21.09.16, 18:00

Polska zamienia się w słuch. 25 września dzienniki informacyjne z tłumaczami języka migowego

Logo akcji
Fot.: materiały prasowe

25 września jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Głuchych. Na świecie, według danych szacunkowych problemy ze słuchem ma 500 mln osób, z czego w Polsce jest ich ok. 900 tysięcy. Język migowy, który jest naturalnym sposobem porozumiewania się głuchych sprawia, że de facto stanowią oni bardzo hermetyczną mniejszość językową. W kampanię społeczną Polskiego Związku Głuchych zaangażowały się pro bono agencja Change, Value Media i Big Picture.

Polski Związek Głuchych wspólnie z Agencją Change postanowili w tym roku w niecodzienny sposób zwrócić uwagę opinii publicznej na problemy środowiska Głuchych. Z inicjatywy Change powstał pomysł kampanii pod hasłem „Polska zamienia się w słuch”, w której „migający” wyjdą z cienia na pierwszy plan.

25 września widzowie serwisów informacyjnych (m.in. „Fakty TVN”, TV Republika) zostaną zaskoczeni nietypowym widokiem. Tego dnia prezenterów wiadomości będzie można zobaczyć w dolnym rogu ekranu, a ich miejsca przy biurkach zajmą tłumacze języka migowego. W innych serwisach informacyjnych pojawi się nieobecny dotychczas tłumacz migowy (m.in. „Teleexpress”, „Panorama”, serwisy TVP info, „Sportowa Niedziela”). Oprócz mediów ogólnopolskich w kampanię zaangażowały się również media lokalne, sieć kin Helios oraz najpopularniejsi w Polsce vlogerzy (m.in. Radek Kotarski, Beksy, Emce), którzy będą tego dnia publikować swoje filmy tłumaczone na język migowy.

Chcieliśmy stworzyć kampanię dużą i pozytywną, która przełamie funkcjonujący schemat myślowy, marginalizujący osoby głuche. Dlatego motywem przewodnim naszej akcji stała się zamiana miejsc tłumacza migowego znajdującego się w rogu ekranu i osoby słyszącej. Chcemy, aby poprzez tę zamianę osoby głuche choć przez chwilę poczuły się w wymiarze społecznym najważniejsze” – mówi Jan Majle, dyrektor kreatywny agencji Change.

Twórcy kampanii zaprosili też do współpracy wielu celebrytów, którzy tego dnia w swoich mediach społecznościowych będą pozdrawiać Polaków w języku migowym. Dodatkowo, z uwagi, że uroczystości odbędą się w niedzielę, na profilu facebookowym Polskiego Związku Głuchych będzie również retransmitowana niezwykła msza, którą kapłan odprawi w całości w języku migowym.

W ramach kampanii pojawią się również spot reklamujący całą akcję w TVP oraz specjalny kontekstowy filmik emitowany w sieci kin Helios. Za pomysł, kreację, realizację i planowanie kampanii odpowiada agencja Change. Działaniami PR zajęła się agencja Big Picture, a w negocjach z przedstawicielami mediów pomagała agencja Value Media.

Komentarze

Powiązane

14.10.24, 08:55
| reklama & PR » ludzie
Mateusz Michalczyk i Krystian Wojtkowski dołączyli do Publicis Worldwide Poland
Do Publicis Worldwide Poland dołączył nowy, seniorski team kreatywny - Mateusz Michalczyk i Krystian Wojtkowski.
13.10.24, 20:50
| reklama & PR » informacje
WWF Polska razem z first aid communication team wzywają do działania na rzecz planety
Agencja first aid communication team po raz kolejny realizuje działania komunikacyjne dla Living Planet Report (LPR) Fundacji WWF, raportu, w którym publikowane są wyniki monitoringu obrazujące globalne trendy populacji i gatunków dzikich zwierząt.
13.10.24, 14:01
| reklama & PR » informacje
Małgorzata Rozenek-Majdan będzie dalej ambasadorką Clarins Polska
Polski dystrybutor marki Clarins będzie kontynuował współpracę z Małgorzatą Rozenek-Majdan w roli ambasadorki. Prezenterka będzie współtworzyć lokalną tożsamość marki, angażując się w szerokie działania promocyjne.
13.10.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Bliki w Bloku. Czteroodcinkowa seria z udziałem influencerów
Agencje należące do Publicis Groupe Polska przygotowały dla marki Blik kolejny niestandardowy projekt reklamowy – czteroodcinkową serię „Bliku w Bloku”.
12.10.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
PZU promuje ubezpieczenia NNW dla studentów
PZU w swojej najnowszej kampanii ubezpieczeń promuje NNW dla studentów. Przy tworzeniu kreacji kampanii wykorzystywano sztuczną inteligencję. 
12.10.24, 16:00
| reklama & PR » ludzie
Paulina Kowol na pokładzie Papaya Roster
Do zespołu Papaya Roster dołączyła autorka zdjęć Paulina Kowol.
12.10.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
Familijne sponsorem podcastu Co powie Tata?
Marka Familijne została sponsorem II sezonu podcastu Onetu pt. „Co powie Tata?”, który porusza temat relacji ojców z dziećmi. W nowej serii, liczącej 10 odcinków, mężczyźni dzielą się osobistymi doświadczeniami i refleksjami na temat ojcostwa.
12.10.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Eurowag klientem portfolio Lightscape
Agencja Lightscape rozpoczęła współpracę z europejską firmą technologiczną i partnerem europejskiego sektora komercyjnego transportu drogowego (KTD) – Eurowag.
11.10.24, 19:45
| reklama & PR » informacje
REHAU uruchamia pogram lojalnościowy dla stolarzy
Agencja MPL Verbum zdobyła budżet REHAU na opracowanie nowego programu lojalnościowego skierowanego do firm stolarskich oraz hurtowni branżowych. Program ma nie tylko cel sprzedażowy.
11.10.24, 18:45
| reklama & PR » informacje
Dariusz Baryga ambasadorem marki Kohersen
Kohersen rozpoczął współpracę z szefem kuchni Dariuszem Barygą, który został ambasadorem marki i poprowadzi jej kanał YouTube. Marka objęła również patronatem warsztaty w studio kulinarnym kucharza.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

25.10.2024 r., Campus Google, Warszawa.semWaw#3