15.12.16, 10:00

Aplikacje bankowe coraz popularniejsze

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Dedykowane aplikacje bankowe to coraz popularniejsze rozwiązanie zapewniające konsumentom kontakt z ich bankiem. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „M-Commerce. Kupuję mobilnie 2016“ – 3/4 konsumentów kupujących mobilnie korzysta z aplikacji bankowych, robi to też co drugi konsument kupujący wielokanałowo.

Najczęściej z bankowych aplikacji mobilnych korzystają osoby w wieku 19 – 54 lata i mieszkańcy największych miast. Użytkownicy aplikacji bankowych wskazują średnio na cztery obszary, w jakich są pomocne i używane. Przede wszystkim dokonują za ich pomocą przelewów (52 proc.), sprawdzają stan rachunków (50 proc.), a także opłacają rachunki (47 proc.) i śledzą historię wykonanych operacji (44 proc.), ale także płacą, kontaktują się z bankiem i tworzą stałe zlecenia opłat. 21 proc. korzystających z aplikacji bankowych zarządza kontami oszczędnościowymi, 13 proc. sprawdza notowania giełdowe, a 18 proc. sprawdza kursy walut.

Z kolei konsumenci, którzy kupują mobilnie, najczęściej i najintensywniej korzystają z bankowości mobilnej, przede wszystkim dokonują przelewów (64 proc.), sprawdzają historię operacji (62 proc.), opłacają rachunki (60 proc.) i sprawdzają stan rachunku (59 proc.). Aż 42 proc. z nich płaci przy pomocy aplikacji za zakupy mobilne, a 35 proc. tworzy stałe zlecenia zapłaty.

Konsumenci kupujący wielokanałowo preferują płatności przelewem bankowym, ale w tej grupie widać wyraźnie że na drugie miejsce wysunęła się karta płatnicza, z której korzysta 41 proc. badanych. W 2015 r. konsumenci jako najchętniej wykorzystywaną metodę płatności wskazali szybkie przelewy. W tym roku jest to zależne od tego, w jaki sposób - na jakim urządzeniu lub urządzeniach - kupuje i płaci konsument. Szybkie przelewy w dalszym ciągu znajdują się na pierwszym miejscu, czyli są wskazywane jako najwygodniejsze, zarówno przez konsumentów kupujących w sieci, jak i kupujących na smartfonie i wielokanałowo. Kupujący na tablecie tym razem wskazali jako najwygodniejszą metodę kartę płatniczą. W trzech najpopularniejszych wskazaniach znajdują się natomiast niezależnie od grupy szybkie przelewy, płatności zbliżeniowe i karta płatnicza.

Komentarze

Powiązane

06.05.24, 08:30
| prasa » informacje | internet » informacje
KNF zatwierdziła prospekt PTWP. Grupa wejściem chce przejść na główny rynek GPW
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt notowanej na NewConnect spółki PTWP, który został sporządzony w związku z zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu akcji serii A i B na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
06.05.24, 07:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Grupa PMPG Polskie Media: 47,2 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2023 r. Firma chce rozwijać Orle Pióro i AWR Wprost
Holding mediowy PMPG Polskie Media opublikował wyniki za 2023 rok. Grupa wygenerowała 47,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, a EBITDA oraz zysk netto osiągnęły wartość kolejno 2,6 i 2,4 mln zł.
24.04.24, 07:30
| internet » informacje
Interia wprowadza rolki wideo na mobilnej stronie głównej
Interia wprowadziła rolki wideo znane z mediów społecznościowych. Dzięki współpracy z Grupą Polsat Plus poza materiałami z własnych serwisów (m.in. Wydarzenia, Biznes, Sport, Geekweek i Pomponik.pl) zaprezentuje w nich fragmenty najlepszych programów stacji Wydarzenia 24.
20.04.24, 16:32
| internet » informacje
Jak tak, to Allegro. Platforma z nową odsłoną komunikacyjną
Allegro wprowadza nową strategię komunikacyjną. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” mają skupiać się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
20.04.24, 08:00
| internet » informacje
Onet ruszył z czwartą edycją akcji - Niech Żyje Planeta. Partnerem głównym akcji został Electrolux
Najnowsza edycja inicjatywy "Niech Żyje Planeta" kładzie nacisk na cztery żywioły: powietrze, wodę, ziemię i ogień. Każda z tych kampanii tematycznych, realizowanych w ramach akcji, zaplanowana jest na okres dwóch lub trzech miesięcy i zostanie zakończona raportem udostępnionym online. Centralnym motywem tej inicjatywy pozostaje niezmiennie ekologia.
18.04.24, 08:30
| internet » informacje
Blisko ludzi. Portal o2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Hasło „Blisko ludzi” będzie promować portal o2.pl. W ostatnich miesiącach skład redakcji powiększył się prawie dwukrotnie, a od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie więcej treści regionalnych.
16.04.24, 18:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Agnieszka Woźniak-Starak wśród gospodarzy programu Onet Rano
Agnieszka Woźniak-Starak dołączyła do grona prowadzących format „Onet Rano”. Prezenterka w roli gospodyni flagowego programu Onetu zadebiutowała 15 kwietnia br. 
11.04.24, 11:35
| prasa » informacje | internet » ludzie
Beata Lubecka nową współprowadzącą podcast Stan Wyjątkowy w Onecie
Do grona prowadzących program „Stan wyjątkowy” dołącza Beata Lubecka. Dziennikarka zastąpi Renatę Grochal i będzie czwartą współprowadzącą obok Andrzeja Stankiewicza, Dominiki Długosz i Kamila Dziubki.
11.04.24, 10:39
| internet » e-commerce
Raport Elephate „Ranking blogów w e-commerce”. Najsilniejsze strategie SEO i content marketingowe w świecie e-handlu
Agencja Elephate ma przyjemność ogłosić premierę najnowszego raportu dotyczącego świata e-handlu: „Ranking blogów w e-commerce”, edycja 2024. Tym razem eksperci poddali analizie aż 524 sklepy internetowe z 32 branż! Głównym celem zestawienia jest wyróżnienie sklepów online, które najskuteczniej wykorzystują strategie SEO i content marketingowe, by skalować swój biznes przy pomocy blogowania. Ranking został objęty patronatem serwisu portalmedialny.pl.
10.04.24, 18:12
| internet » ludzie
Duże zmiany. Awanse w kadrze managerskiej Interii
Interia porządkuje strukturę na poziomie kadry managerskiej. Dorota Bugajska – Marzec, Maciej Kucharski i Łukasz Noszczak połączą dotychczasowe obowiązki z funkcją zastępcy redaktora naczelnego Interii Piotra Witwickiego. Agnieszka Maciaszek zostanie Dyrektorem Sektorów Show-Biznes i Rozrywka, a Daniel Bednarek – Dyrektorem Sektora Sport.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy