26.01.17, 19:31

Badania rynku a tworzenie nowej firmy – czy to konieczne?

Fot.: materiały prasowe

Zakładanie własnego biznesu to popularny sposób na zarobek – bez szefa nad sobą i w zgodzie ze swoimi zainteresowaniami. Jednak nie każda nowa firma ma szansę na powodzenie, dlatego przed jej otwarciem warto dokładnie zbadać rynek, aby wstrzelić się w oczekiwania klientów.

Gromadzenie informacji, ich analizowanie, a także interpretowanie w ramach konkretnej branży to badania rynku. Są one prowadzone w różnych dziedzinach i celach, przede wszystkim pozwalają na określenie powiązań, przyczyn czy prawidłowości rządzących popytem i podażą. Na podstawie informacji, których udzielają badania rynku, można podejmować bardziej efektywne decyzje, na przykład wykorzystuje je często doradztwo biznesowe umożliwiające firmom określenie właściwego kierunku rozwoju.

W trakcie badań rynku często porusza się następujące obszary:

  • analiza sektorowa i mikroekonomiczna
  • analiza strategiczna przedsiębiorstwa
  • badania dotyczące produktu lub usługi
  • badania kanałów dystrybucji
  • badania konsumentów

Aktualnie badaniami rynku zajmują się przede wszystkim firmy posiadające w tym właśnie zakresie szerokie doświadczenie i właściwe narzędzia. Oczywiście, można prowadzić je też na własną rękę, ale najczęściej nie będą one tak dokładne. Wtedy, gdy na przykład planuje się otworzyć sklep, warto zapoznać się z okolicznymi biznesami, dowiedzieć się, czego potrzebują mieszkańcy, aby dopasować się do ich wymagań. 

Kiedy skorzystać z pomocy fachowców?

Gdy jednak chcesz otrzymać profesjonalne wsparcie, warto wybrać doradztwo biznesowe oferowane przez specjalistyczne firmy. Świadczeniem tego typu usług trudni się również firma Assay Consulting (Assay.pl), której głównym celem jest kompleksowa pomoc dla firm chcących dążyć do jeszcze lepszych wyników. Dzięki pomocy Assay przedsiębiorcy mogą podejmować przyszłościowe decyzje dotyczące swojego biznesu i tym samym przegonić konkurencję. 

Pełna oferta firmy zaprezentowana jest na jej stronie pod adresem Assay.pl, gdzie można zapoznać się również z jej blogiem z pomocnymi poradami dla firm.

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Fundacja Szkoła Wajdy | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Promocji

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista do spraw promocji i komunikacji

Muzeum Narodowe w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 04.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy