06.10.17, 08:00

Raport Gemius: w które reklamy klikają internauci?

Raport firmy Gemius
Fot.: Gemius

Internauci z Europy Środkowo-Wschodniej najczęściej klikają w kampanie reklamowe branż spożywczej i kosmetycznej – wynika z raportu Gemiusa. 

Europejscy internauci najczęściej klikają w reklamy promujące produkty spożywcze i kosmetyczne. W Polsce, Czechach, Chorwacji i Mołdawii reklamy jedzenia i napojów zajęły pierwsze miejsce pod względem klikalności wśród wszystkich analizowanych branż. W dziewięciu spośród 13 analizowanych rynków znalazły się na podium. Wysokie wskaźniki klikalności odnotowały również reklamy promujące kosmetyki – branża kosmetyczna zajęła miejsce na podium na siedmiu badanych rynkach.

Najmniejszą interakcją ze strony internautów cieszyły się reklamy promujące elektronikę, wyposażenie domu i ogrodu oraz sport i turystykę. Reklamy szeroko rozumianych sprzętów domowych uzyskały najniższy wskaźnik kliknięć spośród wszystkich badanych branż w sześciu na 13 krajów (w Bułgarii, Polsce, Estonii, na Węgrzech, Litwie, Ukrainie). Natomiast reklamy dotyczące aktywności sportowej i wypoczynku odnotowały najniższy wskaźnik klikalności na czterech analizowanych rynkach (w Polsce, na Łotwie, w Rumunii i na Słowacji).

Jednym z opracowań przygotowanych w raporcie gemiusAdMonitor jest zestawienie pokazujące udział emisji mobilnych w reklamach dla poszczególnych branż. Pod tym względem badane rynki wykazują bardzo duże zróżnicowanie – niemal na każdym z nich pierwsze miejsce zajmuje inny sektor gospodarki. W Bułgarii na przykład wiodącą branżą jest sektor finansowy, którego reklamy w 47 proc. były emitowane na urządzeniach mobilnych, w Chorwacji były to koncerny telekomunikacyjne i spożywcze (po 34 proc.), a w Polsce marki modowe (41 proc.).

Spośród 13 analizowanych rynków największe udziały emisji na urządzeniach mobilnych odnotowano w Turcji. Najwyższy wynik w tym kraju odnotowały reklamy branży farmaceutycznej, które w 57 proc. pojawiały się na urządzeniach mobilnych. Drugim krajem pod tym względem była Rumunia, w której to reklamy promujące sport i turystykę emitowano w 54 proc. na urządzeniach mobilnych. Taki sam udział emisji odnotowała w tym kraju branża telekomunikacyjna.

Wysoki udział odsłon reklam mobilnych to w mojej opinii rezultat poziomu zaawansowania danej branży w wykorzystywaniu technik, jakie daje promocja w digitalu. Reklamodawcy z branży mody, elektroniki i artykułów do domu i ogrodu są w trakcie transformowania modeli biznesowych na sprzedaż przez internet, dlatego jako jedni z pierwszych wykorzystują nowinki technologiczne i dostosowują się do trendów rynku reklamowego. Jednocześnie decyzje o zakupie produktów z tych kategorii podejmowane są bardziej spontanicznie niż na przykład w przypadku branży farmaceutycznej czy finansowej, dlatego odpowiednie bodźce w postaci reklam na smartfonie są skuteczne i w takie formy reklamodawcy inwestują większe budżety. Dodatkowo, biorąc pod uwagę względy techniczne, na stosunkowo niewielkiej powierzchni ekranu urządzenia mobilnego dużo łatwiej i atrakcyjniej zaprezentować zdjęcie sukienki, butów czy nowego telewizora niż ofertę rachunku bankowego bądź leku na nadciśnienie” ─ komentuje Tomasz Wardecki, Senior Media Strategy Manager w iProspect.

Komentarze

Powiązane

26.03.23, 13:19
| reklama & PR » informacje
Piotr Adamczyk i Magdalena Boczarska w kampanii reklamowej 1,5 proc. Fundacji Happy Kids
W związku z okresem rozliczeń podatkowych, Fundacja Happy Kids rozpoczęła kampanię na YouTube i Facebooku, zachęcającą do wsparcia Rodzinnych Domów Dziecka, które mają pod swoją opieką. W materiałach promocyjnych można usłyszeć głos aktorów – Magdaleny Boczarskiej i Piotra Adamczyka.
25.03.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Škoda z pierwszym w Polsce spotem reklamowym w technologii Dolby Atmos
Škoda, jako pierwsza marka w Polsce, zaprezentowała spot wykonany w nowoczesnej technologii dźwięku przestrzennego Dolby Atmos. Spot powstał, aby uświetnić 20-lecie współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.
25.03.23, 17:00
| reklama & PR » informacje
Kampania podażowa DESA Unicum zachęca do autentyfikacji sztuki w domach
W DESA Unicum można sprawdzić autentyczność posiadanych obrazów lub pamiątek rodzinnych, wycenić je i sprzedać, do czego DESA zachęca w najnowszej kampanii podażowej w mediach społecznościowych.
25.03.23, 09:00
| reklama & PR » informacje
Lidl został Oficjalnym Partnerem UEFA EURO 2024
Lidl został globalnym partnerem UEFA zarówno podczas europejskich eliminacji w 2023 roku, jak i turnieju finałowego w 2024 roku.
24.03.23, 19:29
| reklama & PR » informacje
Tomasz Zubilewicz prezentuje pogodę Na Żywo z PS5
Firma Sony Interactive Entertainment zaprezentowała specjalną prognozę pogody prowadzoną przez Tomasza Zubilewicza – PS5 Na Żywo.
24.03.23, 13:38
| reklama & PR » informacje
Każdy z nas oszczędza. Kaufland promuje program lojalnościowy
Agencja Kalicińscy stworzyła koncept kreatywny kampanii wprowadzającej na polski rynek program lojalnościowy Kaufland Card. Motywem przewodnim komunikacji jest piosenka “Każdy z nas oszczędza”, czyli autorski aranż utworu “Everybody Dance Now” oraz roztańczony spot prezentujący radość płynącą z oszczędzania z Kaufland Card.
24.03.23, 11:50
| reklama & PR » informacje
Zaufaj nauce, a nie magii. H2O realizuje kolejny spot w 3D dla Intermag
Agencja H2O po realizacji serii trzech poprzednich spotów w technologii 3D dla produktów Tytanit, Optysil, Vanadoo, przygotowała kolejny projekt. Najnowszy spot jest bazą do realizacji międzynarodowej kampanii dedykowanej flagowym produktom w portfolio producenta.
24.03.23, 09:44
| reklama & PR » informacje
Wielkanocna kampania marki Trefl
Trwa wielkanocna kampania marki Trefl, producenta gier planszowych oraz puzzli w Polsce. Po raz kolejny działania z zakresu planowania i zakupu mediów koordynuje Value Media (Group One), które współpracuje z Grupą Trefl od jesieni 2022 r. W ramach modelu house of communication kampanię wspierają spółki Group One.
23.03.23, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Marcin Boroszko Konsultantem Channel Factory Polska
W marcu br., do Channel Factory Polska dołączył Marcin Boroszko, który będzie pełnić rolę Konsultanta.
23.03.23, 14:00
| reklama & PR » informacje
Streetcom odpowiada za kampanię influencerską dla past Wawrzyniec
Trwa kampania influencerska dla past Wawrzyniec realizowana przez Streetcom. Biorą w niej udział zarówno makro i mikro influencerzy. Kampania jest jednym z pierwszych etapów działań związanych z rebrandingiem i zmianą pozycjonowania popularnych past warzywnych Wawrzyńca.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.