18.04.16, 12:00

Ocena biur prasowych przez dziennikarzy

Najczęstsze źródła informacji o rynku finansowym (prasa), TOP 3
Fot.: "Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations", marzec 2016, ARC Rynek i Opinia

Zdaniem dziennikarzy zajmujących się rynkiem finansowym najlepsze biura prasowe mają: Bank Zachodni WBK (1. miejsce), mBank (2. miejsce) oraz ING Bank Śląski (3. miejsce). Najważniejsze cechy biura prasowego to: szybkość reakcji, a także profesjonalizm oraz wiedza pracowników biur prasowych – wynika z IX fali badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Dziennikarze dobrze oceniają współpracę z biurami prasowymi banków – 86 proc. jest zadowolonych z tej  współpracy. W porównaniu z wynikami badania sprzed dwóch lat, zdecydowanie wzrósł poziom zadowolenia z biura prasowego BZ WBK, które obecnie jest liderem zestawienia, a w poprzedniej edycji badania plasowało się na piątym miejscu. Biuro prasowe mBanku i ING Banku Śląskiego niezmiennie pozostają w czołówce.

Dziennikarze oceniali biura prasowe banków pod kątem 17 kryteriów.

Liderzy wybranych kryteriów:
Szybkość reakcji: Bank Zachodni WBK
Profesjonalizm i wiedza pracowników biura prasowego: Raiffeisen Polbank
Dostępność telefoniczna pracowników biura: mBank
Rzetelność komunikatów: Bank Zachodni WBK
Czytelność komunikacji strategii banku: mBank
Aktywność kanałów komunikacji elektronicznej: PKO BP

Wyniki tegorocznego badania pokazują pewne zmiany zarówno w ocenie biur prasowych banków, jak i źródeł pozyskiwania informacji przez dziennikarzy. W ciągu ostatnich dwóch lat polepszyła się jakość pracy biura prasowego BZ WBK, które z piątego miejsca w 2014 roku przesunęło się na miejsce pierwsze. Ponadto, dziennikarze przyznają, że częściej korzystają z mniej popularnych do tej pory form komunikacji oferowanych przez banki: czatów, profilów w mediach społecznościowych czy materiałów online. Zdecydowanie wzrosła też rola innych mediów jako źródła informacji, głównie portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP)” – komentuje Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia.

Dziennikarze wskazują na istotną rolę innych mediów jako źródeł informacji na temat rynku finansowego: prasy, portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP).

„Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2016” jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia co dwa lata od 2000 roku. Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 7 – 24 marca 2016 roku. W badaniu wzięły udział dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej, które kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy.

Komentarze

Powiązane

07.02.25, 06:00
| reklama & PR » informacje
Insignia przedłuża współpracę z Südzucker Polska SA dla marki Cukier Królewski. Poszerzono zakres umowy
Insignia przedłuża na kolejny rok współpracę z Südzucker Polska SA w obszarze działań komunikacyjnych dla marki Cukier Królewski. Jednocześnie zwiększa się również zakres obsługi. Agencja współpracuje z tym klientem pięć lat, od początku 2020 r., po wygraniu przetargu.
06.02.25, 18:00
| reklama & PR » informacje
Rainbow został Partnerem Głównym Olimpiady Geograficznej
Firma Rainbow została Głównym Partnerem Olimpiady Geograficznej. Umowa przewiduje wsparcie firmy przez najbliższe trzy lata.
06.02.25, 15:30
| reklama & PR » informacje
Metamorfoza szkolnej stołówki do wygrania w konkursie marki Lubella
Lubella organizuje konkurs, w którym główną wygraną jest metamorfoza stołówki o wartości 100 tys. zł. Akcja jest kontynuacją kampanii „Gotuj w domu jak w restauracji”.
06.02.25, 09:00
| reklama & PR » informacje
Tom Evans w trailowej drużynie ASICS
Marka ASICS nawiązała współpracę z brytyjskim ultramaratończykiem, Tomem Evansem. Sportowiec będzie reprezentować ASICS na światowej scenie biegów trailowych.
06.02.25, 08:00
| reklama & PR » informacje
Aleksandra Mirosław z Dawidem Podsiadło w kampanii Credit Agricole
Credit Agricole rusza z nową kampanią reklamową w której obok ambasadora marki CA Dawida Podsiadło występuje także Aleksandra Mirosław, złota medalistka we wspinaczce sportowej na ubiegłorocznych Igrzyskach Olimpijskich. W kampanii pojawi się także Roberta Makłowicza.
05.02.25, 18:00
| reklama & PR » informacje
Mlekovita z Polskim smakiem oraz tysiakiem. Loteria produktów Mlekovity
Ruszyła kolejna loteria promocyjna zorganizowana przez First Line Polska dla Grupy Mlekovita. Najnowsza aktywacja konsumencka tym razem promuje produkty marki Polskie i odbywa się pod hasłem „Mlekovita z Polskim smakiem oraz tysiakiem”.
05.02.25, 16:28
| reklama & PR » informacje
Wybierz swoją paczkę. Bitwa Smaków w nowej kampanii Lay’s
W najnowszej aktywacji marki limitowane Lay’s o smaku Mac&cheese, Pieczony czosnek z ziołami i Chorizo z cebulką, zawalczą o uznanie konsumentów. Głosujący powalczą o nagrody i zdecydują, który smak zostanie na sklepowych półkach na dłużej.
05.02.25, 14:48
| reklama & PR » informacje
Familijne Wtorki Filmowe. Aktywacja konsumencka potrwa aż 52 tygodnie
1 lutego br. ruszyły „Familijne Wtorki Filmowe” – kolejna odsłona akcji marki Familijne, należącej do portfolio firmy Colian. Tym razem dla klientów marki przygotowano zniżki na bilety do wszystkich sieci kin w całej Polsce oraz wybranych kin niezależnych.
05.02.25, 12:10
| reklama & PR » informacje
iPoster: 65 nowych nośników w sieci DOOH
W 2024 r. iPoster działający na rynku Digital Out-Of-Home (DOOH) w segmencie galerii handlowych w Polsce, rozszerzył swoją ofertę o 65 nowych nośników. Wśród nich 60 to ekrany typu totem, a pięć to wielkoformatowe nośniki typu spectacular.
05.02.25, 10:45
| reklama & PR » informacje
Josera wspiera Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej 2025
Josera, producent żywności dla zwierząt, wspiera Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2025, ogłaszając Andreasa Wolffa nowym ambasadorem marki. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.