26.11.15, 20:00

Eliza Durnakowska i Marek Naruszewicz: Naszym atutem jest zasięg

Eliza Durnakowska i Marek Naruszewicz
Fot.: materiały prasowe

Co jest przewagą Transportoid nad innymi tego typu aplikacjami? Ile obecnie miast jest obsługiwanych przez aplikację? Jakie są plany zwiazane z aplikacją? Rozmowa z Elizą Durnakowską - General Managerem MOBIEM i Markiem Naruszewiczem, Account Directorem MOBIEM,  właścicielami  aplikacji Transportoid.

Kuba Wajdzik: Co jest przewagą Transportoid nad innymi tego typu aplikacjami? 
Eliza Durnakowska: Po pierwsze zasięg, który obejmuje ponad 60 miast i aglomeracji. Transportoid to bezsprzecznie największa baza rozkładów komunikacji miejskiej na terenie całej Polski. Ponadto  nasza aplikacja w porównaniu z innymi tego rodzaju działa w trybie offline na systemie Android oraz Windows Phone.
Marek Naruszewicz: Warto wspomnieć o tym, że zaopatrzyliśmy nasze rozwiązanie w oryginalne i użyteczne funkcje. Wśród nich jest przypominanie o terminie ważności karty miejskiej oraz opcja umożlwiająca zakup biletu przez telefon.

KW: Ile obecnie miast jest obsługiwanych przez aplikację?
E.D.: Obecnie dysponujemy rozkładami jazdy dla 65 miast. W odpowiedzi na zapotrzebowania rynkowe zamierzamy stale powiększać naszą bazę o kolejne mniejsze miejscowości.

Zmienia się sposób korzystania z rozkładów jazdy. Czy na wymóg naszych czasów Waszą odpowiedzią jest właśnie Transportoid?
M.N.: Dla osób korzystających z transportu publicznego ważne jest, by informacje uwzględnione w rozkładach jazdy były aktualne i odpowiadające  rzeczywistości. W Transportoidzie wszystkie zmiany związane z aktualizacją rozkładów są wprowadzane na bieżąco, a jednocześnie zajmują niezmiernie mało miejsca i nie spowalniają działania telefonu. Co więcej, przejrzysty interfejs umożliwia sprawne i szybkie korzystanie z naszej aplikacji, co niezwykle ważne w dzisiejszym „zabieganym” świecie.

KW: W jakiej grupie wiekowej aplikacja cieszy się największym zainteresowaniem?
M.N.: Transportoid jest na tyle uniwersalny i łatwy w obsłudze, że korzystają z niego reprezentanci niemal wszystkich grup wiekowych. Przystępność aplikacji opiera się również na braku jakichkolwiek płatności za użytkowanie oraz obecności na wszystkich najważniejszych systemach.  Jeśli chodzi o miasto to 60 proc.,, czyli zdecydowana większość użytkowników pochodzi z terenu Warszawy.

KW: Aplikacje na rynki pojawiają się coraz częściej. Jednak wiele z nich szybko umiera. O jaki modelu
finansowania rozwoju aplikacji mówimy w przypadku Waszej aplikacji?
E.D.: Strategią, którą obraliśmy w przypadku zarówno aplikacji Transportoid, jak i innych naszych projektów jest reasearch & development. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że w dzisiejszych czasach by utrzymać się na rynku, trzeba nieustannie podążać za jego oczekiwaniami, dlatego inwestujemy w elastyczny rozwój aplikacji. Nie spoczywamy na laurach, Transportoid jest systematycznie doskonalony przez zespół doświadczonych programistów z agencji marketingu mobilnego MOBIEM.

KW: Co jest największą trudnością przy pracach nad rozwojem aplikacji?
E.D.: Na dzień dzisiejszy największe trudności pojawiają się podczas wprowadzania aktualizacji w rozkładach. Najbardziej problematyczne są dla nas zewnętrzne bazy, a konkretnie brak spójnych standardów w prowadzeniu danych z różnych miast, z których korzystamy.

