07.03.16, 10:00

Sponsorzy sportu bardziej przekonują mężczyzn

Czy chętniej kupowałby Pan/ Pani produkty/ usługi firm zaangażowanych w sponsoring sportu? (w podziale na grupy wiekowe)
Fot.: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2016

Firmy zaangażowane w sponsoring są przez niemal połowę respondentów (46 proc.) lepiej postrzegane niż te, które w sponsoring się nie angażują. Co czwarty Polak przyznaje, że fakt, iż dana firma jest aktywna sponsoringowo, może skłonić go do zakupu produktu czy usługi tej firmy – wynika z badania Sponsoring Monitor 2015 ARC Rynek i Opinia.

Osoby, które najczęściej deklarują chęć skorzystania z usług czy produktów firm zaangażowanych w sponsoring, pochodzą z grupy wiekowej od 25 do 34 lat. Zdecydowanie częściej też taką deklarację składają mężczyźni.

Spośród osób zainteresowanych sportem mężczyźni nieco lepiej zapamiętują sponsorów niż kobiety, zaś grupą wiekową, która dostrzega najwięcej sponsorów to grupa najstarsza: 60-65 lat. Nieco częściej potrafią wskazać większa liczbę sponsorów osoby z wykształceniem średnim i wyższym niż podstawowym.

Spośród dyscyplin sportowych piłka nożna jest tą dyscypliną, w której zauważalność sponsorów jest najwyższa. Niemal połowa respondentów twierdzi, że wie, jakie firmy sponsorują imprezy i wydarzenia związane z futbolem (49 proc.). Niezmiennie od kilku lat najlepiej rozpoznawanym sponsorem tej dyscypliny jest T-Mobile. Wysoki wynik w rozpoznawalności sponsorów zauważyć można także w wypadku piłki siatkowej. Procent osób, które znają sponsorów tej dyscypliny jest nieznacznie niższy niż w wypadku piłki nożnej (różnica 4 p.p.). Spośród respondentów deklarujących znajomość sponsorów siatkówki, niemal połowa wskazuje Plusa jako jej głównego sponsora.

Z naszego badania wynika, że mężczyźni – zwłaszcza ci w wieku 25-34 lata – są najbardziej podatni na komunikację ze strony firm aktywnych w sponsoringu sportowym. Z pewnością w dużej mierze wynika to z faktu, że sport sponsorowany jest zazwyczaj przez marki kojarzone jako „męskie”. Patrząc jednak na wysoki udział kobiet w grupie osób zainteresowanych sportem, być może czas na weryfikację tej strategii. Z naszego badania wynika, że 70 proc. kobiet interesuje się sportem. Być może więc komunikacja kierowana do kobiet w ramach sponsoringu sportu wzmocniłaby u kobiet pozytywny stosunek do sponsorów” – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Najaktywniejsi sponsorzy w poszczególnych branżach:
Banki: PKO Bank Polski (33 proc.), ING Bank Śląski (26 proc.), Pekao SA (20 proc.)
Ubezpieczenia: PZU (57 proc.), ING (30 proc.), Allianz (23 proc.)
Branża motoryzacyjna: Orlen (63 proc.), Grupa Lotos (44 proc.), Shell (29 proc.)
Branża telekomunikacyjna: Orange (58 proc.), T-Mobile (54 proc.), Plus (47 proc.)
Branża napojów bezalkoholowych: Coca Cola (63 proc.), Red Bull (58 proc.), Pepsi (45 proc.)
Branża piwowarska: Tyskie (46 proc.), Heineken (40 proc.), Żywiec (40 proc.)
Branża energetyczna: Tauron (50 proc.), PGE (40 proc.), PGNiG (47 proc.)
Branża odzieżowa: Adidas (69 proc.), Nike (59 proc.), Reebok (46 proc.)

Komentarze

Powiązane

14.03.25, 10:15
| reklama & PR |
Clue PR nawiązuje współpracę z Aluprof SA
Clue PR rozpoczęło współpracę z Aluprof SA, jednym z wiodących europejskich dostawców systemów aluminiowych. Agencja zajmie się strategicznym doradztwem komunikacyjnym, media relations oraz tworzeniem treści wspierających cele wizerunkowe i biznesowe marki.
14.03.25, 06:00
| reklama & PR » informacje
OnePlus wybiera agencję Ro
Agencja Ro rozpoczęła współpracę z OnePlus – globalną marką inteligentnych urządzeń mobilnych.
13.03.25, 21:00
| reklama & PR » informacje
Mniej kalorii, więcej przyjemności. Kampania dżemów Łowicz pod hasłem
Wystartowała nowa kampania dżemów Łowicz pod hasłem „Mniej kalorii, więcej przyjemności”. 
13.03.25, 18:15
| TV / VOD » informacje |
Polsat wkracza na Spotify. Pierwsza kampania stacji promująca Must Be The Music
Polsat, przy wsparciu polskiego oddziału Aleph, zrealizował kampanię na Spotify promującą powrót programu „Must Be The Music” po dziewięciu latach przerwy. To pierwsze wykorzystanie tej platformy muzycznej przez stację w celach reklamowych.
13.03.25, 13:37
| reklama & PR » informacje
Agencja Hand Made przygotowała reklamę marki Linomag
Agencja Hand Made przygotowała najnowszą reklamę marki Linomag. Agencja odpowiada za scenariusz oraz nadzór nad produkcją spotu do TV i digitalu.
12.03.25, 21:13
| reklama & PR » informacje
Marka Kubota w przetargu wybiera Initiative
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową kultowej polskiej marki Kubota.
12.03.25, 19:00
| reklama & PR » informacje
Orifarm ponownie wybiera OMD. To juz 10 lat współpracy
OMD wygrało przetarg na obsługę mediową spółki Orifarm Healthcare, jednego z dostawców produktów farmaceutycznych na rynku polskim i tym samym utrzymało 10-letnią współpracę z klientem.
12.03.25, 10:30
| reklama & PR » informacje
Woodeco nawiązuje stałą współpracę z agencją Insignia
Agencja Insignia przejmuje stałą obsługę brandu Woodeco w obszarach digital i SoMe. 
12.03.25, 07:15
| reklama & PR » informacje
KAKTUS przechodzi rebranding. Jakub Patecki "Patec Wariatec" ambasadorem marki
Marka KAKTUS przechodzi rebranding i prezentuje nowy wizerunek. Zmiany logotypu, opakowań, a także nowa platforma komunikacyjna i pozycjonowanie, odzwierciedlają innowacyjny charakter marki. Prócz tego KAKTUS ogłasza także współpracę z twórcą internetowym – Jakubem Pateckim, znanym w sieci jako Patec Wariatec.
11.03.25, 16:30
| reklama & PR » informacje
Tajni agenci monitorują ceny w kampanii sieci Carrefour
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) przygotowała strategię oraz kreację nowej kampanii Carrefour pod tytułem „500 cen równamy do najniższych”. Wielokanałowa kampania uwzględnia telewizję, digital, social media oraz POS.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

11-13.03.2025 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.