14.05.16, 10:00

Kierowcy najwyżej cenią stacje paliw sieci Orlen

Infografika - stacje paliw
Fot.: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2016

Dla kierowców najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję ze stacji paliw jest gęstość sieci. Najwyżej przez kierowców oceniane są sieci: Orlen, Lotos oraz Statoil. Z kolei najpopularniejszymi usługami dodatkowym, z których korzystają kierowcy, są: mycie szyb, toaleta oraz zakup ciepłych napojów. Tylko co dziesiąty kierowca korzysta na stacji z bankomatu, myjni czy z Wi-Fi – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Kierowcy oceniając sieci stacji paliw zwracają uwagę przede wszystkim na ich dostępność. Wśród pięciu najważniejszych czynników wpływających na satysfakcję kierowców ceny znalazły się na przedostatnim miejscu. Liderami rankingu głównego satysfakcji są sieci: Orlen, Lotos oraz Statoil.

Liderzy w poszczególnych kategoriach:
Oznakowanie stacji: Orlen
Gęstość sieci: Orlen
Obsługa: Statoil
Oferta gastronomiczna: Orlen
Czystość stacji: Statoil
Sklep i usługi dodatkowe: Lotos

Tylko co piąty kierowca korzysta na stacjach benzynowych z usług dodatkowych. Najaktywniejsi w korzystaniu z usług dodatkowych są kierowcy tankujący na stacjach Lotos (myjnia, mycie szyb, prysznic, fast food, sklep, Wi-Fi, bankomat) oraz Orlen (kompresor, toaleta, ciepłe napoje).

Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że klienci stacji paliw cenią sobie przede wszystkim ich dostępność. Pozostałe czynniki mają drugorzędne znaczenie, aczkolwiek klienci zwracają uwagę na poziom obsługi czy czystość stacji. Mimo iż obecnie zwłaszcza sieciowe stacje paliw są miejscem, gdzie można i skorzystać z Internetu i napić się kawy czy zjeść coś na ciepło, kierowcy korzystają z tych udogodnień w ograniczonym zakresie. Nie oznacza to jednak, że poziom tych usług nie jest istotny. W większym stopniu jednak można się spodziewać, że z dodatkowych opcji oferowanych przez stacje benzynowe korzystają częściej kierowcy podczas długich tras” – komentuje Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia. 

Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl w dniach 12.02-9.03 br. na próbie N=1544 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil.

Komentarze

Powiązane

12.12.24, 18:20
| reklama & PR » ludzie
Anna Gajewska w zespole oLIVE media
Anna Gajewska dołączyła do zespołu oLIVE media i objęła stanowisko Team Leaderki działu PR business. Będzie odpowiadała za koordynację projektów dla klientów z sektorów biznesowego, technologicznego, IT, inwestycyjnego, start-upowego oraz ekologicznego.
12.12.24, 08:45
| reklama & PR » informacje
more communications agency to od teraz more
Agencja more, wcześniej znana jako more communications agency, wprowadza nową identyfikację wizualną, koncentrując się na minimalizmie i esencji komunikacji. Agencja zyskała nową nazwę ”more” i uproszczoną identyfikację.
11.12.24, 15:00
| reklama & PR » informacje
Konopskyy i XTB będą promować świadome zarządzanie finansami
Mikołaj "Konopskyy" Tylko, jeden z najpopularniejszych polskich twórców internetowych, oraz XTB, polska platforma inwestycyjna, rozpoczęli długoterminową współpracę. Celem ich inicjatywy jest promowanie świadomego zarządzania pieniędzmi i edukacji finansowej wśród młodych odbiorców.
11.12.24, 11:43
| reklama & PR » informacje
SLOWoTWÓRCY. Nowa marka Krzysztofa Koczorowskiego zajmie się m.in. tworzeniem nazw
Na początku grudnia br. na rynku zadebiutowała agencja reklamowa SLOWoTWÓRCY.
10.12.24, 22:42
| reklama & PR » informacje
Tym, którzy kochają Święta. Główna nagroda Loterii Świątecznej Tymbarku to bon wakacyjny
Marka Tymbark organizuje Loterię Świąteczną pod hasłem „Tym, którzy kochają Święta”, która potrwa do 22 grudnia 2024 r.
10.12.24, 19:15
| reklama & PR » informacje
Herbapol. We współpracy z naturą. Marka promuje produkty dżemowe
Ruszyła kampania TV, w której firma Herbapol-Lublin promuje swoje produkty dżemowe. To pierwsza odsłona nowej platformy komunikacji pod hasłem „Herbapol. We współpracy z naturą”.
10.12.24, 17:45
| reklama & PR » ludzie
Wojciech Ostrowski i Anna Rabczuk w zarządzie Allegro Brand Experience Agency
Do zarządu Allegro Brand Experience dołączyli Wojciech Ostrowski oraz Anna Rabczuk obejmując stanowiska: Operations Partner i Growth Partner.
10.12.24, 16:30
| reklama & PR » ludzie
Agnieszka Wrońska w zespole Agencji Ro
Agnieszka Wrońska dołączyła do Agencji Ro i objęła nowo utworzone w strukturach firmy stanowisko Senior Strategist. Będzie odpowiedzialna za tworzenie i nadzór nad realizacją strategii komunikacyjnych dla klientów agencji.
10.12.24, 15:15
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF podnosi ceny reklam na styczeń i luty 2025 r.
Grupa RMF wprowadza nowy cennik, który będzie obowiązywać w okresie od 6 stycznia do 2 marca 2025 r.
10.12.24, 13:45
| reklama & PR » informacje
Kotoloty debiutują na rynku loterii i konkursów
Na rynku loterii i konkursów debiutuje marka Kotoloty, która ma nie ograniczać się jedynie do organizacji loterii, lecz tworzyć je od podstaw – począwszy od pomysłu, przez pełną realizację, po zarządzanie projektem.