08.03.16, 15:00

Rośnie sprzedaż dziennika Rzeczpospolita

Logo dziennika "Rzeczpospolita"
Fot.: materiały prasowe

Styczniowe wyniki sprzedaży dzienników, podane przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, są w znacznej większości przypadków niższe niż w analogicznym okresie 2015 r. Negatywny trend przełamuje "Rzeczpospolita" z blisko 4 procentowym wzrostem w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

Z jeszcze wyższą dynamiką (ponad 9 proc.) rosła sprzedaż wydań elektronicznych dziennika. W styczniu czytelnicy zakupili ogółem 60 077 wydań "Rzeczpospolitej". To wzrost o 3,7 proc. względem wyniku ze stycznia ubiegłego roku.

Znaczącym czynnikiem wzrostu była niezwykle udana kampania związana z czterema dodatkami poświęconym zmianom prawnym w 2016 r.” – mówi Dariusz Bąk Prezes Zarządu Gremi Busines Communication. „Zapewniły one "Rzeczpospolitej" ponad czterdziestoprocentowy (40,5 proc.) wzrost sprzedaży egzemplarzowej. Chociaż konkurencyjne tytuły obrały podobną strategię, wzbogacając swoje wydania o dodatki, to jedynie "Rzeczpospolita" osiągnęła tak spektakularny sukces sprzedażowy. Cieszymy się, że czytelnicy doceniają nie tylko wysoką merytoryczną jakość dziennika "Rzeczpospolita", ale i jego suplementarnych treści, które zaoferowaliśmy” – dodaje Bąk.

Względem stycznia ubiegłego roku, wzrosła również sprzedaż wydań elektronicznych "Rzeczpospolitej". Wynik 11 053 egzemplarzy jest o 9,2 proc. wyższy niż 12 miesięcy wcześniej i daje dziennikowi pozycję lidera w tym kanale. O 9,5 proc. zwiększyła się liczba e-wydań dystrybuowanych w ramach prenumerat.

Pomimo ogólnego (łączna liczba wszystkich wydań – papierowych i cyfrowych) spadku sprzedaży prenumerat, "Rzeczpospolita" jest liderem tego segmentu w Polsce. W styczniu br. ten kanał dystrybucji objął aż 47 388 egzemplarzy dziennika – o blisko tysiąc więcej niż w przypadku drugiej w tym zestawieniu "Gazety Wyborczej".

Komentarze

Powiązane

02.02.23, 01:00
| prasa » wywiady
Codziennik medialny: 2 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 lutego?
01.02.23, 09:00
| prasa » informacje
Dziennikarze medyczni 2022 roku (lista laureatów)
W sali Dacota Hotelu Airport Okęcie, 27 stycznia br. rozstrzygnięto Konkurs na Dziennikarza Medycznego Roku. Organizatorem wydarzenia do 15 lat jest Stowarzyszenia Dziennikarze dla Zdrowia.
01.02.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 lutego?
30.01.23, 07:45
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Rusza czwarta edycja konkursu dziennikarskiego #AllForJan Award
Ringier Axel Springer Polska otwiera nabór zgłoszeń do czwartej edycji konkursu #AllForJan Award. W konkursie o nagrodę im. Jána Kuciaka są wyróżniane najlepsze reportaże oraz relacje medialne nagłaśniające społecznie ważne tematy.
30.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 stycznia?
29.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 stycznia?
28.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 stycznia?
27.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 stycznia?
26.01.23, 18:00
| prasa » informacje
Nowy Skarb Kibica Ekstraklasy na wiosenny sezon 2022/23
27 stycznia br. w sprzedaży ukaże się „Skarb Kibica: Ekstraklasa Sezon 2022/23 – Wiosna” (RASP).
26.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 stycznia?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.