KW: W przeszłości skierowaliście skargę na MPK Kraków, która odmówiła dostępu do bazy. Takie sprawy się jeszcze zdarzają?
M.N.: Na szczęście obecnie nie prowadzimy żadnych walk o możliwość  rozpowszechniania publicznych danych.

KW: Za nami kampania reklamowa. Czy można mówić już o jej efektach?
M.N.: Można powiedzieć, że kampania Transportoida przerosła nasze oczekiwania. Efekty prowadzonych działań marketingowych są zdecydowanie odczuwalne i przejawiają się głównie w znacznym wzroście liczby pobrań aplikacji  i we wzmożonej aktywności użytkowników, której wskaźnik  przyrósł aż o 10 proc. porównaniu do statystyk z poprzedniego miesiąca
E.D.: Dzięki tej kampanii utwierdziliśmy się również w przekonaniu, że powinniśmy kontynuować przyjętą strategię marketingową. Naszym obecnym celem jest podtrzymanie zainteresowania aplikacją.

KW: Jakie są plany na najbliższy okres rozwoju aplikacji?
E.D.: Nie chcemy zdradzić zbyt wielu szczegółów w tej kwestii. W najbliższej przyszłości postaramy się dotrzeć z naszą aplikacją do kolejnej grupy docelowej, wprowadzić pewne  innowacje  związane z korzystaniem z transportu publicznego na terenie całego kraju oraz stworzyć rozwiązanie informujące użytkowników o bieżących zagrożeniach na drodze.

KW: Dziękuję za rozmowę. 

Komentarze

Powiązane

27.01.25, 15:30
| internet » ludzie
Sebastian Kucharski szefem portalu Dziennik.pl
Sebastian Kucharski został nowym szefem redakcji Dziennik.pl. Dziennikarz w nowej roli ma wzmocnić funkcję informacyjną portalu oraz pracować nad zwiększeniem zasięgu serwisu.
27.01.25, 13:44
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Anita Dmitruczuk awansowała i została szefową serwisu gazetaprawna.pl
Anita Dmitruczuk awansowała na stanowisko szefowej serwisu gazetaprawna.pl. Dmitruczuk w Grupie Infor PL pracuje od kwietnia zeszłego roku, a dotychczas koordynowała redakcyjne prace zespołu zajmującego się obszarem energetyki w DGP.
27.01.25, 13:06
| internet » informacje
RASP z OpenAI wprowadza nowe funkcjonalności w Onecie. Sztuczna inteligencja skróci tekst oraz podsumuje dzień
Ringier Axel Springer Polska w ramach współpracy z OpenAI, działającym w dziedzinie sztucznej inteligencji i wdrożeniach, uruchamia nowe funkcje w Onecie.
24.01.25, 20:57
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Bartosz Kwarciak dołączył do Grupy ZPR Media
W styczniu br. do zespołu Grupy ZPR Media dołączył Bartosz Kwarciak i został konsultantem zarządu TIME SA ds. rozwoju i zarządzania procesami biznesowymi.
23.01.25, 18:24
| internet » informacje
Primavera Parfum Group zapowiada powstanie portalu Zdrowie.pl. Serwis poprowadzi była dziennikarka TVN
Katarzyna Urbańska, była dziennikarka TVN, objęła stanowisko redaktor naczelnej oraz PR & Marketing Managera portalu Zdrowie.pl. Innowacyjna platforma typu premium zadebiutuje w sieci we wrześniu 2025 r.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 16:55
| internet » informacje
Debiut MedonetPRO. Nowa platforma skierowana jest wyłącznie do lekarzy
Ringier Axel Springer uruchomił platformę stworzoną z myślą o lekarzach – MedonetPRO. Nowy portal będzie oferował dostęp do materiałów edukacyjnych, narzędzi i treści, które mają wspierać rozwój zawodowy i efektywne działanie na rzecz zdrowia pacjentów.
21.01.25, 11:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Polityczny WF w Interii. Nowy format video Piotra Witwickiego i Marcina Fijołka
Wystartowała kampania prezydencka. Piotr Witwicki i Marcin Fijołek ruszają z nowym podcastem video na łamach Interii. Dziennikarze w nowym cyklu mają odsłaniać kulisy krajowej polityki.
16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.