27.01.17, 11:00

Małgorzata Wolanin: Mój blog powstał tak naprawdę przypadkiem

Małgorzata Wolanin
Fot.: archiwum rozmówcy

O świadomości kulinarnej Polaków, selekcji wybieranych przepisów oraz o współpracy z reklamodawcami. Rozmowa z Małgorzatą Wolanin, twórczynią bloga kulinarnego karmelowy.pl.

Kuba Wajdzik: Skąd zabrał się pomysł na prowadzenie bloga?
Małgorzata Wolanin: Mój blog powstał tak naprawdę przypadkiem. Gdy poznałam mojego obecnego narzecznego, okazało się, że ze względów zdrowotnych nie może on jeść produktów przetworzonych. Kupiłam więc pierwszą książkę kucharską i zaczęłam gotować. Tak mi się to bardzo spodobało, że zaczęłam kupować coraz więcej książek kucharskich i przekopywać wtedy istniejące blogi kulinarne, wyszukując coraz to nowsze przepisy. Pewnego pięknego dnia, mój ukochany, który jest programistą, stwierdził, że sama powinnam założyć bloga, bo i tak codziennie gotuję coraz to wymyślniejsze i smaczne potrawy. I wtedy mój narzeczony sam założył mi bloga.

KW: Czym Pani blog różni się od innych dostępnych w sieci?
MW: Staram się na moim blogu prezentować potrawy trochę inne niż tradycyjne. Sama bardzo lubię eksperymentować i chciałabym zachęcić czytelników do poznawania smaków z całego świata.

KW: Śledzi Pani inne blogi i media kulinarne?
MW: Śledzę bardzo wiele blogów polskich i zagranicznych, cały czas szukając inspiracji i podziwiając piękne zdjęcia. Z polskich blogów na jaki po raz pierwszy trafiłam kiedyś w sieci i regularnie do niego wracam, to Kwestia Smaku. Z zagranicznych, często wracam na Half Baked Harvest. Moim zdaniem media kulinarne są na dobrym poziomie i z roku na rok sytuacja się poprawia. Szkoda tylko, że niektóre piękne blogi są porzucane, a wielu bolerom brakuje wytrwałości, bo blog kulinarny to jednak bardzo absorbujące hobby.

KW: Polacy mają coraz większą świadomość kulinarną. To pomaga czy raczej przeszkadza w prowadzeniu bloga?
MW: Na swoim blogu używam prawie tylko i wyłącznie produktów nieprzetworzonych z wiadomych względów, więc to, że wzrasta świadomość kulinarna bardzo mnie cieszy i nie mam u siebie nic do ukrycia

KW: Dobry blog wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. Jak to jest w Pani przypadku?
MW: Staram się publikować wpisy przynajmniej trzy razy w tygodniu i jak na razie mi się to udaje. Sama zajmuję się prowadzeniem mojego bloga, od przygotowania przepisu, przez zrobienie zdjęć i przygotowanie samego wpisu na blogu. Przyznam, że czasami brakuje mi czasu, gdyż pracuję na pełny etat, jednak jak na razie nie zabrakło mi wytrwałości.

KW: Co sprawia największą trudność w prowadzeniu bloga?
MW: Czas. A raczej jego brak. Mam bardzo dużo pomysłów na mojego bloga, jednak permanentnie brakuje mi czasu na ich realizację. Prędzej czy później na pewno mi się to uda.

KW: Jak wygląda komunikacja z internautami?
MW: Komunikacja z czytelnikami odbywa się poprzez komentarze na blogu, wiadomości i komentarze na Facebooku i poprzez maile. Często dostaję prośby o przygotowanie przepisu na różne potrawy i staram się sprostać tym wymaganiom.

KW: W jaki sposób wygląda selekcja wybieranych przepisów?
MW: Staram się gotować sezonowo i chyba dobrze mi to idzie. Wiadomo, że sezonowe produkty są najtańsze i najsmaczniejsze. Czerpię inspirację także z innych blogów i książek kucharskich, często modyfikując przepisy pod własne kubki smakowe.

KW: Czy spotkała się Pani z kradzieżą Pani przepisów i materiałów?
MW: Niestety, już się z tym spotkałam. Jednak jak mówi mój ukochany, to że ktoś kradnie moje zdjęcia i przepisy oznacza, że odniosłam sukces. Tak się pocieszam. Zdarza się to na szczęście rzadko, jednak jest to strasznie irytujące. Jeśli ktoś potrzebuje zdjęcie z mojego bloga, przecież wystarczy zapytać, a jak widzę potencjał osoby czy serwisu, która o to prosi, to zazwyczaj się zgadzam.

