17.05.17, 14:00

Raport: kto najczęściej klika w internetowe reklamy?

W reklamy online najczęściej klikają internauci z Ukrainy, najrzadziej użytkownicy sieci z Chorwacji. Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wśród wykorzystywanych formatów reklam dominują banery. Komputery osobiste i laptopy to urządzenia, na których niezmiennie jest najwięcej emisji reklam. Jak na tle innych krajów wypada Polska? Specjalny raport na ten temat przygotowała firma Gemius. 

Analizie poddano dane z raportu gemiusAdMonitor, obejmującego 13 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, tj.: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Rumunię, Słowację, Turcję, Ukrainę oraz Węgry. 

Polskim użytkownikom sieci, podobnie jak przedstawicielom innych analizowanych rynków, najwięcej kreacji reklamowych wyświetla się na komputerach osobistych i laptopach - dla tych urządzeń odsetek wyświetleń reklam wynosi 77,3 proc. Na kreacje reklamowe rzadziej natrafiają na smartfonach (19,2 proc.) i na tabletach (3,5 proc.). W polskiej sieci dominują formaty banerowe, które były wykorzystywane w 71 proc. wszystkich wyemitowanych reklam. Jednocześnie, to właśnie w Polsce jest najmniejszy udział kreacji banerowych wśród wszystkich analizowanych rynków.

Wśród użytkowników sieci w Europie Środkowo-Wschodniej w reklamy online najczęściej klikają Ukraińcy, Turcy i Łotysze. Wskaźnik klikalności w reklamy wynosi tam odpowiednio 1,1 proc., 1,0 proc. oraz 0,9 proc. Najniższy wskaźnik kliknięć odnotowano w Chorwacji (0,4 proc.), na Litwie (0,5 proc.) i w Estonii (0,5 proc.). W ciągu ostatnich trzech lat najwyższy wzrost klikalności w reklamy nastąpił w Turcji – z 0,3 proc. do 1,0 proc.

Jak wynika z raportu gemiusAdMonitor, rośnie popularność formatów reklamowych typu rich media (multimedialnych ─ z wideo, dźwiękiem czy animacjami), po które coraz częściej sięgają reklamodawcy. Spośród analizowanych rynków krajem, w którym ten format cieszy się największą popularnością jest Ukraina, gdzie korzystano z niego niemal w połowie kampanii internetowych (46,4 proc.). Z kolei najrzadziej reklamy multimedialne wyświetlają się internautom z Łotwy ─ tego typu kreacje zostały tam wykorzystane w 15,8 proc. reklam. Inwestycja w format multimedialny może się przekładać także na wzrost liczby kliknięć w reklamę – na wszystkich analizowanych rynkach współczynnik klikalności w ten typ reklam jest wyższy niż w przypadku formatów banerowych.

Wśród analizowanych urządzeń (komputery osobiste i laptopy, smartfony, tablety) najwięcej wyświetleń reklam dotyczy komputerów osobistych i laptopów. Najwyższy odsetek emisji na tych urządzeniach odnotowano w Mołdawii ─ 87 proc., a najniższy ─ 63,7 proc. w Rumunii. Odwrotnie jest w przypadku reklam na smartfonach, które najczęściej wyświetlają się właśnie Rumunom ─ 32,5 proc., a z kolei najrzadziej użytkownikom sieci z Mołdawii ─ 11,3 proc. W tym kraju również jest najniższy odsetek wyświetleń reklam na tabletach ─ 1,7 proc. Z kolei najczęściej na kreacje na ekranach tych urządzeń natrafiają w sieci Słowacy ─ 7,2 proc.

Komentarze

Powiązane

08.06.23, 10:43
| reklama & PR » informacje
Sztuka grillowania z kampanią Dan Cake
Pod hasłem „Daj sobie czas na soczystą sztukę” marka Dan Cake chce przekonać odbiorców, że gdy sięga się po jej wyroby piekarnicze, grillowanie staje się prawdziwą sztuką.
07.06.23, 20:26
| reklama & PR » informacje
Iga Świątek ponownie w kampanii PZU Wojażer
Marka PZU wystartowała z kampanią promującą ubezpieczenie podróżne PZU Wojażer. Jej celem jest zachęcanie osób planujących wakacyjne wyjazdy do zadbania o siebie i swoich bliskich poprzez zakup ubezpieczenia. Bohaterką komunikacji ponownie została tenisistka Iga Świątek.
07.06.23, 16:30
| reklama & PR » informacje
Daj sobie czas. W Warszawie pojawił się mural promujący kampanię PayPo
PayPo – polski operator BNPL (buy now, pay later) – ruszył z kampanią „Daj sobie czas”, w której zachęca do przemyślanych zakupów z wykorzystaniem płatności odroczonych. Mural promujący akcję można podziwiać w okolicach Mostu Poniatowskiego w Warszawie.
07.06.23, 15:10
| reklama & PR » informacje
Cape Morris zwycięża w przetargu na obsługę marki Morliny
Cape Morris, agencja kreatywno-strategiczna nawiązała współpracę z marką Morliny (polska spółka Animex). Agencja odpowiedzialna będzie za wdrożenie nowej strategii komunikacji w social media od maja br.
07.06.23, 14:02
| reklama & PR » informacje
MullenLowe wprowadza nową globalną tożsamość
Ośmiornica MullenLowe od 6 czerwca br. wygląda inaczej. Zmiany mają oddawać nową globalną tożsamość sieci i jej odświeżone pozycjonowanie. Rebranding dotyczy 57 rynków na całym świecie, w tym także MullenLowe Warsaw.
07.06.23, 10:50
| reklama & PR » informacje
Dentsu Creative ponownie zwycięża w przetargu Audi
Dentsu Creative obroniło budżet na obsługę marki Audi. Kontrakt podpisano na okres trzech lat z możliwością przedłużenia o kolejne dwa.
07.06.23, 09:37
| reklama & PR » ludzie
Izabela Albrychiewicz awansowała na stanowisko CEO GroupM CEE. Teraz zarządza 10 rynkami regionu
GroupM, medialna grupa inwestycyjna WPP, powołała Izabelę Albrychiewicz na stanowisko CEO GroupM CEE. Region, którym zarządzać będzie dotychczasowa CEO GroupM Poland, obejmuje aż 10 rynków: Chorwację, Czechy, Bośnię, Węgry, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię i Ukrainę.
07.06.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Trzy osoby awansowały w agencji Good One PR
W strukturach Good One PR awansowały trzy osoby. W kwietniu br. Marta Paczka objęła funkcję Account Managera, a miesiąc później Jakub Macyszyn Senior Account Executive’a. Na stanowisko Account Executive w marcu br. awansowała natomiast Angelika Zarzycka.
06.06.23, 20:58
| reklama & PR » informacje
Janusz Walczuk ambasadorem marki Garage
Marka Garage inauguruje sezon letnich imprez i festiwali wejściem w długofalową współpracę ambasadorską z raperem Januszem Walczukiem. Zapowiada także cykl imprez zorganizowanych razem z muzycznym kolektywem SO HARD, na których wystąpi znany raper.
06.06.23, 20:08
| reklama & PR » informacje
Agencja Peppermint przygotowała koncepcję graficzną loterii Toffifee
Współpraca Peppermint z marką Toffifee w ramach ogólnopolskiej loterii pod hasłem „Loteria tkwi w Toffifee”, objęła przygotowanie różnorodnych formatów graficznych do promocji kampanii w kanałach online i offline.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. filmu

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty
Konkursy
do 07.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.