14.04.16, 10:00

Polska branża OOH u progu wprowadzenia światowego standardu

Logo Outdoor Track
Fot.: materiały prasowe

Najlepsze światowe wzorce zebrane w jednym projekcie badawczym, siedmiu polskich i międzynarodowych partnerów oraz duża skala działania, to przepis na polski standard badania widowni reklamy zewnętrznej, czyli Outdoor Track. Projekt jest w ostatniej fazie realizacji.

Trzy firmy OOH reprezentujące 70 proc. rynku liczonego wartościowo (dane Kantar Media z 2015 r.), połączyły swoje siły jako Instytut Badań Outdooru. Wspólnie realizują najbardziej innowacyjne badanie na rynku mediów, wykorzystując metodologię brytyjskiego licencyjnego system ROUTE (najnowsza generacja badania POSTAR). Dzięki Outdoor Track polska branża OOH ma zyskać własny standard pomiaru widowni reklamy zewnętrznej. Za granicą jest to powszechnie stosowane rozwiązanie.
Na czym będzie polegać polski standard? „Podstawowym celem badania jest stworzenie zestawu wskaźników umożliwiających porównywanie outdooru z innymi mediami, czyli GRP, zasięg i częstotliwość” – mówi Artur Biernacki, Dyrektor ds. Optymalizacji Przychodów i Badań Clear Channel Poland. „Pojawienie się takich wskaźników to jakościowa zmiana na rynku, ponieważ do tej pory takiego zestawu parametrów w outdoorze nie było” – dodaje Biernacki.

Projekt został przeprowadzony na niespotykaną dotychczas na rynku mediów skalę, dzięki zaangażowaniu siedmiu światowej klasy partnerów, rozbudowanej metodologii i próbie badawczej. Biuro Inżynierii Transportu badające natężenie ruchu przepytało 290 tys. respondentów w 148 aglomeracjach w całej Polsce. Aż 5044 osoby poruszały się z nadajnikiem GPS w ramach komponentu badawczego Travel Survey.Dzięki takiej skali i jakości danych znamy widownię naszych reklam lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Ta wiedza przełoży się na jeszcze lepiej dopasowaną ofertę dla reklamodawców” – podkreśla Artur Biernacki.

Unikatowym parametrem, który pojawi się na rynku mediów jest VAC (Visibliity Adjusted Contact), czyli tzw. liczba kontaktów rzeczywistych (dowiedzionych). Powstaje on dzięki nałożeniu korekty widoczności nośnika VAI (Visibility Adjustment Index) na dane o natężeniu ruchu. Żadne inne medium nie dysponuje badaniami pozwalającymi sprawdzić, jaka część widowni ma szansę na rzeczywisty kontakt z przekazem. „Zebrane dane posłużą także do stworzenia specjalnego oprogramowania, dzięki któremu domy mediowe łatwiej i szybciej zaplanują kampanię dla swoich klientów” – podkreśla ekspert.

Na światowych rynkach takie rozwiązania są standardem, a efekty ich wprowadzenia szybko stały się widoczne. Przykładem jest australijski system pomiaru widowni reklamy zewnętrznej MOVE, który wdrożono na rynek na początku 2009 r. Australijska organizacja Outdoor Media Association zrzeszająca największe firmy outdoroowe ogłosiła po roku od wprowadzenia standardu, że branża OOH odnotowała 19-procentowy wzrost dochodów.

Komentarze

Powiązane

19.01.25, 17:22
| reklama & PR » informacje
Grupa Atlas pozostanie sponsorem tytularnym Atlas Areny
Grupa Atlas przedłużyła o kolejne pięć lat umowę na sponsoring tytularny największej łódzkiej hali widowiskowej. Współpraca trwa już 15 lat. Przez ten czas obiekt odwiedziło ponad 9 mln gości, bawiąc się na blisko 1200 wydarzeń.
18.01.25, 22:20
| reklama & PR » informacje
Crunchips wspiera 33. Finał WOŚP
26 stycznia br. odbędzie się kolejny Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a marka Crunchips ponownie dołączyła do grona sponsorów akcji.
17.01.25, 21:26
| reklama & PR |
Hand Made kreuje nowy wizerunek LabHome od logo po stronę internetową
Agencja Hand Made przygotowała nową wersję logo oraz redesign strony internetowej dla marki LabHome.
17.01.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Co ma wkrętarka do mBanku? Nowa kampania promująca mOkazje Zakupy
Wystartowała kampania promująca nową usługę mOkazje Zakupy, która umożliwia klientom mBanku zamawianie produktów bezpośrednio z aplikacji bankowej. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości tej funkcji i zachęcenie użytkowników do jej wypróbowania.
17.01.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Bonprix rozpoczyna współpracę z agencją Big Picture
Bonprix rozpoczął współpracę z agencją Big Picture, która będzie odpowiadać za media relations, influencer marketing oraz realizację projektów specjalnych.
17.01.25, 09:30
| reklama & PR » informacje
Lighthouse rozpoczyna współpracę z PKP Intercity
Od stycznia 2025 roku agencja Lighthouse zaczyna świadczyć usługi wsparcia public relations dla PKP Intercity. Firma będzie zaangażowana w zarządzanie komunikacją zewnętrzną oraz kryzysową przewoźnika.
17.01.25, 06:00
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2024 roku: Zuzanna Kraus i Katarzyna Warzecha z DevaGroup
Zuzanna Kraus, SEM Specialist oraz Katarzyna Warzecha (Content & Marketing Manager) z DevaGroup podsumowują dla portalmedialny.pl rok 2024 w branży. 
16.01.25, 23:32
| reklama & PR |
Rockfin odświeża wizerunek, który ma podkreślać ambicje na rynku globalnym
Rockfin, firma działająca w obszarze projektowania i produkcji systemów wspierających transformację energetyczną, przeprowadza rebranding, wprowadzając nową identyfikację wizualną, która ma podkreślać jej ambicje na rynku globalnym.
16.01.25, 20:24
| reklama & PR » informacje
Roślinny lek Canephron w kreatywnym formacie modular video
Canephron, roślinny lek bez recepty na dolegliwości układu moczowego, jest tematem nowej kampanii opartej na formacie modular video. W kreatywnym projekcie autorstwa agencji MADOGZ lek symbolicznie wspiera strażaczki w gaszeniu „osobistych pożarów”.
16.01.25, 12:03
| reklama & PR » ludzie
Agnieszka Pawlak w zespole HOLO Group
Do zespołu kreatywnego HOLO Group dołączyła Agnieszka Pawlak, która objęła stanowisko senior creative.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 14.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.