25.11.16, 11:00

Grzegorz Bruski: Weszliśmy w niszę rynkową

Grzegorz Bruski
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Grzegorzem Bruskim, Prezesem Zarządu Skymaster Media, właścicielem platformy TNTV.

Na rynku zadebiutowała usługa będąca połączeniem Naziemnej Telewizji Cyfrowej z IPTV. TNTV to obecnie 100 kanałów telewizyjnych i radiowych, w tym ponad 60 kanałów tv oferowanych bezpłatnie. 

Kuba Wajdzik: Po cichu, wystartowała nowa oferta telewizja w modelu prepaid. Kto stoi za przedsięwzięciem?
Grzegorz Bruski: Pomysł zrodził się rok temu w głowach osób związanych z branżą telewizyjną, IT i telekomunikacyjną. Od strony informatycznej wspiera nas firma Aply ze Szczecina, a usługa jest zintegrowana z urządzeniami firmy Skymaster ze Szczecina, specjalizującej się w dekoderach, telewizorach oraz innym sprzęcie rtv. Wystartowaliśmy zaledwie kilka dni temu i oczywiście koncentrujemy się na rozwoju i wsparciu kanałów sprzedaży. Współpracujemy z sieciami Media Markt, Saturn, a nasze urządzenia z usługą są już dostępne też w sklepie internetowym Redcoon.pl. To dosłownie pierwsze dni sprzedaży naszej oferty, ale nie zamierzamy działać po cichu – wręcz przeciwnie. Mamy świetny produkt, weszliśmy w niszę rynkową, rozwijamy oprogramowanie i usługę a komunikację marketingową rozpoczniemy niebawem.

KW: Nie sposób odmówić załodze TNTV doświadczenia. Skąd jednak przekonanie, że takiej oferty brakuje na dość zatłoczonym rynku?
GB: Wszystko zależy od oferty i kanałów sprzedaży. Nasza oferta jest skierowana do użytkowników telewizji naziemnej, którzy za niską cenę oczekują dostępu do większej ilości kanałów. Z drugiej strony nie chcą się wiązać umowami długoterminowymi lub kupować w pakietach innych usług,  które nie są dla nich interesujące.
Na rynku jest miejsce na nowe usługi i jesteśmy o tym przekonani, bo doskonale znamy ofertę konkurencji.

KW: Co odróżnia Waszą propozycję od wszystkich innych na rynku?
GB: Bardzo dobra cena za dużą ilość  kanałów, brak  umów, elastyczny wybór oferty programowej. Po prostu oglądasz to, co chcesz, kiedy chcesz i wiesz za co płacisz.


TNTV ma wyróżniać brak długoterminowych umów. 

KW: Mocną propozycją oferty platformy jest na pewno obecność kanałów Eleven Sports. W przypadku kanałów filmowych to pakiet FilmBox-ów czy AXN i TVP Seriale. Ale Polacy wciąż lubią oglądać informacje. Tu jest zauważalna luka...
GB: I w naszej ofercie tych kanałów nie brakuje. Patrząc na nią poprzez kanały DVB-T i IPTV dostępne na urządzeniach, jest kilka  programów informacyjnych nie tylko w języku polskim.  Klienci chcą informacji, ale nie wszyscy w takiej intensywności, jak te wiodące stacje o których Pan myśli. Pracujemy cały czas nad naszą ofertą i wkrótce pojawią się nowe propozycje nie tylko z kategorii „news”.

KW: Czyli przewiduje Pan rozszerzanie pakietów?
GB: Tak. To charakterystyczne dla naszej oferty – rozwój zarówno od strony kontentu, jak i nowych usług w oparciu o nasze urządzenia. Nie chciałbym dzisiaj zdradzać szczegółów, bo to elementy, których nie ma jeszcze na rynku .Pierwszy kwartał przyszłego roku  przyniesie niespodzianki.

KW: W czym tkwi dzisiaj największe wyzwanie przy budowaniu takiej oferty jak TNTV?
GB: W kilku elementach, ale nie są to wyzwania, na które nie mamy pomysłu. Skonstruowaliśmy nowy produkt i nową ofertę, jak każda marka debiutujemy na rynku i  przed nami wyzwania sprzedażowe i komunikacyjne – budowanie świadomości potencjalnych klientów.

KW: Kanały wciąż niechętnie udostępniają swój sygnał poprzez internet. Nie zawsze chodzi o wszelkiego rodzaju posiadane prawa... Jak przekonać nadawców, że to jednak ich szansa?
GB: Jeszcze kilka lat temu w ogóle nie było mowy o udostępnianiu kanałów linearnych w Internecie. Obecnie wielu dostawców widzi w tym skuteczne i szybkie zwiększenie zasięgu swoich kanałów. Tym bardziej, że i preferencje klienta podążają  zdecydowanie w kierunku Internetu. Oczywiście w negocjacjach i rozmowach  ważne są osoby, zaufanie  i sam projekt usługi zapewniający bezpieczeństwo i jakość transmitowanego kontentu.

KW; Jaki próg abonamentów po pierwszym roku działalności będzie Państwa satysfakcjonował?
GB: 50 tysięcy abonentów, chociaż nie ukrywam, że apetyt mamy większy.

