30.11.17, 12:36

#RabenExpress. Akcja Grupy Raben oraz TasteAway.pl

Akcja RabenExpress_Łukasz Smoliński oraz kierowca Mirek z Raben
Fot.: materiały prasowe

Blog podróżniczy w Polsce – TasteAway.pl oraz firma transportowo-logistyczna Grupa Raben, połączyły swoje siły by zrealizować nietypową podróż na stopa do Hamburga. Celem wyprawy było nie tylko dostarczenie ładunku do Niemiec, ale także wspólne promowanie roli transportu i zaprezentowanie pracy zawodowego kierowcy. W efekcie akcja dotarła niemal do 1 miliona osób.

Akcja była przeprowadzona w listopadzie br. i bazowała na tzw. influencers marketingu, czyli wykorzystaniu wizerunku znanych osób do promowania marki Raben. Do pierwszej odsłony zostali zaproszeni twórcy bloga podróżniczego TasteAway.pl.

Pomysł polegał na wysłaniu podróżnika Łukasza Smolińskiego z bloga TasteAway.pl z kierowcą Raben Transport, Mirkiem, w trasę do Hamburka. Panowie wspólnie mieli dostarczyć towar klienta Grupy do centrum logistycznego pod Hamburgiem. Bloger dodatkowo miał za zadanie relacjonować całą akcję w mediach społecznościowych i przygotować relację z podróży na swojego bloga. Każdy post opisany był dodatkowym #RabenExpress.

Akcja miała charakter employer brandingowy oraz społecznie odpowiedzialny (CSR). Jej celem było przybliżenie pracy zawodowego kierowcy samochodu ciężarowego i stylu życia truckersa (EB) oraz promowanie roli transportu we współczesnym świecie, stąd dodatkowy #TranspotyJestPotrzbny (CSR).

Kampania została podzielona przez TasteAway.pl na trzy etapy. W pierwszym blogerzy teasowali samą akcję, jednak w taki sposób aby ich czytelnicy zainteresowali się tym co planują, jednak nie odgadli co faktycznie będzie się działo. W II etapie Łukasz Smoliński poinformował swoich fanów, że właśnie wyrusza w podróż ciężarówką do Hamburga. Cała trasa była relacjonowana praktycznie on-line na kanałach społecznościowych TasteAway.pl czyli na Instagramie i Facebooku, gdzie odbyły się także trzy relacje na żywo. Ostatni etap, to relacja podróżniczo-kulinarna z wizyty blogerów w Hamburgu.

Akcja dotarła do ponad 800 tys. osób na samym Facebooku. Łączny zasięg akcji, wygenerowany z mediów społecznościowych oraz z bloga to niemal 1 milion. Projekt został zrealizowany we współpracy z blogerami z TasteAway.pl oraz z agencją Good For You.

Grupa Raben planuje kolejną akcję z influencerami, tym razem na poziomie europejskim.

Komentarze

Powiązane

16.09.24, 23:32
| reklama & PR » informacje
Smak pełen wspomnień. Konkurs marki Wiejskie Ziemniaczki
Marka Wiejskie Ziemniaczki (Lorenz) rozpoczęła aktywację prowadzoną pod hasłem „Smak pełen wspomnień”. Głównym elementem działań jest konkurs dla konsumentów. Akcja potrwa przez cały wrzesień.
16.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Spokojnie, to HAMMER. Kampania wizerunkowa polskiej marki telefonów
Ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa polskiej marki HAMMER, promująca wytrzymałość, dostarczanych przez firmę, telefonów wzmocnionych oraz programy wspierające klientów.
16.09.24, 12:53
| reklama & PR » informacje
Małgorzata Socha polską ambasadorką gamy kosmetyków ANTI-ÂGE GLOBAL od Yves Rocher. Nowe logo marki
Gama kosmetyków do pielęgnacji twarzy - ANTI-ÂGE GLOBAL od francuskiej marki Yves Rocher - ma swoją polską ambasadorkę. Została nią aktorka, Małgorzata Socha. Jednocześnie marka wprowadza zmiany w swojej.
16.09.24, 12:19
| reklama & PR » informacje
ORLEN oficjalnym sponsorem ZAKSY. Logotyp marki pojawi się na koszulkach meczowych
ORLEN został oficjalnym sponsorem drużyny ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. W ramach współpracy, logotyp koncernu zostanie wyeksponowany na froncie koszulki klubu.
16.09.24, 09:28
| reklama & PR » informacje
Smakujemy z JemyJemy. Profi rusza z akcją akcja cashback zup JemyJemy
10 września br. ruszyła promocja konsumencka cashback marki JemyJemy „Smakujemy z JemyJemy”.
16.09.24, 07:45
| reklama & PR » informacje
Performance Media zmienia się w Performance Group. Rebranding i nowa identyfikacja wizualna
Agencja Performance Media, po ponad 20 latach, nową wprowadza nową nazwę i identyfikację wizualną. Rozszerza także portfolio oferowanych produktów i usług. Od tej pory agencja będzie działać pod nazwą Performance Group.
15.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kobiety są z Venus, a Venus jest z kobietami. Kampania marki Venus z udziałem influencerek
Trwa kampania reklamowa marki Venus z portfolio (Pharma CF – polskiego producenta kosmetyków pielęgnacyjnych. Za jej realizację odpowiada agencja Ancymony (*ancy).
14.09.24, 12:28
| reklama & PR » informacje
Halowe Mistrzostwa w Kaufland. Kampania promująca pracę w logistyce
Siec Kaufland ruszyła z kampanią „Halowe Mistrzostwa”, która promuje akcję rekrutacyjną w centrach dystrybucyjnych. Bohaterami kampanii, którzy prezentują zalety pracy w logistyce, są sami pracownicy magazynów.
14.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kultowa gra Sonic motywem przewodnim loterii marki Actimel
Marka Actimel ruszyła z loterią, której motywem przewodnim jest gra Sonic. W ramach akcji można wygrać nagrody, w tym produkty na licencji Sonic. Organizatorem loterii jest NAV agency.
13.09.24, 19:45
| reklama & PR » informacje
Kia promuje w sieci i TV model Sportage
Kia Polska ruszyła z kontynuacją kampanii wspierającą sprzedaż modelu Sportage, oferując klientom propozycje kredytowe i leasingowe. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.