17.11.16, 13:00

VoWiFi i VoLTE dostępne w T-Mobile

Logo T-Mobile
Fot.: materiały prasowe

T-Mobile wdraża komercyjnie technologię Voice over WiFi (VoWiFi) i Voice over LTE (VoLTE). T-Mobile jako jeden z pierwszych na świecie wprowadza obie technologie jednocześnie.

T-Mobile udostępnił klientom technologię Voice over WiFi, zwaną również WiFi Calling, która pozwala na realizowanie połączeń głosowych i wysyłanie/odbieranie SMS/MMS łącząc się z dowolną dostępną siecią WIFI w Polsce i za granicą. Technologia znajduje szczególne zastosowanie w miejscach, w których z różnych przyczyn siła sygnału operatora jest ograniczona, np. piwnice, budynki o bardzo grubych murach, czy bardzo oddalone od stacji bazowych. Korzystając z sieci WIFI prywatnej lub publicznej można w pełni korzystać z usług mobilnych oferowanych przez operatora. Co ważne, w przeciwieństwie do znanych aplikacji i części rozwiązań testowanych już na rynku, VoWiFi od T-Mobile działa natywnie, co oznacza, że nie wymaga od klienta instalacji dodatkowej aplikacji, a także jest wolne od niedogodności jakimi są m.in., prowadzenie oddzielnej listy kontaktów czy wiadomości. W przypadku wyjazdu za granicę VoWiFi to znakomity sposób ograniczenia wydatków, gdyż korzystając z sieci WiFi nie ponosi się żadnych kosztów roamingu w przypadku wysyłania i otrzymywania SMS/MMS oraz wykonywania połączeń głosowych. Usługa jest bezpłatna.

W tym samym momencie T-Mobile wdrożył również technologię Voice over LTE. Z punktu widzenia klienta niesie ona ze sobą dwie najważniejsze korzyści – szybsze zestawianie połączeń oraz niższe zużycie baterii telefonu. To drugie osiągane jest poprzez unikniecie tzw. fallback, czyli przełączenia telefonu z sieci LTE do 3G, co występuje w każdej sieci, która nie ma VoLTE. Dzięki temu zużycie baterii może być nawet o kilka procent niższe, w zależności od liczby wykonywanych połączeń. Również ta technologia jest oferowana dla klientów całkowicie bezpłatnie.

T-Mobile jest pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych na świecie operatorów, który uruchomił obie technologie jednocześnie, co umożliwia obsługę przełączania rozmów pomiędzy sieciami WiFi i siecią operatora (tzw. handover’y). Przełączanie rozmów odbywa się całkowicie automatycznie i jest realizowane w trakcie prowadzenia rozmowy, bez zrywania połączenia.

Rozpoczęcie komercjalizacji nowych technologii oznacza, że będą ona sukcesywnie udostępniane kolejnym klientom. Jako pierwsi mogą z niej skorzystać głównie abonenci indywidualni. Do korzystania z usługi wymagane jest również odpowiedni telefon, posiadający oprogramowanie wspierające technologię VoLTE/VoWIFI.

Pierwszymi modelami telefonów, w sieci T-Mobile, z odpowiednim oprogramowaniem są Samsung S6 i Samsung S6 EDGE. Użytkownicy tych telefonów w sieci T-Mobile, dostali w ostatnich dniach aktualizację oprogramowania wysyłaną przez producenta, która umożliwi automatyczną aktywację VoLTE/VoWIFI. Sieć zakłada, że do końca roku około 50 tys. klientów będzie miało aktywną ofertę objętą VoLTE i VoWIFi i właściwy telefon.

Rozpoczęte zostały prace nad wdrożenie kolejnych modeli telefonów, co ma nastąpić jeszcze w tym roku. T-Mobile zakłada, że obie technologie będą dostępne dla klientów wszystkich taryf do końca pierwszego kwartału 2017 r. Jednocześnie do tego momentu liczba terminali, w sieci, obsługujących VoLTE i VoWIFI powinna przekroczyć 500 tys.

