06.05.17, 12:00

Case study: Program Nestlé porusza Polskę

Logo akcji
Fot.: materiały prasowe

Siłownie na świeżym powietrzu stają się coraz bardziej popularne. Sprawdzają się w okolicy szkoły, placu zabaw, parku, domu seniora, osiedli mieszkaniowych czy terenów rekreacyjnych. Ich zaletą jest ogólnodostępność – ćwiczyć może każdy, za darmo o dowolnej porze dnia. Koszt zakupu urządzeń treningowych i organizacji siłowni pod chmurką ponoszą zazwyczaj gminy. Siłownie na świeżym powietrzu stały się wśród mieszkańców na tyle popularne, że projekty takich miejsc coraz częściej pojawiają się jako propozycje do budżetu partycypacyjnego. Niestety, nie każda gmina może przeznaczyć środki ze swojego budżetu na ten cel. Dlatego firma Nestlé postanowiła wypełnić tę lukę, organizując konkurs dla gmin, zarówno miejskich, miejsko-wiejskich, jak i wiejskich, w ramach inicjatywy „Nestlé porusza Polskę”. Wygraną w konkursie jest 16 siłowni terenowych ufundowanych przez Nestlé.

Cel programu „Nestlé porusza Polskę

Poprzez program „Nestlé porusza Polskę” firma zachęca Polaków do aktywnego spędzania czasu wolnego. Celem prowadzonej równolegle kampanii marketingowej i loterii konsumenckiej jest budowanie wizerunku Nestlé jako firmy odpowiedzialnej społecznie, zwiększenie zaufania konsumentów oraz wzrost sprzedaży wybranych produktów z portfolio Nestlé.

Inicjatywa „Nestlé porusza Polskę

„Nestlé Porusza Polskę” to jedna z aktywności Nestlé w ramach priorytetów Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV), czyli działań firmy, które poza generowaniem zysków biznesowych, również przynoszą korzyści społeczeństwu i społecznościom lokalnym. 

Pierwszą edycję programu ogłoszono w lutym 2016 roku z okazji 150-lecia firmy Nestlé. W ramach akcji przeprowadzono szereg aktywności, które zaangażowały społeczności lokalne, konsumentów i samych pracowników firmy. W ramach akcji, Nestlé zobowiązało się do ufundowania 16 siłowni plenerowych, po jednej w każdym województwie. Pierwszym etapem był konkurs dla gmin – od stycznia do marca gminy mogły zgłaszać się do konkursu i zarejestrować do 10 lokalizacji na swoim terenie, w których mogłyby znaleźć się siłownie. Następnie internauci głosowali na wybrane lokalizacje, w których miałyby stanąć siłownie plenerowe. Wyboru dokonywali spośród 710 lokalizacji w całej Polsce. Kolejnymi etapami programu były działania w punktach sprzedaży oraz ogólnopolska loteria, w której można było wygrać co tydzień 10 voucherów o wartości 1000 zł do Decathlon m.in. na zakup sprzętu sportowego, a codziennie rodzinny wyjazd do Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie.

Ambasadorem programu „Nestlé porusza Polskę” w 2016 r. był Zbigniew Bródka, polski łyżwiarz szybki i złoty medalista olimpijski.

Kampania marketingowa

Na początku maja 2016 r. rozpoczęła się w telewizji i Internecie emisja dwóch spotów reklamowych, których celem było zachęcanie Polaków do oddawania głosów w konkursie na wybrane przez siebie lokalizacje. Głównym bohaterem spotów był ambasador inicjatywy – Zbigniew Bródka, mistrz świata i złoty medalista olimpijski
w łyżwiarstwie szybkim.

Przykładowy spot reklamowy akcji „Nestlé porusza Polskę”:

Drugi etap kampanii zakładał zaangażowanie konsumentów poprzez działania w punktach sprzedaży oraz wielką ogólnopolską loterię „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!”, w której można było wygrać co tydzień 10 kart o wartości 1000 zł na sprzęt sportowy, a codziennie rodzinny wyjazd do Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie. Loteria wystartowała na początku maja i zakończyła się 30 czerwca 2016 roku. W tym terminie należało dokonać jednorazowego zakupu produktów Nestlé za minimum 25 zł i zachować dowód zakupu. Następnie zarejestrować paragon na stronie internetowej akcji. Łączna pula nagród w loterii wyniosła ponad 330 000 zł. 

Loterię konsumencką zakomunikowano w punktach sprzedaży, a także w telewizji i Internecie, gdzie emitowano specjalnie dedykowany loterii spot „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!”:

Efekty

Od czasu trwania kampanii widać bardzo duże zainteresowanie inicjatywą. W 2016 roku w pierwszej edycji konkursu „Nestlé porusza Polskę” brało udział 475 gmin, które w sumie zgłosiły 710 lokalizacji.

