27.01.16, 08:00
Polskie kina z największą widownią od 1989 roku
Po zeszłorocznym rekordzie frekwencji rok 2015 był lepszy od poprzedniego aż o 10,5 proc. Według danych przedstawionych przez Boxoffice.pl, w 2015 roku sprzedano blisko 44,7 mln biletów.
Wielkim sukcesem rodzimej kinematografii na arenie międzynarodowej jest Oscar 2015 w kategorii „Najlepszy film nieanglojęzyczny” dla filmu „Ida”, ale repertuar, który w ubiegłym roku przyciągnął najliczniejszą widownię to przede wszystkim „Listy do M. 2” – jedyna polska produkcja w gronie 10 top filmów roku, która zgromadziła najwięcej, bo aż 2,9 mln widzów; „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy” (2,1 mln widzów), które uplasowały się na 2 miejscu; długo wyczekiwana ekranizacja światowego bestsellera „Pięćdziesiąt twarzy Greya” (1,8 mln widzów) oraz kolejna części przygód agenta Jamesa Bonda „Spectre” (1,8 mln widzów).
Na tak imponujący wynik złożyły się również filmy familijne. Cztery z dziecięciu najchętniej oglądanych produkcji to właśnie filmy dla dzieci. „Minionki 3D”, „Pingwiny z Madagaskaru 3D”, „Hotel Transylwania 2 3D” i „W głowie się nie mieści 3D” zgromadziły one w sumie blisko 5,5 mln widzów.
"Kino staje się jeszcze bardziej atrakcyjne dla widzów, a tym samym również dla marketerów. Do grona firm reklamujących się w naszych kinach dołączyły w 2015 m.in. Bank BPH SA, Dell, Lenovo, Ryanair, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Intersnack Poland, Ludwig Schokolade, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona, Traveloppa.com" – mówi Bianka Pawlewska, Vice President of Cinema Advertising New Age Media.
Komentarze