07.10.16, 20:30

Spotkanie władz AGB Nielsen i TVP. Będzie audyt

Logo TVP
Fot.: materiały prasowe

Przedstawiciele zarządów AGB Nielsen oraz TVP spotkali się w celu zacieśnienia współpracy, zgodzili się też co do warunków przeprowadzenia audytu rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego Nielsena. Strony rozpoczęły ponadto rozmowy na temat pomiaru reklam digitalowych, w tym zaangażowanie międzynarodowych ekspertów Nielsena - aby móc zaoferować TVP kompleksowe usługi w tym zakresie. 

Prezes Zarządu TVP Jacek Kurski i przedstawiciele władz AGB Nielsen pod przewodnictwem Roberto Pedrettiego, szefa Nielsena na Europę Centralną, Wschodnią i Turcję spotkali się, aby dokonać przeglądu bieżącej współpracy i omówić zastrzeżenia podnoszone przez TVP.

TVP i AGB Nielsen, obie instytucje będące członkami IAA Polska (Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy), uzgodniły, że IAA Polska dokona wyboru międzynarodowego audytora w celu oceny zgodności rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego Nielsena z międzynarodowymi standardami pomiaru telewizji (Global Guidelines of Television Audience Measurement, GGTAM).

„Szanujemy i cenimy IAA za pracę, jaką wykonuje na rzecz branży, doceniając też zaangażowanie stowarzyszenia w znalezienie rozwiązania obecnej sytuacji. TVP jest dla nas jednym z kluczowych klientów, dlatego doceniamy jej udział w tym procesie. Nielsen jest regularnie audytowany w Polsce oraz w innych krajach, w których działa na całym świecie. Wierzymy, że rezultaty audytu potwierdzą jakość naszego panelu i poświadczą, że nasze dane dotyczące oglądalności są w pełni reprezentatywne dla populacji Polski” - powiedział Roberto Pedretti, szef Nielsena na Europę Centralną, Wschodnią i Turcję.
„Cieszę się ze spotkania, które odbyłem z międzynarodowym zarządem firmy Nielsen i z zapowiedzi podjęcia działań, które wypracowaliśmy. Wierzę, że jest to krok we właściwą stronę, który spowoduje lepsze dostosowanie badań do specyfiki polskiego rynku oraz w przyszłości ułatwi domom mediowym i reklamodawcom lepsze konstruowanie media planów i budżetów reklamowych" – powiedział Kurski. „Doceniam także jakość produktów Nielsena” - dodał Prezes TVP.

Porozumienie dotyczy też przyszłej możliwej współpracy Nielsena i TVP w obszarze digital, czego początkiem będą testy DAR (Digital Ad Ratings) - rozwiązania Nielsena umożliwiającego pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych - na platformie VOD należącej do TVP. Nielsen zadeklarował zintensyfikowanie wysiłków, aby móc zaoferować TVP zintegrowane produkty, począwszy od listopada. Nielsen zidentyfikował ponadto możliwe przyszłe projekty w obszarze digital, włączając w to platformę VOD TVP. 

Komentarze

Powiązane

16.05.24, 11:33
| telewizja / VOD » informacje
Nowy skład Komisji Etyki TVP
Władze Telewizji Polskiej SA w likwidacji powołały siedmioro nowych członków Komisji Etyki TVP XIV kadencji.
14.05.24, 23:50
| telewizja / VOD » seriale | kultura » film
Śleboda. Ruszyły zdjęcia do nowego serialu SkyShowtime Original
Serwis SkyShowtime ogłosił rozpoczęcie zdjęć do nowej polskiej produkcji oryginalnej – "Śleboda". Produkcja jest serialową adaptacją popularnego etno-kryminału. W rolach głównych serialu Śleboda wystąpią Maria Dębska, Maciej Musiał i Piotr Pacek.
12.05.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje
Telewizja Polska ogłasza beneficjentów 31. akcji charytatywnej Reklama Dzieciom
Siedemdziesiąt organizacji i placówek zostało beneficjentami 31. akcji charytatywnej „Reklama Dzieciom”, organizowanej przez Telewizję Polską. Dochód ze specjalnego bloku reklamowego wyemitowanego 25 i 26 grudnia 2023 r. w TVP1, wyniósł  1 640 000 zł.  Akcję wsparło piętnastu  reklamodawców.
11.05.24, 20:32
| telewizja / VOD » informacje
Dodatkowe kanały Eurosportu w ofercie Play na czas igrzysk olimpijskich w Paryżu
Warner Bros Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
10.05.24, 13:00
| telewizja / VOD » ludzie
Isobel Yeung dołącza do CNN
Isobel Yeung zajęła stanowisko korespondentki międzynarodowej w biurze sieci CNN w Londynie. Znana ze swoich śledztw i przełomowych reportaży ze stref konfliktów na całym świecie, Yeung będzie relacjonować najważniejsze wydarzenia dla telewizyjnych i cyfrowych platform CNN.
10.05.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
1,7 mln widzów obejrzało transmisję 68. Konkursu Piosenki Eurowizji 2024 w TVP
We wtorek, 7 maja br. ponad 1,7 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,5 proc. obejrzało w TVP1 i TVP Polonia pierwszy półfinał 68. Konkursu Piosenki Eurowizji 2024 z udziałem reprezentantki Polski.
10.05.24, 06:30
| telewizja / VOD » ludzie
Iwona Poreda-Łakomska w zespole programu Reporterzy (TVP1)
Iwona Poreda-Łakomska wzmocniła zespół programu interwencyjnego „Reporterzy” TVP1. Razem z Pawłem Gregorowiczem pokieruje pracą redakcji. Wesprze go w kreowaniu tematów reportaży poruszanych w programie i nadzorowaniu wydań.
09.05.24, 22:25
| telewizja / VOD » ludzie | reklama & PR » ludzie
Z telewizji do MediaMarktPolska. Maciej Dolega szefem PR i rzecznikiem prasowym
Na początku maja br. Maciej Dolega został szefem działu PR i rzecznikeim prasowym MediaMarkt Polska.
09.05.24, 16:45
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyły castingi do nowych edycji programów The Voice
Twórcy programów "The Voice of Poland", "The Voice Senior" oraz "The Voice Kids" rozpoczęli poszukiwania nowych muzycznych talentów z całej Polski. Do nowych edycji talent show można zgłaszać się przez internet. 
09.05.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Hokejowe Mistrzostwa Świata w kanałach Polsat Sport. Nadawca szykuje widowiskową scenografię i rozbudowany program
10 maja br. ruszają Hokejowe Mistrzostwa Świata . Kanały z rodziny Polsat Sport pokażą wszystkie 64 mecze mistrzostw na żywo z polskim komentarzem. Transmisjom towarzyszyć będzie rozbudowany program studyjny z udziałem czołowych ekspertów, komentatorów oraz gwiazd hokeja.