KW: Prowadzenie blogu w dzisiejszych czasach to nie rzadko tylko hobby i pasja. Jak wygląda współpraca z reklamodawcami?
MW: Mam nadzieję, że kiedyś nadejdzie ten cudowny dzień i będę mogła utrzymać siebie i moją rodzinę z prowadzenia bloga. Jak na razie pozostaje to tylko w sferze marzeń, gdyż blogi kulinarne w Polsce są - mam wrażenie - uważane przez reklamodawców za gorszej kategorii, a są bardzo pracochłonne… Może kiedyś to się zmieni. Jednak zauważyłam, że im bardziej pracuję nad jakością zdjęć i przepisów, to reklamodawców przybywa.

KW: Jakie są Pani plany dotyczące działalności bloga na najbliższe miesiące?
MW: Chciałabym rozwinąć go o nowe działy typowo lifestylowe. Mam nadzieję, że wystarczy mi na to wszystko czasu i energii:)

KW: Dziękuję za rozmowę.

Małgorzata Wolanin
Pochodząca z Lubelszczyzny, od ośmiu lat mieszkająca w Warszawie. Miłośniczka zdrowego i smacznego jedzenia, lubiąca poznawanie nowych potraw i eksperymenty w kuchni. Zawodowo bankowiec, a z zamiłowania blogerka kulinarna, publikująca przepisy na blogu „karmelowy.pl”.

Komentarze

Powiązane

15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
14.01.25, 17:09
| internet » ludzie
Nowe twarze w redakcji Bankier.pl: zastępca redaktora naczelnego i redaktor newsroomu
Z początkiem stycznia br., Bankier.pl powiększył swój zespół redakcyjny. Nowym zastępcą redaktora naczelnego został Tomasz Goss-Strzelecki, który obejmuje również stanowisko drugiego wicenaczelnego portalu, a do działu newsroom dołączył Jędrzej Sikora.
14.01.25, 07:15
| internet |
Rozjazd. Nowy program publicystyczny w Super Expressie z Joanną Miziołek i Łukaszem Warzechą
„Rozjazd” to nowy program publicystyczny „Super Expressu”, który prowadzić będą znani dziennikarze – Joanna Miziołek i Łukasz Warzecha. Premiera odbędzie się 14 stycznia 2025 r., a nowe odcinki będą pojawiać się co tydzień, we wtorki o godzinie 21:00 na kanale YouTube „Super Ring”.
09.01.25, 12:09
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Enterprise Investors inwestuje w eTravel. Firmy zapowiadają konsolidację rynku
Enterprise Investors Fund IX wspólnie z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju jako współinwestorem mniejszościowym, podpisał umowę w ramach której obejmie znaczący mniejszościowy pakiet akcji eTravel - największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu podróżami służbowymi.
07.01.25, 20:17
| internet » informacje
Bądź widoczny w sieci. Instytut badawczy NASK promuje domeny .pl
7 stycznia br., ruszyła kampania „Bądź widoczny w sieci” przygotowana przez instytut badawczy NASK. Celem działań jest promocja domeny .pl.
06.01.25, 18:34
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Superbet oficjalnym partnerem kanału Meczyki
Superbet (bukmacher) na początku br. został oficjalnym partnerem kanału YouTube Meczyki.pl.
27.12.24, 06:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska Holding kupuje Invia Group za miliard złotych
WP Holding podpisała ramową umowę nabycia 100 proc. akcji Invia Group, działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzechi w Polsce. Po połączeniu ze spółkami wchodzącymi w skład WP Holding, powstanie jedna z największych grup turystycznych w Europie. Wartość transakcji to ponad 1 mld zł.
20.12.24, 17:36
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Aleksandra Mirosław ambasadorką WeNet
Mistrzyni olimpijska z Paryża 2024 we wspinaczce sportowej, dwukrotna mistrzyni świata i Europy oraz aktualna rekordzistka świata, rozpoczęła współpracę z Grupą WeNet i stała się oficjalnym partnerem marki.
19.12.24, 14:00
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Inwestor Wojtek kolejny podcast audio w ofercie Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” uruchomił kolejny podcast. Audycję „Inwestor Wojtek”, która ma uzupełniać długoterminowy program edukacyjny o tej samej nazwie, poprowadzi dziennikarz Kamil Zatoński. Partnerem podcastu i całego projektu „Inwestor Wojtek” została Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
19.12.24, 09:00
| internet » ludzie
Filip Springer, Andrzej Kohut i Leszek Jażdżewski nowymi publicystami portalu Interia
Interia intensyfikuje swoją uwagę na tematyce zagranicznej i społecznej, Andrzej Kohut skupi się na podziałach w amerykańskim społeczeństwie w kontekście drugiej kadencji Donalda Trumpa. Filip Springer zbada kryzys mieszkaniowy w Polsce, natomiast Leszek Jażdżewski przyjrzy się rywalizacji polskich polityków przed wyborami prezydenckimi w 2025 roku.