06.02.17, 07:00

Case study: Owocowa loteria marki Herbapol

Logo Herbapolu
Fot.: materiały prasowe

Opis promocji konsumenckiej "Owocowa loteria" prowadzonej od 1 października do 26 listopada 2016 r. dla marki Herbapol. Organizatorem loterii była Agencja Unique One z siedzibą w Warszawie. Działania z zakresu Public Relations i doradztwa komunikacyjnego prowadziła firma BrandLab. Za zakup mediów odpowiadał dom mediowy MediaCom.

Sytuacja wyjściowa 
Herbapol to producent herbat ziołowych, owocowych, funkcjonalnych i zielonych, a także syropów owocowych i produktów dżemowych. Marka istnieje od 68 lat. Celem akcji „Owocowa loteria” było wzmocnienie pozytywnego wizerunku marki Herbapol oraz umocnienie jej pozycji jako producenta syropów owocowych, herbat i produktów dżemowych, a także pobudzenie sprzedaży każdej z tych kategorii. 

Realizacja
„Owocowa loteria” to promocja konsumencka o charakterze loterii, w ramach której przygotowano dla uczestników ponad 1 300 nagród, w tym nagrodę główną – rodzinny samochód Toyota Auris Hybrid.
Przez osiem tygodni trwania akcji, konsumenci w codziennych losowaniach mieli szansę na wygraną. Pula nagród obejmowała telewizory marki Samsung, urządzenia wielofunkcyjne typu multicooker marki Philips, blendery marki Philips oraz bony zakupowe o wartości 30 zł do sklepu smacznaherbata.pl. Dodatkowo, wszystkie zgłoszenia konkursowe brały udział w losowaniu nagrody głównej ‒ rodzinnego samochodu Toyota Auris Hybrid w wersji kombi w malinowym kolorze.

Aby wziąć udział w loterii, należało kupić syrop oraz drugi, dowolny produkt marki Herbapol (syrop, herbatę, powidła, konfiturę lub dżem owocowy), zachować paragon i zarejestrować go na dedykowanej stronie. Produkty zgłaszane do loterii musiały zostać zakupione na jednym paragonie. Akcji promocyjnej towarzyszyła kampania reklamowa w największych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, Polsat oraz TVN, Internecie, a także prasie branżowej.

18 stycznia br. nagroda główna w postaci samochodu Toyota Auris Kombi została wręczona laureatce. Oprócz samochodu zwyciężczyni otrzymała zapas produktów Herbapol.

Efekty po realizacji
Zdaniem firmy, „Owocowa loteria” spotkała się z pozytywnym odbiorem i zainteresowaniem konsumentów. Przyjęto 26 357 zgłoszeń konkursowych. Według danych firmy, w czasie trwania promocji odnotowano zauważalny wzrost sprzedaży każdej kategorii produktów Herbapol biorących udział w loterii.

Komentarze

Powiązane

24.04.24, 15:30
| reklama & PR » informacje
Finuu w przetargu wybiera agencję Dziadek do orzechów
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 r. marki Finuu z portfolio Bunge Polska.
24.04.24, 10:30
| reklama & PR » informacje
Adria Art klientem More Bananas
W listopadzie 2023 r. krakowska agencja marketingowa More Bananas rozpoczęła współpracę z firmą Adria Art, Do zadań agencji należało opracowanie spójnej strategii marketingowej zgodnej z misją i celami marki.
24.04.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Kozel promuje nowy wariant piwa Kozel Bílý Lehký
Debiut nowego wariantu piwa Kozel Bílý Lehký wspiera szeroko zakrojona kampania, której jednym z głównych elementów komunikacji jest spot telewizyjny, emitowany od 22 kwietnia br.
24.04.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Marka KELLYS klientem WowMedia&Metrics. Duża kampania słowackiej marki
Do grona klientów domu mediowego #GeneracjiAI, WowMedia&Metrics, dołączyła słowacka marka KELLYS. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze komunikacji oraz planowania i zakupu mediów.
23.04.24, 20:11
| reklama & PR » informacje
Co by było, gdyby nagle skończyła się kawa? Lavazza z kampanią z okazji Dnia Ziemi
Lavazza stara się odpowiedzieć na pytanie, co byśmy zrobili, gdyby na świecie zabrakło kawy. W kampanii wyprodukowanej we współpracy z Freeda Platform, marka przekonuje o potrzebie zrównoważonego rolnictwa.
23.04.24, 17:24
| reklama & PR » informacje
Lech przedłuża umowę z agencją Cut The Mustard. To już siódmy rok współpracy
Marka Lech przedłuża umowę i kontynuuje współpracę z agencją kreatywną Cut The Mustard. To już siódmy rok współpracy agencji z Kompanią Piwowarską. Działania Cut The Mustard mają koncentrować się wokół niedawno wprowadzonej platformy komunikacyjnej marki.
23.04.24, 15:30
| reklama & PR » informacje
Jakub Józef Orliński twarzą kampanii marki PRM.com
Agencja Saatchi & Saatchi odpowiada za strategię oraz koncept kreatywny nowej kampanii pod nazwą „PRIME CHOICE” dla marki PRM.com. Jej twarzą został kontratenor i b-boy Jakub Józef Orliński.
23.04.24, 09:58
| reklama & PR » ludzie
Wojciech Bablok przechodzi z Deloitte do Walk
Wojciech Bablok dołączył do zespołu ESG Grupy Walk i objął stanowisko Sustainability Marketing Director. Bablok będzie odpowiedzialny, m.in. za rozszerzenie oferty doradztwa ESG, w tym szkolenia z zakresu zrównoważonego marketingu.
23.04.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
KINESSO zwycięża w przetargu Lincoln Electric
Firma Lincoln Electric działająca w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrała w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO.
23.04.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
T&Pm wygrywa przetarg na obsługę mediową Grupy Amica
T&Pm został zwycięzcą przetargu na obsługę mediową Grupy Amica –europejskiego producenta sprzętu gospodarstwa domowego.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy