23.02.16, 17:00

Reklamowy okrągły stół rozpoczyna obrady

Logo IAA
Fot.: materiały prasowe

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy organizatorem dyskusji na temat pokonania barier w rozwoju polskiego rynku reklamy.

19 lutego br. w Warszawie odbyło się pierwsze spotkanie reklamowego okrągłego stołu, w którym wzięli udział przedstawiciele wszystkich czterech grup interesariuszy zaangażowanych w proces komunikacji marketingowej: marketerów, domów mediowych, mediów i audytorów mediowych. To pierwsze w historii polskiego rynku reklamy spotkanie w takim gronie. Inicjatorem i organizatorem wydarzenia jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Celem inicjatywy jest skatalogowanie hamulców rozwoju polskiego rynku reklamy, sformułowanie rekomendacji dla branży reklamowej w Polsce na najbliższe lata, a następnie wprowadzenie ich w życie.

We wrześniu 2015 r. IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy opublikowało przygotowany przez KPMG raport zatytułowany „Polski rynek reklamy telewizyjnej na tle wybranych rynków w Europie. Perspektywy rozwoju i zagrożenia.” Jeden z wniosków brzmiał: polski rynek reklamy rozwija się zdecydowanie wolniej niż cała gospodarka i jest to anomalia występująca tylko w Polsce. W raporcie wskazano kilka przyczyn, dlaczego przypuszczalnie tak się stało, ale uczestnicy dyskusji, które odbyły się po publikacji opracowania zgodnie doszli do wniosku, że problem wymaga pogłębionej analizy.

Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, zarząd IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy podjął decyzję o zaproszeniu przedstawicieli wiodących marketerów, domów mediowych, mediów i audytorów mediowych do debaty na temat sposobów przeciwdziałania negatywnym zjawiskom w naszej branży.

Grupa robocza liczy kilkanaście osób, a w jej skład wchodzą osoby decyzyjne, reprezentujące najważniejszych graczy i największe branże korzystające z reklamy. Do dyskusji będą także zapraszani eksperci. Nad zgodnością obrad z obowiązującym prawem, w szczególności z ustawą o ochronie konkurencji, czuwa Kancelaria Pałucki Trusiński Prawo i Podatki specjalizująca się z zagadnieniach dotyczących rynku usług marketingowych.

Podczas pierwszego spotkania 19 lutego br. Uczestnicy ustalili wstępną listę problemów – zmian, które mogłyby pozytywnie stymulować wzrost polskiego rynku reklamy. Dotyczą one min. ustalania przejrzystych kryteriów przetargowych, roli CMO w wyborze najefektywniejszych strategii mediowych, udoskonalenia metod analizy zwrotu z inwestycji mediowych, oczekiwań wobec oferty badawczej dotyczącej konsumpcji mediów, ustalenia powszechnie akceptowanych dobrych praktyk określających metodologię audytu mediowego, wypracowania nowego modelu współpracy marketer – audytor mediowy – dom mediowy – medium, w którym bardziej premiowana jest efektywna strategia niż najniższa cena. Zarówno treść jak i lista tematów może się zmienić w trakcie spotkań roboczych. Uczestnicy piątkowego spotkania ustalili również skład grup, które będą pracowały nad poszczególnymi tematami.

IAA Polska zakłada, że do wakacji powstanie pierwsza, robocza wersja „Rekomendacji dla polskiego rynku reklamy na lata 2017 – 2020”. Ostateczną wersję dokumentu zatwierdzą wszyscy uczestnicy obrad jesienią br., natomiast pod koniec roku IAA Polska zaprosi do dyskusji na temat „Rekomendacji …” całe środowisko komunikacji marketingowej w Polsce.

Cieszę się, że po kilku miesiącach trudnych przygotowań udało nam się zgromadzić przy jednym stole i aktywnie zaangażować w dialog wszystkich interesariuszy działających na rynku usług marketingowych. To chyba pierwszy taki przypadek w historii tego rynku w Polsce. Wspólnie spróbujemy stawić czoła nowym wyzwaniom i zaproponować rozwiązania, które pozwolą ograniczyć ryzyka i przyspieszyć rozwój. Dzisiejsze spotkanie wszystkich nas utwierdziło w przekonaniu, że działania, które podejmujemy są niezbędne. Mam nadzieję, że rozwiązania, które zaproponujemy w nieodległej przyszłości wprowadzą naszą branżę na ścieżkę długotrwałego i dynamicznego wzrostu” – powiedział Jacek Olechowski, prezes IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

Komentarze

Powiązane

19.06.24, 10:53
| reklama & PR » informacje
Rodzinny fun z Capri-Sun! Konkurs marki Capri-Sun w sieci Dino
Na początku czerwca br., marka Capri-Sun uruchomiła konkurs w marketach Dino pod hasłem „Rodzinny fun z Capri-Sun!”. Do wygrania jest 240 nagród.
19.06.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Vison Express wybiera MullenLowe Warsaw
Agencja MullenLowe Warsaw wygrała konkurs Vision Express na obsługę działań prowadzonych w mediach spoleczniościowych (Facebook).
19.06.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
GroupM: globalna wartość rynku reklamowego w 2024 r. przekroczy bilion dolarów
GroupM podnosi prognozy wzrostu globalnego rynku reklamowego w 2024 r. do 7,8 proc., w Polsce wzrost powyżej globalnego.
18.06.24, 10:07
| reklama & PR » ludzie
Zmiany w AMS. Grażyna Gołębiowska wchodzi do zarządu
1 lipca br. do zarządu AMS dołączy Grażyna Gołębiowska, menadżerka firmy, która będzie odpowiedzialna za obszar marketingu, sprzedaży i badań. Małgorzata Augustyniak, dotychczasowa wiceprezeska, pozostaje w strukturach Grupy na stanowisku doradczyni zarządu ds. CSR.
17.06.24, 16:30
| reklama & PR » informacje
Kampania mPay z Jakubem Błaszczykowskim w decydującej fazie. Plakaty OOH w dużych miastach
Ruszył kolejny etap kampanii wizerunkowej polskiej aplikacji finansowej mPay ”Płatności Fair-Play” z Jakubem Błaszczykowskim w roli głównej. Od początku czerwca w największych polskich miastach pojawiły się plakaty OOH z wizerunkiem byłego kapitana reprezentacji Polski, a obecnie ambasadora mPay.
17.06.24, 15:10
| reklama & PR » informacje
Rebel Media wygrywa w przetargu grupy spółek Danone
W wyniku przetargu spółek Danone, agencja mediowa Rebel Media zajmie się takimi działaniami w TV, jak: lokowanie produktu czy produkcje dedykowanego contentu dla marek grupy spółek Danone.
17.06.24, 14:24
| reklama & PR » ludzie
Daria Soroka dołączyła do first aid communication team
Do zespołu first aid communication team dołączyła Daria Soroka i objęła stanowisko senior communication managera. W ostatnich latach rozwijała kompetencje w energetyce prowadząc komunikację korporacyjną dla producenta energii odnawialnej.
17.06.24, 09:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Szybka piłka w Radiu Zet. Piłkarska kampania promująca Moonsy
Konkurs "Szybka piłka" na antenie Radia ZET oraz szerokie działania w prasie i Internecie na czele ze stronami sportowymi Onet.pl czy drukowaną wersją Przeglądu Sportowego – tak w czasie Euro 2024 promować będą się Moonsy – proteinowe chipsy z soczewicy.
17.06.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Unilever w przetargu wybiera 38 Content Communication
Do grona klientów 38 Content Communication, dołączył Unilever – jeden z największych światowych graczy rynku FMCG. Agencja została wybrana w drodze przetargu i będzie odpowiedzialna za komunikację korporacyjną, przygotowanie i wdrożenie strategii PR, a także pozycjonowanie ekspertów w mediach.
17.06.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Platforma inwestycyjna BeGlobal klientem iProspect
Agencja iProspect (dentsu Polska) została wybrana do obsługi mediowej platformy inwestycyjnej BeGlobal. Działania agencji obejmą przygotowanie i egzekucję kampanii performance oraz afiliację. Współpraca ma charakter długofalowy.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.