KW: Kiedy rozpocznie się szeroka promocja produktu?
GB: Zaczęliśmy od stworzenia marki, opakowań, materiałów dla sklepów oraz on-line.  Optymalizujemy kanały sprzedaży, a na początku roku startujemy z komunikacją marketingową.


Dekoder TNTV

KW: Wielu medioznawców, analityków twierdzi, że telewizję czeka śmierć. Jednak po szerokich inwestycjach w rynek TV, takie stwierdzenie jest chyba przedwczesne…
GB: Polacy oglądają telewizję przez  ponad cztery godziny dziennie, w 2005 r. oglądali około 3,5 godziny. Konsumpcja telewizji przez statystycznego Polaka rośnie z roku na rok średnio dziennie o kilka minut, pomimo pojawienia się produktów teoretycznie substytucyjnych jak VOD, Internet. Telewizja będzie żyła dalej, zmienić się może jej forma, sposób podania i charakterystyka treści.

KW: Dziękuję za rozmowę. 

Komentarze

Powiązane

25.05.23, 17:34
| telewizja / VOD » informacje
Viaplay Group rozszerza współpracę dystrybucyjną z Play. Serwis ma 1,2 subskrybentów w Polsce
Viaplay Group rozszerzyło długoterminową współpracę dystrybucyjną z Play, operatorem telekomunikacyjnym w Polsce. W ramach umowy, dostęp do serwisu streamingowego Viaplay będzie częścią pakietów usług TV znajdujących się w ofercie Play.
25.05.23, 09:30
| telewizja / VOD » ludzie
Agam Giza gospodarzem głównego wydania Panoramy
Adam Giza od czerwca br. poprowadzi główne wydanie „Panoramy” (TVP2). Będzie również przygotowywał dla „Wiadomości” (TVP1) materiały o tematyce zdrowotnej.
24.05.23, 14:30
| telewizja / VOD » informacje
Branża telekomunikacyjna apeluje o dialog z regulatorami na rzecz likwidacji barier inwestycyjnych w środowisku wysokiej inflacji
Na zakończonej w Sopocie Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej przedstawiciele branży telekomunikacyjnej dyskutowali o wpływie aktualnego otoczenia makroekonomicznego, w szczególności wysokiej inflacji, na polskich przedsiębiorców oraz o inwestycjach w rozwój zaawansowanych usług cyfrowych i infrastruktury szerokopasmowej.
24.05.23, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Polsat Plus w I kwartale 2023 r. zanotowała 3,2 mld zł przychodów
W I kwartale 2023 r. Grupa Polsat Plus rozwijała sieć 5G Plusa, która obejmuje zasięgiem ponad 20 mln mieszkańców Polski. Uruchomiła także największe i najnowocześniejsze w Polsce studio TV, przedłużyła prawa do Energa Basket Ligi i zakupiła prawa do hokejowych Mistrzostw Świata.
22.05.23, 12:08
| telewizja / VOD » informacje
Matylda Szymalska poprowadzi nowy program Skuteczny marketing w BIZNES24
„Skuteczny marketing” to nowy program na antenie telewizji BIZNES24, którego prowadzącą została Matylda Szymalska, Prezeska Agencji Streetcom. 
21.05.23, 19:38
| telewizja / VOD » informacje
60-lecie Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Dużo wspomnień i mało znanych nazwisk
W tym roku przypada 60-lecie Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu –. W trzydniowym programie 60. KFPP, który odbędzie się w dniach 9-11 czerwca br., nie zabraknie przebojów sprzed lat, jak i najnowszych hitów. Z myślą o fanach muzyki alternatywnej i oryginalnych brzmień przygotowano także OFFPOLE. Festiwal zapowiada się dużo skromniej niż przed latami.
17.05.23, 18:52
| telewizja / VOD » informacje
Szkło kontaktowe pod lupą Przewodniczącego KRRiT
Maciej Świrski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, poinformował, że wystąpił do nadawcy TVN24 o odniesienie się do zarzutów w związku z emisją „Szkła kontaktowego” z 15 maja br.
17.05.23, 16:00
| telewizja / VOD » informacje
Ela Romanowska już na planie Naszego Nowego Domu
W poniedziałek, 15 maja br., rozpoczęły się nagrania kolejnego sezonu programu „Nasz Nowy Dom” (Polsat). Nową prowadzącą została Ela Romanowska.
17.05.23, 15:00
| telewizja / VOD » informacje
Finały sezonów seriali Sługa Narodu i Rodzina na Maxa w Czwórce. W Polsacie zawita siatkówka
W sobotę, 20 maja br. finały seriali „Sługa Narodu” oraz „Rodzina na Maxa” będą emitowane wyjątkowo na antenie Czwórki, a nie Polsatu.
17.05.23, 13:30
| telewizja / VOD » informacje
Urszula Rzepczak powraca do TVP
Urszula Rzepczak ponownie związała się z Telewizją Polską i będzie relacjonować wydarzenia z Włoch. Dziennikarka wcześniej już była związana z TVP, dla której przygotowywała relacje z Rzymu w latach 2005–2014.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.