21.01.16, 13:09
Historia zakupów: od starożytnej zakupy aż po erę mobilnego e-commerce
Na przestrzeni kilkunastu wieków, handel zupełnie zmienił swoje oblicze. Jego tradycja sięga jeszcze starożytnej Grecji. Obecnie jesteśmy świadkami rozwoju zupełnie nowych dziedzin handlu spowodowanych rozwojem informatycznym i technologicznym. A jakie były jego początki?
Tak naprawdę, historia zakupów sięga czasów starożytnej Grecji, gdzie funkcjonowała Agora. Kobiety dokonywały zakupów tam zakupów a mężczyźni dyskutowali w tym czasie choćby o polityce. Później handel rozwijał się coraz szybciej.
Nasze współczesne Centra Handlowe również zawdzięczamy starożytności. Rzymski Cesarz Trajan wybudował na początku II wieku naszej ery jedno z najstarszych centrów handlowych, gdzie sprzedawano towary z całego świata. Kolejnym istotnym rozdziałem w historii zakupów są średniowieczne targi, gdzie jako środek płatniczy najczęściej używano złota i srebra. Wraz z rozwojem walut i profesjonalizacją handlu, w XVII wieku pojawiły się sklepy z wystawami i pierwsze domy towarowe.
Kolejnymi ważnymi rozdziałami w historii handlu były pierwsze kupony drukowane użyte w 1887 roku przez firmę Coca-Cola, jak dowiadujemy się z Infografiki firmy CupoNation (www.cuponation.pl). Następnie wraz z gospodarczym przyśpieszeniem, w kolejnych latach pojawiły się katalogi sprzedaży wysyłkowej, rozpoczęto dokonywania zakupów przez telefon, aby w końcu zaistniało zjawisko sprzedaż online. Kolejny rozdział w historii handlu to na pewno era e-commerce, a także jego odsłona w postaci mobilnej, z której mamy obecnie możliwość korzystania.
Na historię zakupów wpływ miał czas, miejsce, rozwój technologii, ale i zmieniające się potrzeby ludzkości.
JAK WYGLĄDAŁ ROZWÓJ ZAKUPÓW??? HISTORIA ZAKUPÓW – TUTAJ ZNAJDZIESZ INTERAKTYWNĄ INFOGRAFIKĘ>>>>>>>
Infografikę przygotowała firma CupoNation.
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Komentarze