27.01.17, 11:00

Małgorzata Wolanin: Mój blog powstał tak naprawdę przypadkiem

Małgorzata Wolanin
Fot.: archiwum rozmówcy

O świadomości kulinarnej Polaków, selekcji wybieranych przepisów oraz o współpracy z reklamodawcami. Rozmowa z Małgorzatą Wolanin, twórczynią bloga kulinarnego karmelowy.pl.

Kuba Wajdzik: Skąd zabrał się pomysł na prowadzenie bloga?
Małgorzata Wolanin: Mój blog powstał tak naprawdę przypadkiem. Gdy poznałam mojego obecnego narzecznego, okazało się, że ze względów zdrowotnych nie może on jeść produktów przetworzonych. Kupiłam więc pierwszą książkę kucharską i zaczęłam gotować. Tak mi się to bardzo spodobało, że zaczęłam kupować coraz więcej książek kucharskich i przekopywać wtedy istniejące blogi kulinarne, wyszukując coraz to nowsze przepisy. Pewnego pięknego dnia, mój ukochany, który jest programistą, stwierdził, że sama powinnam założyć bloga, bo i tak codziennie gotuję coraz to wymyślniejsze i smaczne potrawy. I wtedy mój narzeczony sam założył mi bloga.

KW: Czym Pani blog różni się od innych dostępnych w sieci?
MW: Staram się na moim blogu prezentować potrawy trochę inne niż tradycyjne. Sama bardzo lubię eksperymentować i chciałabym zachęcić czytelników do poznawania smaków z całego świata.

KW: Śledzi Pani inne blogi i media kulinarne?
MW: Śledzę bardzo wiele blogów polskich i zagranicznych, cały czas szukając inspiracji i podziwiając piękne zdjęcia. Z polskich blogów na jaki po raz pierwszy trafiłam kiedyś w sieci i regularnie do niego wracam, to Kwestia Smaku. Z zagranicznych, często wracam na Half Baked Harvest. Moim zdaniem media kulinarne są na dobrym poziomie i z roku na rok sytuacja się poprawia. Szkoda tylko, że niektóre piękne blogi są porzucane, a wielu bolerom brakuje wytrwałości, bo blog kulinarny to jednak bardzo absorbujące hobby.

KW: Polacy mają coraz większą świadomość kulinarną. To pomaga czy raczej przeszkadza w prowadzeniu bloga?
MW: Na swoim blogu używam prawie tylko i wyłącznie produktów nieprzetworzonych z wiadomych względów, więc to, że wzrasta świadomość kulinarna bardzo mnie cieszy i nie mam u siebie nic do ukrycia

KW: Dobry blog wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. Jak to jest w Pani przypadku?
MW: Staram się publikować wpisy przynajmniej trzy razy w tygodniu i jak na razie mi się to udaje. Sama zajmuję się prowadzeniem mojego bloga, od przygotowania przepisu, przez zrobienie zdjęć i przygotowanie samego wpisu na blogu. Przyznam, że czasami brakuje mi czasu, gdyż pracuję na pełny etat, jednak jak na razie nie zabrakło mi wytrwałości.

KW: Co sprawia największą trudność w prowadzeniu bloga?
MW: Czas. A raczej jego brak. Mam bardzo dużo pomysłów na mojego bloga, jednak permanentnie brakuje mi czasu na ich realizację. Prędzej czy później na pewno mi się to uda.

KW: Jak wygląda komunikacja z internautami?
MW: Komunikacja z czytelnikami odbywa się poprzez komentarze na blogu, wiadomości i komentarze na Facebooku i poprzez maile. Często dostaję prośby o przygotowanie przepisu na różne potrawy i staram się sprostać tym wymaganiom.

KW: W jaki sposób wygląda selekcja wybieranych przepisów?
MW: Staram się gotować sezonowo i chyba dobrze mi to idzie. Wiadomo, że sezonowe produkty są najtańsze i najsmaczniejsze. Czerpię inspirację także z innych blogów i książek kucharskich, często modyfikując przepisy pod własne kubki smakowe.

KW: Czy spotkała się Pani z kradzieżą Pani przepisów i materiałów?
MW: Niestety, już się z tym spotkałam. Jednak jak mówi mój ukochany, to że ktoś kradnie moje zdjęcia i przepisy oznacza, że odniosłam sukces. Tak się pocieszam. Zdarza się to na szczęście rzadko, jednak jest to strasznie irytujące. Jeśli ktoś potrzebuje zdjęcie z mojego bloga, przecież wystarczy zapytać, a jak widzę potencjał osoby czy serwisu, która o to prosi, to zazwyczaj się zgadzam.