Nestlé dotarło z kampanią do całego społeczeństwa! Łącznie na temat programu „Nestlé porusza Polskę” w 2016 r. ukazało się około 630 publikacji internetowych i w prasie. Dzięki prowadzeniu aktywnej komunikacji w social mediach udało się dotrzeć z programem do prawie 10 mln użytkowników. Obecność hasła „Nestlé porusza” w wynikach wyszukiwania wyniosła 6,48%, co znacznie przekroczyło cel założony na poziomie 1 proc.

Zdaniem organizatorów, loteria „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!” odniosła wielki sukces, przyczyniając się do zwiększenia sprzedaży produktów z portfolio firmy, a wskaźnik efektywności osiągnął wynik dwukrotnie wyższy (268% KPI) od założonego na samym początku.

Komentarze

Powiązane

08.12.22, 15:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
TV Puls wyemituje po raz kolejny Wigilijny Blok Reklamowy
TV Puls wyemituje ponownie w Święta Wigilijny Blok Reklamowy #TvPulsSeniorom, z którego wpływy zostaną przekazane Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, działającej na rzecz poprawy jakości życia Seniorów w Polsce.
08.12.22, 14:15
| reklama & PR » informacje
Kuźniar Media w wyniku przetargu poprowadzi działania promocyjne firmy Skłodowscy
Agencja Kuźniar Media zadba o komunikację firmy Skłodowscy, producenta burgerów wołowych. Marka rozpoczyna swoje działania na rodzimym rynku planując rozwijać się w kanale HoReCa i retail. 
08.12.22, 13:20
| reklama & PR » informacje
Agencja Digital Hunters będzie rekrutować managerów digital marketingu
Na rynku działalność rozpoczęła agencja Digital Hunters, która ma specjalizować się rekrutacji managerów wysokiego szczebla z obszaru digital marketingu. Założyciel agencji stworzył własny model procesu rekrutacji, który ma pozwalać pozyskiwać specjalistów.
08.12.22, 10:47
| reklama & PR » informacje
Tobiasz Wybraniec i Paweł Kowalczyk opuszczają GetHero
Założyciele wrocławskiej agencji GetHero z końcem roku planują opuścić zarząd GetHero i w pełni przekazać stery firmy w ręce pozostałych członków zarządu – Alicji Stefaniak i Łukasza Walczaka.
08.12.22, 07:00
| reklama & PR » informacje
ALDI będzie dalej współpracować z domem mediowym Carat
Dom mediowy Carat (grupa dentsu Polska), ponownie wygrał przetarg na obsługę mediową sieci dyskontów spożywczo-przemysłowych ALDI.
07.12.22, 19:00
| reklama & PR » informacje
Technologie dla Ciebie. Bezpieczeństwo dla wszystkich. Kampania ŠKODY
Ruszyła kampania ŠKODY, która ma zwracaćuwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Marka po raz kolejny pokazuje chce pokazać, że jest to dla niej priorytetem.
07.12.22, 11:00
| reklama & PR » informacje
Kiwi.com klientem sieci weCAN w regionie CEE i Media People w Polsce
Sieć agencji weCAN z Europy Środkowej i Wschodniej rozpoczęła współpracę z firmą z sektora traveltech - Kiwi.com, wyszukiwarkę tanich podróży.
07.12.22, 09:00
| reklama & PR » informacje
Popcorn, Coca-Cola i Frozen Fanta w formacie XXL promują Multikino
Sieć kin Multikino oraz Coca-Cola wykorzystały witryny sklepowe do reklamy produktów z popcornabarów. Niestandardowe realizacje z trójwymiarową scenografią są zlokalizowane w siedmiu galeriach handlowych w Polsce.
07.12.22, 07:00
| reklama & PR » informacje
Ostrożny optymizm. GroupM prognozuje globalnie blisko 6 proc. wzrostu rynku w 2023 r.
GroupM opublikował doroczne prognozy dotyczące dynamiki rynku reklamy. Holding wylicza globalny wzrost rynku reklamy w 2022 r. na 6,5 proc., do wartości 808 mld dolarów. W Polsce wzrost sięgnie 3,4 proc., a rynek będzie wart 12,5 mld zł.
06.12.22, 12:03
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Media będzie dalej sprzedawał czas reklamowy Telewizji Puls
Telewizja Puls (nadawca ogólnopolskich kanałów TV Puls i PULS 2) oraz Polsat Media podpisały umowę o kontynuacji współpracy w zakresie sprzedaży czasu reklamowego.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.