31.01.16, 12:00

Muzyka dalej najpopularniejsza w serwisie YouTube w 2015 roku

Najpopularniejsze kategorie w serwisie YouTube
Fot.: IRCenter

W 2015 roku muzyka nadal była najbardziej popularną kategorią wyświetlanych filmów w serwisie YouTube. Jednak dla coraz większej grupy internautów jest to głównie platforma dostarczająca rozrywki - wynika z analizy przygotowanej przez IRCenter.

W ciągu ostatniego roku najchętniej oglądano produkcje muzyczne. Królowały nagrania realizowane przez wytwórnię Step Records. Najpopularniejszym utworem wytwórni był "Albański raj" Gangu Albanii (prawie 30 mln wyświetleń). Spośród wszystkich utworów muzycznych opublikowanych na polskich kanałach największym zainteresowaniem cieszyła się Sarsa (kanał własny piosenkarki) i jej piosenka "Naucz mnie" (37,7 mln wyświetleń od publikacji w maju 2015 r.). Utwór wzbudzał kontrowersje wśród internautów, którzy w komentarzach (ponad 11 tys. wpisów) wyrażali zarówno podziw dla artystki jak i krytykę niespójnego tekstu piosenki.

Kategoria filmów lifestyle/rozrywka była niewiele rzadziej oglądana od teledysków. Jest ona najbardziej zróżnicowana pod względem liczby twórców, którzy zyskują dużą widownię. Kanałem, który osiągał najlepsze wyniki był AbstrachujeTV. Vlogerzy najchętniej publikowali filmy związane z relacjami damsko-męskimi oraz nawiązujące do różnych etapów życia szkolnego. 2015 rok obfitował we współpracę z markami – między innymi z Play, Big Milk, Coca-Cola, Samsung, EA SPORTS czy Procter & Gamble. Najpopularniejszy film tego roku "LATA 90-TE VS DZISIAJ" (prawie pięć mln obejrzeń) powstał we współpracy z marką EB, która w ten sposób uzupełniła swoje działania związane z powrotem piwa na rynek (podkreślenie nostalgii za latami 90.

Co ciekawe, dużą popularnością w ramach filmów rozrywkowych cieszyły się wideo publikowane na oficjalnym kanale Telewizji Polskiej. Internauci wyjątkowo chętnie oglądali występy polskich grup kabaretowych (Kabaret Skeczów Męczących -  prawie pięć mln wyświetleń). W ramach tej kategorii tematycznej popularność zyskują ciągle nowe kanały, które najczęściej podejmują tematykę bliską nastolatkom (np. Banshee, Ponki, Szparagi, Yoczook).

Nieodmiennie YouTube jest serwisem, który skupia społeczności fanów gier. Youtuberem, któremu udaje się najlepiej angażować swoich odbiorców jest reZigiusz. Jego filmy osiągały najlepsze sumaryczne wyniki. Najlepszy "OCULUS + HORROR + SIOSTRA = ZAWAŁ! PULS 179!" (2,7 mln wyświetleń) pokazywał jak na rozgrywkę wpływa stosowanie okularów Oculus.

Oprócz prezentowania rozgrywek, vlogerzy gamingowi wykorzystywali swoje kanały do podejmowania innych tematów. Najpopularniejszy film w kategorii opublikował Stuu. Nagrał parodię szkolnego dnia z udziałem innych popularnych youtuberów – "SZKOŁA PARODIA | Stuu" (5,6 mln wyświetleń).

W 2015 roku na portalu YouTube pojawiło się ponad 3,8 mln filmów, które zostały opublikowane przez ponad 380 tysięcy unikalnych użytkowników serwisu. Dziennie użytkownicy publikują prawie 11 tys. filmów, natomiast dzienna liczba komentarzy to niespełna 60 tys. Twórcy treści najczęściej publikowali swoje filmy w pierwszej połowie roku, natomiast zaangażowanie ich odbiorców wyraźnie rosło w drugiej połowie. Okres listopad-grudzień to szczyt zainteresowania internautów treściami.

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 19:00
| radio » informacje | internet » informacje
Prosto z Euro w WP SportoweFakty na czas Euro 2024
Redakcja WP SportoweFakty uruchomiła format „Prosto z Euro”, który prowadzą Marcin Gazda i Paweł Pawłowski. Nowy program to analizy i komentarze dotyczące nie tylko meczów, ale także kulisów całego turnieju.
12.06.24, 18:12
| internet » informacje
Jakdojade uruchamia sprzedaż biletów w Szczecinie 
Jakdojade rusza ze sprzedażą biletów w Szczecinie. Od teraz użytkownicy aplikacji będa mogli kupować bilety jednorazowe i okresowe na szczecińską komunikację miejską.
12.06.24, 14:15
| internet » informacje
Żyjemy piłkarskim Euro 24. Interia przygotowana na EURO 2024
Na czas EURO 2024 Interia będzie publikować na bieżąco informacje dotyczące wydarzenia. Portal przygotuje także specjalne formaty.
10.06.24, 15:15
| internet » informacje
Grupa WP kupuje 80 proc. udziałów w spółce Creative Eye SRL
Szallas Group należąca do Wirtualnej Polski Holding kupuje 80 proc. udziałów w rumuńskiej spółce Creative Eye SRL, zarządzającej platformą turystyczną Litoralulromanesc.ro. Wartość transakcji to 16,8 mln euro.
10.06.24, 10:42
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Anna Kalczyńska w ekipie Iberionu. Poprowadzi autorski format geopolityczny
Do Iberionu dołącza Anna Kalczyńska, która poprowadzi autorski format geopolityczny. Dziennikarka w ostatnich latach związana była ze stacją TVN.
09.06.24, 13:27
| internet » informacje
Wieczór Wyborczy w Onecie
9 czerwca br. o godz. 20:45 na stronie głównej Onetu ruszy Wieczór Wyborczy, który poprowadzi Marcin Zawada, dziennikarz Onetu. Dziennikarz w Studiu Wyborczym Live w Onecie przedstawi wyniki exit poll i będzie się łączył z reporterami Onetu i Faktu obecnymi w sztabach wyborczych. 
06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 22.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.