18.04.16, 12:00
Ocena biur prasowych przez dziennikarzy

Zdaniem dziennikarzy zajmujących się rynkiem finansowym najlepsze biura prasowe mają: Bank Zachodni WBK (1. miejsce), mBank (2. miejsce) oraz ING Bank Śląski (3. miejsce). Najważniejsze cechy biura prasowego to: szybkość reakcji, a także profesjonalizm oraz wiedza pracowników biur prasowych – wynika z IX fali badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Dziennikarze dobrze oceniają współpracę z biurami prasowymi banków – 86 proc. jest zadowolonych z tej współpracy. W porównaniu z wynikami badania sprzed dwóch lat, zdecydowanie wzrósł poziom zadowolenia z biura prasowego BZ WBK, które obecnie jest liderem zestawienia, a w poprzedniej edycji badania plasowało się na piątym miejscu. Biuro prasowe mBanku i ING Banku Śląskiego niezmiennie pozostają w czołówce.
Dziennikarze oceniali biura prasowe banków pod kątem 17 kryteriów.
Liderzy wybranych kryteriów:
Szybkość reakcji: Bank Zachodni WBK
Profesjonalizm i wiedza pracowników biura prasowego: Raiffeisen Polbank
Dostępność telefoniczna pracowników biura: mBank
Rzetelność komunikatów: Bank Zachodni WBK
Czytelność komunikacji strategii banku: mBank
Aktywność kanałów komunikacji elektronicznej: PKO BP
„Wyniki tegorocznego badania pokazują pewne zmiany zarówno w ocenie biur prasowych banków, jak i źródeł pozyskiwania informacji przez dziennikarzy. W ciągu ostatnich dwóch lat polepszyła się jakość pracy biura prasowego BZ WBK, które z piątego miejsca w 2014 roku przesunęło się na miejsce pierwsze. Ponadto, dziennikarze przyznają, że częściej korzystają z mniej popularnych do tej pory form komunikacji oferowanych przez banki: czatów, profilów w mediach społecznościowych czy materiałów online. Zdecydowanie wzrosła też rola innych mediów jako źródła informacji, głównie portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP)” – komentuje Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia.
Dziennikarze wskazują na istotną rolę innych mediów jako źródeł informacji na temat rynku finansowego: prasy, portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP).
„Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2016” jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia co dwa lata od 2000 roku. Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 7 – 24 marca 2016 roku. W badaniu wzięły udział dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej, które kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze