25.07.16, 12:00

Trzy czwarte Polaków kojarzy Roberta Lewandowskiego z reklamą T-Mobile

Logo Starcom
Fot.: materiały prasowe

Coca-Cola przed Orange oraz Biedronką, a za nią Lotos – te marki po zakończeniu piłkarskich mistrzostw Europy znalazły się na szczycie rankingu spontanicznej znajomości sponsorów Euro 2016 i reprezentacji Polski w piłce nożnej. Badanie przeprowadzono na zlecenie agencji Starcom.

W porównaniu z okresem przed rozpoczęciem mistrzostw z 22 do 15 proc. spadł odsetek osób, które nie są w stanie spontanicznie wymienić żadnego z dziesięciu oficjalnych sponsorów Euro 2016 (Coca-Cola, Orange, Kia, Hyundai, Adidas, Carlsberg, McDonalds, Turkish Airlines, Continental, Hisense, Socar). Najwięcej wskazań zebrała marka Coca Cola (38 proc.), która może też się pochwalić najwyższym wzrostem w stosunku do okresu sprzed mistrzostw, następnie Orange (32 proc.), Adidas (23 proc.), McDonald’s (22 proc.), Carlsberg (21 proc.) oraz Kia (19 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się: Hyundai (11 proc.), Continental (10 proc.) oraz Turkish Airlines (7 proc.).

Słabiej niż oficjalnych sponsorów Euro 2016 Polacy kojarzą sponsorów naszej reprezentacji, choć i w tym wypadku odsetek respondentów, którzy nie byli w stanie spontanicznie wymienić żadnej marki był niższy niż przed imprezą (21 proc. wobec 28 proc.). Najczęściej przywoływanymi markami były Biedronka (28 proc.) oraz Lotos (22 proc.). Na trzecim miejscu nieoczekiwanie znalazł się Orange (17 proc.), który od ponad dwóch lat nie jest związany z reprezentacją Polski, jest natomiast w gronie oficjalnych mecenasów UEFA.

Nieco słabiej znani byli pozostali sponsorzy: Okocim (13 proc.), Nike i Alior Bank (po 11 proc.), Ustronianka (7 proc.) oraz Cinkciarz.pl (5 proc.). Największy wzrost świadomości spontanicznej w stosunku do okresu poprzedzającego mistrzostwa zanotowały Biedronka, Alior Bank i Okocim.

Przy okazji każdej mistrzowskiej imprezy obok kampanii oficjalnych sponsorów reklamodawcy inwestują w działania wykorzystujące wizerunek bohaterów piłkarskich aren. Nie inaczej było przed i w trakcie Euro 2016. Spośród kilku marek, które zdecydowały się na współpracę z Robertem Lewandowskim najlepiej zapamiętany został T-Mobile (74 proc. wskazań). 32 proc. badanych wie, że kapitan naszej reprezentacji reklamuje telefony Huawei, 27 proc. kojarzy go z marką Head&Shoulders, 25 proc. z Gillette, a 15 proc. z garniturami Vistula.

Arkadiusza Milika jako twarz Tymbarku kojarzy 19 proc. badanych, reklamę okien Drutex z Kubą Błaszczykowskim pamięta 14 proc., a jego udział w kampaniach Opla 12 proc. Nieco wyższy odsetek wskazań uzyskał bohater reklamy samochodów tej marki emitowanej w trakcie mistrzostw, Łukasz Piszczek (18 proc.).

"Po raz kolejny potwierdza się, że umiejętne wykorzystanie faktu sponsoringu to sztuka, która jednym udaje się lepiej, a innym gorzej. O ile oficjalnym sponsorom UEFA, którzy mają w ręku potężny oręż w postaci obecności wokół transmisji, do zbudowania odpowiedniej świadomości wystarczy kampania ekspozycyjna, o tyle cała reszta, w tym także sponsorzy reprezentacji, muszą szukać powodzenia w działaniach, które silniej zaangażują odbiorców. W tym roku ta sztuka najlepiej w moim odczuciu udała się marce T-Mobile. Reklama ze śpiewanym pojedynkiem Roberta Lewandowskiego z Tomaszem Kotem  w ciągu trzech dni od premiery osiągnęła niemal 1 mln „odtworzeń” na Youtube i mimo, że w wielu komentarzach przewijało się niedowierzanie, a nawet oburzenie, że nasza „narodowa świętość” była w stanie zdobyć się na taki dystans do swojego boiskowego emploi, liczby mówią tu same za siebie. Żadnej innej marce przy okazji Euro 2016 nie udało się zbudować nawet w połowie tak silnego skojarzenia z wizerunkiem reprezentanta Polski" - mówi Monika Tenczyńska, Business Director w Starcomie.

