20.03.16, 11:00

CASE STUDY: Czadowe Domy (II edycja)

Kadr z kampanii
Fot.: materiały prasowe

Case study kampanii "Czadowe Domy", której celem było uświadomienie polskiemu społeczeństwu możliwych źródeł emisji tlenku węgla oraz zagrożeń, które za sobą niosą, a także pokazanie, w jaki sposób się przed nimi zabezpieczyć.

Klient: Natalia Długosz, Honeywell Polska
Realizacja PR: Procontent Communication
Realizacja spotu telewizyjnego i radiowego: Newsrm TV

Tlenek węgla (czad) to toksyczny gaz określany mianem „cichego zabójcy” ze względu na to, że jest bezwonny, bezbarwny i nie podrażnia ludzkiego układu oddechowego. Po dostaniu się do organizmu zmniejsza on zdolność hemoglobiny do transportu tlenu w organizmie. Stwarza więc ogromne zagrożenie dla zdrowia oraz życia człowieka. Polacy nie są jednak świadomi zagrożeń związanych z emisją czadu. Badanie „Honeywell Safety Index” wykazało, że aż 77% Polaków posiada w domu urządzenia zasilane paliwem organicznym takim, jak gaz ziemny, drewno czy węgiel i prawie 2/3 (60 proc.) nie zdaje sobie sprawy, że z tych sprzętów może ulatniać się szkodliwy tlenek węgla.

1. Cel

Celem kampanii jest uświadomienie polskiemu społeczeństwu możliwych źródeł emisji tlenku węgla oraz zagrożeń, które za sobą niosą, a także pokazanie, w jaki sposób się przed nimi zabezpieczyć.

2. Grupa docelowa

Kampania skierowana jest do osób powyżej 25 roku życia zamieszkujących mieszkania i domy, także nowocześnie urządzone, posiadających jako źródło ogrzewania: drewno, olej opałowy, gaz ziemny lub benzynę.

3. Kanały komunikacji

Telewizja – stacje regionalne i ogólnopolskie, radio – rozgłośnie regionalne i ogólnopolskie, prasa – tytuły ogólnopolskie i regionalne, Internet, w tym strona kampanii: www.czadowedomy.pl

4. Strategia

Jak wynika z badania „Honeywell Safety Index” przeprowadzonego przez firmę Honeywell aż 77% Polaków posiada w domu urządzenia zasilane paliwem organicznym – gazem ziemnym, drewnem czy węglem. Jednocześnie 2/3 (60%) jest nieświadomych, że z tych sprzętów może ulatniać się szkodliwy tlenek węgla i aż 83% nie ma zainstalowanego detektora czadu w swoim domu. W ramach kampanii społecznej „Czadowe Domy” podjęto działania mające uświadomić Polakom zagrożenia związane z tlenkiem węgla.

5. Działania

W ramach kampanii zostały przeprowadzone następujące działania:

  1. Działania przygotowawcze:
  • Przeprowadzono badanie opinii dotyczące wiedzy Polaków na temat możliwych źródeł emisji tlenku węgla i zagrożeń związanych z tym trującym gazem;
  • Pozyskano patronaty instytucjonalne: patronat merytoryczny Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej gen. brygadiera Wiesława Leśniakiewicza i patronaty honorowe Izby Gospodarczej Gazownictwa, Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa „EDURA” oraz Poselskiego Zespołu Strażaków;
  • Zaangażowano Piotra Fronczewskiego w roli ambasadora kampanii;
  • Opracowano szereg materiałów edukacyjnych dotyczących możliwych źródeł emisji tlenku węgla i zagrożeń z nim związanych.

2. We współpracy z multimedialną agencją Newsrm TV zrealizowano spot telewizyjny i radiowy uświadamiający Polakom zagrożenia związane z nadmierną i niekontrolowaną emisją tlenku węgla. Głosu lektorskiego użyczył ambasador kampanii – Piotr Fronczewski. Spot był bezpłatnie emitowany przez Telewizję Polską (Program 1. i 2., TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Regionalna, TVP Info) oraz w Programie 1. Polskiego Radia. W spocie telewizyjnym ukazana została młoda kobieta w pięknym i nowocześnie urządzonym domu, w którym dochodzi do ulatniania się tlenu węgla. Ukazana sytuacja obala mit, że zatrucie czadem może zdarzyć się tylko w starej substancji mieszkaniowej i budynkach ze starą instalacją.

