelan, Harnaś i inne.
Wykładowca na Uczelni Łazarskiego (kierunek Architekt Marki), absolwent Szkoły Głównej Handlowej.
Swoją karierę zaczynał w roku 1998 w Ogilvy&Mather Polska pracując między innymi dla Unilevera, Kraft Foods Polska, Nestle, Carlsberga czy Kimberly-Clark.

Komentarze

Powiązane

19.04.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro Reklamy TVP rusza ze współpracą reklamową z Rakuten TV
Biuro Reklamy TVP i Rakuten TV rozpoczynają współpracę w obszarze sprzedaży reklam przy treściach wideo na platformie streamingowej, łączącej usługi TVOD, AVOD oraz kanały FAST. Umowa brokerska obejmuje sprzedaż czasu reklamowego w środowisku AVOD/FAST.
18.04.24, 19:00
| telewizja / VOD » ludzie
Prezenter stacji Eska2 Kuba Klym prezenterem telewizji Music Box
Do ekipy Music Box dołączył Kuba Klym, który poprowadzi dwa programy rozrywkowo-informacyjne: „Music Box News” oraz „Music Box Backstage”.
18.04.24, 12:02
| telewizja / VOD » informacje
Music Box Classic. Music Box Group uruchamia pierwszy kanał telewizji FAST
Polska spółka medialna Music Box Group, będąca właścicielem muzycznych stacji telewizyjnych oraz firma SoFAST, działająca na rynku kanałów FAST, wprowadzają na rynek Music Box Classic.
17.04.24, 09:36
| telewizja / VOD » informacje
10 nowych kanałów. Vectra wprowadza pakiet Ukraina
Vectra wprowadziła specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej.
16.04.24, 18:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Agnieszka Woźniak-Starak wśród gospodarzy programu Onet Rano
Agnieszka Woźniak-Starak dołączyła do grona prowadzących format „Onet Rano”. Prezenterka w roli gospodyni flagowego programu Onetu zadebiutowała 15 kwietnia br. 
16.04.24, 12:59
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Play kupiła śląską spółkę Miconet
Grupa Play nabyła 100 proc. udziałów spółki Miconet z Mikołowa .w której zasięgu jest 42 tys. gospodarstw domowych.
16.04.24, 11:08
| telewizja / VOD » informacje
Prawie 2 tysiace osób aplikowało w projekcie rekrutacyjnym TVP
14 kwietnia br. zakończył się pierwszy etap nowego projektu rekrutacyjnego Telewizji Polskiej - „Włącz się! Zmieniajmy się razem”.
15.04.24, 15:15
| telewizja / VOD » informacje
CANAL+ online i FAME rozpoczynają współpracę. Gala FAME 21 w usłudze serwisu
18 maja br. odbędzie się Gala FAME 21: Pretendent gdzie w walce wieczoru Patryk „Bandura” Bandurski zmierzy się z Tomaszem Adamkiem. Dzięki nawiązaniu współpracy FAME z CANAL+ online wydarzenie po raz pierwszy w historii będzie można obejrzeć wyłącznie za pośrednictwem serwisu streaminowego CANAL+ online.
15.04.24, 14:25
| telewizja / VOD » informacje
TVP kontra Fundacja Otwarty Dialog. Nadawca publiczny nie utożsamia się z audycjami ze spornego okresu
W apelacji od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie Fundacji Otwarty Dialog (i innych) Telewizja Polska S.A. w likwidacji kwestionuje wysokość zasądzonego zadośćuczynienia oraz formę i skalę przeprosin, a także innych zasądzonych środków, które według Sądu pierwszej instancji mają usunąć skutki naruszenia dóbr osobistych. 
15.04.24, 05:00
| telewizja / VOD » informacje
Atak na Izrael: TVP INFO i Polsat News nie zdały egzaminu. TVN24 i TV Republika z najdłuższym programem na żywo
Polskie kanały informacyjne szeroko informowały o wystrzeleniu przez irańską armię w kierunku Izraela drony i pociski. Jednak nie wszystkie zdecydowały się nadawać „na żywo” program nocą.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy