24.02.16, 15:00

Media społecznościowe: zauważamy na Facebooku i Youtubie, klikamy w kreacje na Snapchacie i Periscope

Fot.: materiały prasowe

Zaufanie do reklam w mediach społecznościowych deklaruje jedna czwarta internautów. Reklamy najczęściej zauważają na Facebooku i Youtubie, ale najchętniej klikają w kreacje na Snapchacie i Periscope. IRCenter zaprezentował trzecią część podsumowania Social Media 2015.

Reklamom w mediach społecznościowych ufa co czwarty internauta (26 proc.). Odsetek ten zwiększa się do co drugiego internauty, jeśli weźmie się pod uwagę osoby, które darzą zaufaniem także mailing. Targetowanie reklam na odbiorców swojej bazy mailingowej może zwiększyć zaufanie do prezentowanych w mediach społecznościowych treści reklamowych.

Facebook i Youtube to platformy, na których ich użytkownicy najczęściej stykali się z reklamami. W ciągu ostatniego miesiąca było to średnio 6 na 10 użytkowników tych serwisów (67 proc. na Facebooku i 63 proc. na Youtube). Nieco rzadziej internauci deklarowali zauważanie reklam na portalach internetowych (55 proc. użytkowników). Najnowsze platformy – Snapchat i Periscope – choć styczność z reklamami była na nich jedną z niższych, wyróżniały się wyższą od pozostałych przestrzeni skłonnością do intencjonalnego klikania w nie.

Na Snapchacie i Periscope nie tylko najczęściej intencjonalnie internauci klikają w reklamy, ale także częściej darzą je zaufaniem niż reklamy w pozostałych obszarach mediów społecznościowych. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że na tych platformach internauci oglądają kreacje tylko tych marek, które wcześniej zdecydowali się śledzić. 

Komentarze

Powiązane

09.12.22, 06:00
| reklama & PR » informacje
UM z pierwszą kampanią dla Emirates na polskim rynku
Emirates wraca do aktywności reklamowej po okresie pandemii z kampanią na polskim rynku.
08.12.22, 21:15
| reklama & PR » informacje
Pracownicy HalfPrice w świątecznej kampanii marki
HalfPrice rusza z świąteczną kampanią. W projekcie pracownicy sklepu wcielą się w rolę łowców szukających okazji. 
08.12.22, 15:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
TV Puls wyemituje po raz kolejny Wigilijny Blok Reklamowy
TV Puls wyemituje ponownie w Święta Wigilijny Blok Reklamowy #TvPulsSeniorom, z którego wpływy zostaną przekazane Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, działającej na rzecz poprawy jakości życia Seniorów w Polsce.
08.12.22, 14:15
| reklama & PR » informacje
Kuźniar Media w wyniku przetargu poprowadzi działania promocyjne firmy Skłodowscy
Agencja Kuźniar Media zadba o komunikację firmy Skłodowscy, producenta burgerów wołowych. Marka rozpoczyna swoje działania na rodzimym rynku planując rozwijać się w kanale HoReCa i retail. 
08.12.22, 13:20
| reklama & PR » informacje
Agencja Digital Hunters będzie rekrutować managerów digital marketingu
Na rynku działalność rozpoczęła agencja Digital Hunters, która ma specjalizować się rekrutacji managerów wysokiego szczebla z obszaru digital marketingu. Założyciel agencji stworzył własny model procesu rekrutacji, który ma pozwalać pozyskiwać specjalistów.
08.12.22, 10:47
| reklama & PR » informacje
Tobiasz Wybraniec i Paweł Kowalczyk opuszczają GetHero
Założyciele wrocławskiej agencji GetHero z końcem roku planują opuścić zarząd GetHero i w pełni przekazać stery firmy w ręce pozostałych członków zarządu – Alicji Stefaniak i Łukasza Walczaka.
08.12.22, 07:00
| reklama & PR » informacje
ALDI będzie dalej współpracować z domem mediowym Carat
Dom mediowy Carat (grupa dentsu Polska), ponownie wygrał przetarg na obsługę mediową sieci dyskontów spożywczo-przemysłowych ALDI.
07.12.22, 19:00
| reklama & PR » informacje
Technologie dla Ciebie. Bezpieczeństwo dla wszystkich. Kampania ŠKODY
Ruszyła kampania ŠKODY, która ma zwracaćuwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Marka po raz kolejny pokazuje chce pokazać, że jest to dla niej priorytetem.
07.12.22, 11:00
| reklama & PR » informacje
Kiwi.com klientem sieci weCAN w regionie CEE i Media People w Polsce
Sieć agencji weCAN z Europy Środkowej i Wschodniej rozpoczęła współpracę z firmą z sektora traveltech - Kiwi.com, wyszukiwarkę tanich podróży.
07.12.22, 09:00
| reklama & PR » informacje
Popcorn, Coca-Cola i Frozen Fanta w formacie XXL promują Multikino
Sieć kin Multikino oraz Coca-Cola wykorzystały witryny sklepowe do reklamy produktów z popcornabarów. Niestandardowe realizacje z trójwymiarową scenografią są zlokalizowane w siedmiu galeriach handlowych w Polsce.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.