28.11.16, 17:00

Zenith: rynek reklamy programmatic wzrośnie o 31 proc.

Logo domu mediowego
Fot.: materiały prasowe

W 2017 r. rynek reklamy programmatic ma wzrosnąć o 31 proc. Tym samym dynamika jego wzrostu przewyższy wzrost wszystkich innych kanałów digital − wynika z raportu „Programmatic Marketing Forecasts” opublikowanego przez agencję mediową Zenith.

Według raportu, który obejmuje dane z 41 krajów, w tym z Polski, programmatic będzie rósł w szybszym tempie niż social media (wzrost o 25 proc.) i online video (20 proc.), a jednocześnie coraz większy procent pozostałych kanałów digital będzie kupowany w modelu programatycznym. W tym roku programmatic stanie się głównym sposobem zakupu reklamy display, stanowiąc 51 proc. wydatków na ten segment reklamy, a już w 2017 r. ta proporcja ma wzrosnąć do 58 proc.

Osiągnięcie dominującej pozycji zajęło reklamie programmatic zaledwie kilka lat. Jeszcze w 2012 w tym modelu kupowano tylko 13 proc. reklamy display. Wydatki na programmatic wzrosły z poziomu 5 mld USD w 2012 r. do 39 mld USD w 2016 r., średnio o 71 proc. rocznie. Ten wzrost spowalnia w miarę jak programmatic umacnia swoją dominującą pozycję w segmencie display. Według prognoz Zenith do 2018 r. wydatki na reklamę programatyczną będą rosły średnio o 28 proc. rocznie, a na koniec 2018 r. ich wartość wyniesie 64 mld USD.

Zdecydowanie największym rynkiem programmatic są USA, gdzie wydatki na ten model zakupu sięgną w 2016 r. 24 mld USD i będą stanowiły 62 proc. sumy globalnych wydatków na programmatic. Drugie miejsce dzieli od pierwszego duża różnica. Plasuje się na nim Wielka Brytania z rynkiem wartym 3,3 mld USD. Trzecie miejsce na świecie zajmują Chiny, gdzie wydatki na programmatic wynoszą 2,6 mld USD. W modelu programatycznym kupuje się 70 proc. reklamy display w USA i Wielkiej Brytanii, podczas gdy w Chinach tylko 23 proc., co daje duże pole do szybkiego wzrostu.

W Polsce, według szacunków Zenith, tegoroczne wydatki na programmatic są ponad dwukrotnie wyższe niż w 2015 r. i w kolejnych dwóch latach można się spodziewać utrzymania tego tempa wzrostu. W 2016 r. wydatki na programmatic będą stanowiły 12 proc. wszystkich wydatków na display, a kolejne lata przyniosą dalszy dynamiczny wzrost i w 2018 roku udział programmatic w wydatkach na reklamę display sięgnie 42 proc.

W tym roku na polskim rynku widać wyraźny zwrot w kierunku programmatic buying. Dzieje się tak dzięki rozwojowi i coraz szerszej implementacji nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Jednak kluczowe – i długo przez nas wyczekiwane – w tym procesie jest to, że wreszcie nasza gotowość merytoryczna i technologiczna spotkała się ze zmianą podejścia i większą otwartością wydawców, którzy w tym modelu udostępniają coraz więcej powierzchni premium. To znaczący krok w kierunku dalszego rozwoju rynku programmatic” – powiedziała Agata Majecka, General Manager Zenith.

Dane przedstawione w raporcie dotyczą wyłącznie mediów digital, ale zakup w modelu programmatic zaczyna się już rozszerzać na "tradycyjne" media. Na niektórych światowych rynkach część stacji telewizyjnych i radiowych oraz platform digital OOH oferuje już zautomatyzowany, oparty na danych zakup swojego inventory. Zdaniem autorów raportu zajmie to lata, ale w przyszłości także zakup tradycyjnych mediów w modelu programmatic stanie się standardem.

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Unilever w przetargu wybiera 38 Content Communication
Do grona klientów 38 Content Communication, dołączył Unilever – jeden z największych światowych graczy rynku FMCG. Agencja została wybrana w drodze przetargu i będzie odpowiedzialna za komunikację korporacyjną, przygotowanie i wdrożenie strategii PR, a także pozycjonowanie ekspertów w mediach.
17.06.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Platforma inwestycyjna BeGlobal klientem iProspect
Agencja iProspect (dentsu Polska) została wybrana do obsługi mediowej platformy inwestycyjnej BeGlobal. Działania agencji obejmą przygotowanie i egzekucję kampanii performance oraz afiliację. Współpraca ma charakter długofalowy.
16.06.24, 22:24
| reklama & PR » informacje
Piłkarze Luka Modrić i Bukayo Saka w kampanii Snickers
Z początkiem czerwca br. wystartowała najnowsza kampania Snickers, w której udział biorą gwiazdy piłki nożnej – Luka Modrić i Bukayo Saka. Marka chce pomóc wszystkich entuzjastom futbolowych emocji uniknąć „przypałów".
16.06.24, 16:36
| reklama & PR » informacje
Marka Eduscho zadowolona z wyników kampanii na TikToku
Druga faza kampanii marketingowej marki Eduscho, właśnie się zakończyła. Kreatywne podejście i wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań, m.in. FOOH (Fake Out of Home) w mediach społecznościowych przyczyniło się do osiągnięcia wysokich wyników, m.in. w postaci zaangażowania użytkowników na platformie TikTok. 
16.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
BECKERS. Malowanie nabiera kolorów. PPG prowadzi kampanię promującą linię plamoodpornych farb
PPG rozpoczął kampanią promującą linię plamoodpornych farb BECKERS Designer Colour. Szeroko zakrojona komunikacja prowadzona pod hasłem „BECKERS. Malowanie nabiera kolorów” obejmuje telewizję, internet, w tym serwisy VOD oraz social media. 
16.06.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Rankomat.pl promuje polisę turystyczną jako gwarancję spokojnego urlopu
Multiporównywarka rankomat.pl rusza z letnią kampanią marketingową, w której skupia się na korzyściach wynikających z posiadania ubezpieczenia podróżnego podczas urlopu za granicą. W reklamach z udziałem ambasadora, Huberta Urbańskiego, marka podkreśla, że zakup polisy to przepis na spokojne i bezpieczne wakacje.
15.06.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Nowi twórcy internetowi w agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych, wśród których są m.in. Torii, duet PK Sisters czy Coocharz.
15.06.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
Klubik pełen punkcików. Akcja promocyjna marki Gerber
Agencja UNIQUE ONE, na zlecenie firmy Nestle, organizuje ogólnopolską akcję promocyjną dla marki Gerber.
15.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
GIGAnci Życia. Plus na Kartę wprowadza nowy format komunikacyjny
Wystartowała nowa kampania promocyjna Plusa na Kartę stworzona w oparciu o nowy format komunikacyjny – GIGAnci Życia. Kampania promuje nową ofertę Plusa, w której klienci mogą otrzymać 6400 GB.
15.06.24, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Jacek Dąbrowski przeszedł z Burda Media do Grupy Iberion
Jacek Dąbrowski dołączył do zespołu sprzedaży Grupy Iberion. Wcześniej był związany z firmą Burda Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.