Komentarze

Powiązane

22.03.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Warta Poznań i agencja MPL Verbum szykują niespodziankę dla kibiców klubu
Agencja lojalnościowa MPL Verbum stworzy aplikację mobilną dla klubu piłkarskiego Warta Poznań. Aplikacja będzie skierowana przede wszystkim do młodszych kibiców. 
22.03.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Good Time to DAJ. Kampania 1,5% Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio
W swojej najnowszej kampanii „Good Time to DAJ” Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio, zwraca uwagę na to, że ostatnie momenty życia nie muszą być pełne bólu i cierpienia – mogą być pełne chwil szczęścia. Akcja wystartowała 13 marca br. i obejmuje działania, m.in. w social mediach, kanałach digital oraz kinie.
22.03.25, 08:00
| reklama & PR » informacje
Nie grasz, nie wygrasz. Mariusz Pudzianowski w kampanii marki BETFAN
Marka BETFAN, legalny polski bukmacher, wystartowała z kampanią pod hasłem „Nie grasz, nie wygrasz”. Główną rolę w nowej kreacji marki odgrywa jej ambasador – Mariusz Pudzianowski. 
21.03.25, 18:22
| reklama & PR » ludzie
Mateusz Dąbrowski nowym Business Development Directorem w Grupie BLIX
Mateusz Dąbrowski został nowym Business Development Directorem w Grupie BLIX. Będzie odpowiadał za całościową strategię sprzedażową firmy.
21.03.25, 11:30
| reklama & PR » informacje
Energia dla wszystkich. 1,5% twojego podatku na termomodernizację placówek edukacyjnych. Kampania Fundacji Carbon Footprint
Fundacja Carbon Footprint, będąca Organizacją Pożytku Publicznego, przygotowała kampanię mającą na celu przeciwdziałanie wykluczeniu energetycznemu.
21.03.25, 07:15
| reklama & PR » ludzie
Krzysztof Drzazga nowym dyrektorem kreatywnym agencji Chapter1
Krzysztof Drzazga objął stanowisko Creative Director w poznańskiej agencji strategiczno-kreatywnej Chapter1. Przez ostatnie lata pełnił tam funkcję Head of Concept, rozwijając swoją karierę w strukturach firmy.
21.03.25, 06:00
| reklama & PR » informacje
Związek Firm Public Relations wybrał nową Radę na lata 2025-2027
Walne Zgromadzenie Członków ZFPR wyłoniło nową Radę na lata 2025-2027, której przewodniczącą została Katarzyna Terej, Partner Zarządzający w RES Consulting. W skład Rady weszli również Eliza Misiecka (Genesis PR), Łukasz Przybysz (Vision Group Executive Advisors) oraz Piotr Talarek (StrategyWise).
20.03.25, 14:15
| reklama & PR » informacje
Continental dalej obsługiwana przez Hand Made
Agencja reklamowa Hand Made kolejny rok będzie odpowiedzialna za obsługę mediów społecznościowych marki Continental.
20.03.25, 10:16
| reklama & PR |
Zakupy na fakturę? Allegro Business rusza z kampanią telewizyjną
Allegro realizuje swoją pierwszą kampanię telewizyjną skierowaną do klientów B2B. Reżyserią spotów zajął się Filip Bartczak, natomiast za produkcję i kreację odpowiadają DDB Warszawa oraz Moon Films.
20.03.25, 08:00
| reklama & PR |
PSK S.A. i GlobalSM łączą siły na rzecz wdrożenia systemu kaucyjnego w Polsce
PSK S.A., jako operator systemu kaucyjnego w Polsce, podjął współpracę z agencją GlobalSM w celu realizacji strategii komunikacyjnej i medialnej, która ma zwiększyć świadomość tego rozwiązania wśród różnych grup odbiorców. Działania PR prowadzi agencja Brief me, od lat współpracująca z GlobalSM.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.