3. 17 listopada 2015 roku zorganizowano konferencję prasową kampanii „Czadowe Domy”. Gośćmi specjalnymi byli: ambasador kampanii, Piotr Fronczewski i ekspert kampanii, rzecznik komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej starszy brygadier Paweł Frątczak, a także przedstawiciele firmy Honeywell. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele kluczowych mediów m.in.: Polskiej Agencji Prasowej, Gazety Wyborczej, Polityki, Super Expressu i Faktu. Głównym celem konferencji prasowej było zainaugurowanie II edycji kampanii edukacyjnej „Czadowe Domy” oraz zaprezentowanie wyników badania opinii publicznej „Honeywell Safety Index”. Badanie to uwidoczniło niską świadomość Polaków na temat zagrożeń związanych z tlenkiem węgla oraz potrzebę edukacji społeczeństwa w tym zakresie. W trakcie spotkania zostały także omówione m.in. szkodliwe właściwości tlenku węgla, sposoby zapobiegania zatruciu oraz statystyki dotyczące zatruć czadem w Polsce. Podczas konferencji zaprezentowano także spot filmowy kampanii, w dwóch wersjach z negatywnym i pozytywnym zakończeniem.

4. Materiały dydaktyczne dotyczące zagrożeń związanych z tlenkiem węgla i sposobów ich przeciwdziałania są cyklicznie dystrybuowanie do mediów.

5. 9 lutego 2016 r. w ramach kampanii społecznej „Czadowe Domy” zainaugurowano akcję „Tydzień Czadowych Domów z Honeywell”. W trakcie akcji organizatorzy kampanii, we współpracy z Państwową Strażą Pożarną, bezpłatnie zamontowali czujniki tlenku węgla w kilkudziesięciu warszawskich lokalach, w których występuje ryzyko zaczadzenia. Dodatkowo przedstawiciele Państwowej Straży Pożarnej dokonali przeglądu instalacji gazowych oraz uświadamiali mieszkańców o skali zagrożeń związanych z nadmierną emisją tlenku węgla. Przy okazji inauguracji akcji „Tydzień Czadowych Domów z Honeywell” zorganizowano briefing prasowy dla mediów. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele firmy Honeywell oraz ekspert kampanii, rzecznik komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej starszy brygadier Paweł Frątczak, a także Karol Kieszkowski – oficer prasowy Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej. Na briefingu pojawili się przedstawiciele mediów m.in.: TVP Warszawa, Radio Wawa, Radio Eska, Polski Instalator, Newsrm TV. 24 lutego 2016 zorganizowano odsłonę akcji „Tydzień Czadowych Domów z Honeywell” w Katowicach. W trakcie jednodniowego wydarzenia organizatorzy kampanii, we współpracy z Państwową Strażą Pożarną, bezpłatnie zamontowali czujniki tlenku węgla w kilkudziesięciu lokalach na dwóch osiedlach w Katowicach. W trakcie obu akcji zamontowano blisko 100 detektorów tlenku węgla.

6. Rezultaty

W ciągu dwóch tygodni spot telewizyjny został wyemitowany 120 razy i dotarł do 9 318 506 Polaków. Spot radiowy był nadawany w Programie 1. Polskiego Radia przez 3 tygodnie – w tym czasie pojawiło się 41 emisji, które dotarły do 3 334 000 mieszkańców naszego kraju. W trakcie działań wygenerowano 276 publikacji, które dotarły do 9 079 468 Polaków. Artykuły dotyczące kampanii ukazały się w kluczowych mediach ogólnopolskich i regionalnych takich, jak Gazeta Wyborcza, Dziennik Bałtycki, Gazeta.pl, Rynek Zdrowia, Onet.pl, Murator Dom, Interia.TV, Wprost, Przegląd Pożarniczy. O kampanii mówiono również w największych stacjach telewizyjnych m.in.: TVP 1 „Wiadomości”, Polsat „Wydarzenia”, Polsat News „Nowy Dzień”, TVP 2 „Pytanie na Śniadanie”, TVP Warszawa „Kurier Warszawski”.