KW: Prowadzenie blogu w dzisiejszych czasach to nie rzadko tylko hobby i pasja. Jak wygląda współpraca z reklamodawcami?
MW: Mam nadzieję, że kiedyś nadejdzie ten cudowny dzień i będę mogła utrzymać siebie i moją rodzinę z prowadzenia bloga. Jak na razie pozostaje to tylko w sferze marzeń, gdyż blogi kulinarne w Polsce są - mam wrażenie - uważane przez reklamodawców za gorszej kategorii, a są bardzo pracochłonne… Może kiedyś to się zmieni. Jednak zauważyłam, że im bardziej pracuję nad jakością zdjęć i przepisów, to reklamodawców przybywa.

KW: Jakie są Pani plany dotyczące działalności bloga na najbliższe miesiące?
MW: Chciałabym rozwinąć go o nowe działy typowo lifestylowe. Mam nadzieję, że wystarczy mi na to wszystko czasu i energii:)

KW: Dziękuję za rozmowę.

Małgorzata Wolanin
Pochodząca z Lubelszczyzny, od ośmiu lat mieszkająca w Warszawie. Miłośniczka zdrowego i smacznego jedzenia, lubiąca poznawanie nowych potraw i eksperymenty w kuchni. Zawodowo bankowiec, a z zamiłowania blogerka kulinarna, publikująca przepisy na blogu „karmelowy.pl”.

Komentarze

Powiązane

02.02.23, 12:04
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Iberion wygrywa w sądzie z TVP
Grupa mediowo-społecznościowa Iberion wygrała w sądzie I instancji z Telewizją Polską. Spór dotyczył materiału dziennikarskiego o wypadku samochodu Jacka Kurskiego,. byłego już prezesa TVP.
31.01.23, 16:00
| internet » ludzie
Agnieszka Maciaszek szefową Pomponika
Od 1 lutego br. Agnieszka Maciaszek obejmie w portalu Interia stanowisko szefowej show-biznesowego serwisu Pomponik. Maciaszek odpowiedzialna będzie za treści i zasięg serwisu oraz za współpracę z Telewizją Polsat.
31.01.23, 07:30
| internet » informacje
Przegląd ligowy. Nowy program piłkarski w Przeglądzie Sportowym Onet
„Przegląd ligowy” to nowy program w ofercie wideo Przeglądu Sportowego Onet prowadzony przez Radosława Majdana, Jarosława Kolińskiego i Łukasza Olkowicza. Premierowe odcinki będą emitowane w każdy piątek.
30.01.23, 07:45
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Rusza czwarta edycja konkursu dziennikarskiego #AllForJan Award
Ringier Axel Springer Polska otwiera nabór zgłoszeń do czwartej edycji konkursu #AllForJan Award. W konkursie o nagrodę im. Jána Kuciaka są wyróżniane najlepsze reportaże oraz relacje medialne nagłaśniające społecznie ważne tematy.
29.01.23, 17:00
| internet » informacje
Medonet.pl rusza z czwartą edycją Narodowego Testu Zdrowia Polaków
Narodowy Test Zdrowia Polaków to ogólnopolski projekt społeczno-edukacyjny serwisu Medonet.pl, mający na celu zwiększenie świadomości na temat stanu zdrowia i sposobów na jego poprawę.
27.01.23, 17:19
| internet » informacje
Z Ludzką Twarzą. Serwis WP abcZdrowie rusza z nowym cyklem
Redakcja serwisu WP abcZdrowie rozpoczęła nowy cykl reportażowym „Z Ludzką Twarzą”. W programie przedstawieni zostaną bohaterowie zmagający się z poważnymi chorobami, ludzie „niezwykle zwyczajni”, którzy nie chcą litości ani współczucia.
27.01.23, 10:05
| internet » informacje
Reklamy na Facebooku — czy to się opłaca? Sprawdzamy!
Meta Platforms to amerykański konglomerat technologiczny, którego własnością jest znany na całym świecie serwis społecznościowy Facebook. Facebook stał się popularnym miejscem do promowania sklepów internetowych. Czy jednak faktycznie warto? Co przemawia za skorzystaniem z FB Ads? Sprawdzamy poniżej!
25.01.23, 11:43
| internet » ludzie
Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl. Filip Trusz szefem Moto.pl
Wraz z początkiem nowego roku, po dwóch latach pracy jako dyrektor Moto.pl, Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl na stanowisko dyrektora wydawniczego. Redaktorem naczelnym Moto.pl został Filip Trusz.
25.01.23, 07:30
| internet » informacje
2,9 mld euro kar w Europie za naruszenia Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych
Łączna wartość kar nałożonych przez europejskich regulatorów za naruszenia Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) wyniosła do tej pory 2,9 mld euro - wynika z raportu kancelarii prawnej DLA Piper. 
24.01.23, 12:43
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Media Grupy Agora włączyły się w 31. Finał WOŚP
W niedzielę, 29 stycznia br. pod hasłem „Chcemy wygrać z sepsą! Gramy dla wszystkich –małych i dużych!” odbędzie się 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Grupy Agora tradycyjnie wesprą akcję, organizując aukcje internetowe, zbierając pieniądze do wirtualnych puszek oraz relacjonując przebieg niedzielnego finału.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.