Komentarze

Powiązane

14.03.23, 10:36
| biznes i technologie » informacje
Michał Sosiński dołącza do zespołu FCB&theMilkman
Michał Sosiński obejmie stanowisko Senior Art Directora w agencji FCB&theMilkman, wzmacniając dział kreatywny i designu.
12.03.23, 13:57
| biznes i technologie » informacje
Reformulacja produktów sieci Carrefour. Marka pracuje nad redukcją cukru, soli oraz tłuszczów
Sieć Carrefour dotychczas przeprowadziła reformulację ponad 500 produktów marki własnej i planuje zmiany receptur 40 kolejnych w 2023 roku. Carrefour pracuje nad redukcją cukru, soli oraz tłuszczów w recepturach swoich produktów marki własnej, a także eliminuje dodatki niepożądane, wychodząc ponad aktualne przepisy prawa w tym zakresie.
10.03.23, 08:45
| biznes i technologie » informacje
Marcin Garbarczyk nowym VP Head of MX w Samsung Electronics Polska
Z początkiem marca br., Marcin Garbarczyk awansował na stanowisko Vice President, Head of Mobile Experience (MX) w Samsung Electronics Polska i będzie odpowiadać za wszystkie obszary sprzedaży i marketingu produktów mobile w kanałach B2C i B2B.
09.03.23, 14:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » film
Multikino sprzedaje swoje kino na Ursynowie
Multikino sprzedaje swoje najstarsze kino w Warszawie. Otwarty w 1999 roku multipleks na Ursynowie będzie jednak działać w niezmienionej formie przez co najmniej 18 miesięcy. Transakcja jest wynikiem znacznego wzrostu wartości działki, której Multikino było użytkownikiem wieczystym.
26.02.23, 09:00
| biznes i technologie » informacje
Żabka testuje system gospodarki obiegu zamkniętego w sklepach w Bydgoszczy
Od 26 stycznia br. w ramach pilotażowego projektu „Zielona Odnowa” klienci sieci Żabka mają możliwość oddawania jednorazowych opakowań po napojach we wszystkich ponad 120 Żabkach zlokalizowanych na terenie Bydgoszczy. Opakowania można zwracać bezpośrednio u sprzedawców lub w EKOmatach.
25.02.23, 22:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków
Kupując kosmetyki, polscy konsumenci wybierają głównie oferty korzystne cenowo. Największą popularnością cieszą się więc artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych. Ilościowo konsumenci kupują nieco mniej niż przed rokiem - takie dane płyną z najnowszych analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
18.02.23, 21:25
| biznes i technologie » informacje
Kolejne sklepy w sieci SPAR
Sieć SPAR otworzyła kolejne sklepy – placówkę SPAR Mini w Solnikach (woj. lubuskie), a także dwa sklepy SPAR Express na stacjach benzynowych w Grudziądzu przy ul. Warszawskiej 31 i Świeciu przy ul. Chełmińskiej 22 (woj. kujawsko-pomorskie). 
17.02.23, 14:05
| biznes i technologie » informacje
Sneakerstudio i PRM zostaje przejęte przez Answear.com
Answear.com, jeden z najszybciej rosnących e-commerce modowo-lifestylowych, który w 2022 r. wygenerował blisko 1 mld zł przychodu ogłosił podpisanie umowy warunkowej na nabycie marek Sneakerstudio i PRM. Pierwsza z nich jest jednym z liderów sprzedaży w segmencie sneakers & streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej. 
17.02.23, 07:46
| biznes i technologie » informacje
WhitePress zanotował blisko 50 proc. wzrost sprzedaży w 2022 roku
WhitePress , polski startup odnotował w 2022 roku sprzedaż na poziomie ok. 80 mln zł – daje to blisko 50 proc. wzrost względem poprzedniego roku. Co istotne, niemal 40 proc. wszystkich przychodów polskiego MarTechu pochodziła z działań na zagranicznych rynkach.
11.02.23, 09:00
| biznes i technologie » informacje
Warka tworzy nową kategorię w segmencie piw bezalkoholowych na polskim rynku
Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.