7. Podsumowanie działań

„W ramach kampanii „Czadowe Domy” dotarliśmy do milionów Polaków, których edukowaliśmy w zakresie zagrożeń wynikających z emisji tlenku węgla. Dodatkowo, zaangażowanie instytucji publicznych takich jak Państwowa Straż Pożarna podkreśliło wagę problemu. Wierzymy, że dzięki kampanii świadomość czym jest tlenek węgla, jak powstaje, jak można zapobiec zatruciu oraz w jaki sposób radzić sobie w przypadku identyfikacji pierwszych objawów zatrucia wzrosła” – powiedziała Natalia Długosz, manager ds. marketingu i komunikacji na Europę Wschodnią, Honeywell.

Komentarze

Powiązane

09.12.22, 06:00
| reklama & PR » informacje
UM z pierwszą kampanią dla Emirates na polskim rynku
Emirates wraca do aktywności reklamowej po okresie pandemii z kampanią na polskim rynku.
08.12.22, 21:15
| reklama & PR » informacje
Pracownicy HalfPrice w świątecznej kampanii marki
HalfPrice rusza z świąteczną kampanią. W projekcie pracownicy sklepu wcielą się w rolę łowców szukających okazji. 
08.12.22, 15:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
TV Puls wyemituje po raz kolejny Wigilijny Blok Reklamowy
TV Puls wyemituje ponownie w Święta Wigilijny Blok Reklamowy #TvPulsSeniorom, z którego wpływy zostaną przekazane Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, działającej na rzecz poprawy jakości życia Seniorów w Polsce.
08.12.22, 14:15
| reklama & PR » informacje
Kuźniar Media w wyniku przetargu poprowadzi działania promocyjne firmy Skłodowscy
Agencja Kuźniar Media zadba o komunikację firmy Skłodowscy, producenta burgerów wołowych. Marka rozpoczyna swoje działania na rodzimym rynku planując rozwijać się w kanale HoReCa i retail. 
08.12.22, 13:20
| reklama & PR » informacje
Agencja Digital Hunters będzie rekrutować managerów digital marketingu
Na rynku działalność rozpoczęła agencja Digital Hunters, która ma specjalizować się rekrutacji managerów wysokiego szczebla z obszaru digital marketingu. Założyciel agencji stworzył własny model procesu rekrutacji, który ma pozwalać pozyskiwać specjalistów.
08.12.22, 10:47
| reklama & PR » informacje
Tobiasz Wybraniec i Paweł Kowalczyk opuszczają GetHero
Założyciele wrocławskiej agencji GetHero z końcem roku planują opuścić zarząd GetHero i w pełni przekazać stery firmy w ręce pozostałych członków zarządu – Alicji Stefaniak i Łukasza Walczaka.
08.12.22, 07:00
| reklama & PR » informacje
ALDI będzie dalej współpracować z domem mediowym Carat
Dom mediowy Carat (grupa dentsu Polska), ponownie wygrał przetarg na obsługę mediową sieci dyskontów spożywczo-przemysłowych ALDI.
07.12.22, 19:00
| reklama & PR » informacje
Technologie dla Ciebie. Bezpieczeństwo dla wszystkich. Kampania ŠKODY
Ruszyła kampania ŠKODY, która ma zwracaćuwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Marka po raz kolejny pokazuje chce pokazać, że jest to dla niej priorytetem.
07.12.22, 11:00
| reklama & PR » informacje
Kiwi.com klientem sieci weCAN w regionie CEE i Media People w Polsce
Sieć agencji weCAN z Europy Środkowej i Wschodniej rozpoczęła współpracę z firmą z sektora traveltech - Kiwi.com, wyszukiwarkę tanich podróży.
07.12.22, 09:00
| reklama & PR » informacje
Popcorn, Coca-Cola i Frozen Fanta w formacie XXL promują Multikino
Sieć kin Multikino oraz Coca-Cola wykorzystały witryny sklepowe do reklamy produktów z popcornabarów. Niestandardowe realizacje z trójwymiarową scenografią są zlokalizowane w siedmiu galeriach handlowych w Polsce.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.