25.11.16, 11:00
Grzegorz Bruski: Weszliśmy w niszę rynkową
Rozmowa z Grzegorzem Bruskim, Prezesem Zarządu Skymaster Media, właścicielem platformy TNTV.
Na rynku zadebiutowała usługa będąca połączeniem Naziemnej Telewizji Cyfrowej z IPTV. TNTV to obecnie 100 kanałów telewizyjnych i radiowych, w tym ponad 60 kanałów tv oferowanych bezpłatnie.
Kuba Wajdzik: Po cichu, wystartowała nowa oferta telewizja w modelu prepaid. Kto stoi za przedsięwzięciem?
Grzegorz Bruski: Pomysł zrodził się rok temu w głowach osób związanych z branżą telewizyjną, IT i telekomunikacyjną. Od strony informatycznej wspiera nas firma Aply ze Szczecina, a usługa jest zintegrowana z urządzeniami firmy Skymaster ze Szczecina, specjalizującej się w dekoderach, telewizorach oraz innym sprzęcie rtv. Wystartowaliśmy zaledwie kilka dni temu i oczywiście koncentrujemy się na rozwoju i wsparciu kanałów sprzedaży. Współpracujemy z sieciami Media Markt, Saturn, a nasze urządzenia z usługą są już dostępne też w sklepie internetowym Redcoon.pl. To dosłownie pierwsze dni sprzedaży naszej oferty, ale nie zamierzamy działać po cichu – wręcz przeciwnie. Mamy świetny produkt, weszliśmy w niszę rynkową, rozwijamy oprogramowanie i usługę a komunikację marketingową rozpoczniemy niebawem.
KW: Nie sposób odmówić załodze TNTV doświadczenia. Skąd jednak przekonanie, że takiej oferty brakuje na dość zatłoczonym rynku?
GB: Wszystko zależy od oferty i kanałów sprzedaży. Nasza oferta jest skierowana do użytkowników telewizji naziemnej, którzy za niską cenę oczekują dostępu do większej ilości kanałów. Z drugiej strony nie chcą się wiązać umowami długoterminowymi lub kupować w pakietach innych usług, które nie są dla nich interesujące.
Na rynku jest miejsce na nowe usługi i jesteśmy o tym przekonani, bo doskonale znamy ofertę konkurencji.
KW: Co odróżnia Waszą propozycję od wszystkich innych na rynku?
GB: Bardzo dobra cena za dużą ilość kanałów, brak umów, elastyczny wybór oferty programowej. Po prostu oglądasz to, co chcesz, kiedy chcesz i wiesz za co płacisz.
TNTV ma wyróżniać brak długoterminowych umów.
KW: Mocną propozycją oferty platformy jest na pewno obecność kanałów Eleven Sports. W przypadku kanałów filmowych to pakiet FilmBox-ów czy AXN i TVP Seriale. Ale Polacy wciąż lubią oglądać informacje. Tu jest zauważalna luka...
GB: I w naszej ofercie tych kanałów nie brakuje. Patrząc na nią poprzez kanały DVB-T i IPTV dostępne na urządzeniach, jest kilka programów informacyjnych nie tylko w języku polskim. Klienci chcą informacji, ale nie wszyscy w takiej intensywności, jak te wiodące stacje o których Pan myśli. Pracujemy cały czas nad naszą ofertą i wkrótce pojawią się nowe propozycje nie tylko z kategorii „news”.
KW: Czyli przewiduje Pan rozszerzanie pakietów?
GB: Tak. To charakterystyczne dla naszej oferty – rozwój zarówno od strony kontentu, jak i nowych usług w oparciu o nasze urządzenia. Nie chciałbym dzisiaj zdradzać szczegółów, bo to elementy, których nie ma jeszcze na rynku .Pierwszy kwartał przyszłego roku przyniesie niespodzianki.
KW: W czym tkwi dzisiaj największe wyzwanie przy budowaniu takiej oferty jak TNTV?
GB: W kilku elementach, ale nie są to wyzwania, na które nie mamy pomysłu. Skonstruowaliśmy nowy produkt i nową ofertę, jak każda marka debiutujemy na rynku i przed nami wyzwania sprzedażowe i komunikacyjne – budowanie świadomości potencjalnych klientów.
KW: Kanały wciąż niechętnie udostępniają swój sygnał poprzez internet. Nie zawsze chodzi o wszelkiego rodzaju posiadane prawa... Jak przekonać nadawców, że to jednak ich szansa?
GB: Jeszcze kilka lat temu w ogóle nie było mowy o udostępnianiu kanałów linearnych w Internecie. Obecnie wielu dostawców widzi w tym skuteczne i szybkie zwiększenie zasięgu swoich kanałów. Tym bardziej, że i preferencje klienta podążają zdecydowanie w kierunku Internetu. Oczywiście w negocjacjach i rozmowach ważne są osoby, zaufanie i sam projekt usługi zapewniający bezpieczeństwo i jakość transmitowanego kontentu.
KW; Jaki próg abonamentów po pierwszym roku działalności będzie Państwa satysfakcjonował?
GB: 50 tysięcy abonentów, chociaż nie ukrywam, że apetyt mamy większy.
KW: Kiedy rozpocznie się szeroka promocja produktu?
GB: Zaczęliśmy od stworzenia marki, opakowań, materiałów dla sklepów oraz on-line. Optymalizujemy kanały sprzedaży, a na początku roku startujemy z komunikacją marketingową.
Dekoder TNTV
KW: Wielu medioznawców, analityków twierdzi, że telewizję czeka śmierć. Jednak po szerokich inwestycjach w rynek TV, takie stwierdzenie jest chyba przedwczesne…
GB: Polacy oglądają telewizję przez ponad cztery godziny dziennie, w 2005 r. oglądali około 3,5 godziny. Konsumpcja telewizji przez statystycznego Polaka rośnie z roku na rok średnio dziennie o kilka minut, pomimo pojawienia się produktów teoretycznie substytucyjnych jak VOD, Internet. Telewizja będzie żyła dalej, zmienić się może jej forma, sposób podania i charakterystyka treści.
KW: Dziękuję za rozmowę.
Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze