30.11.17, 12:36
#RabenExpress. Akcja Grupy Raben oraz TasteAway.pl
Blog podróżniczy w Polsce – TasteAway.pl oraz firma transportowo-logistyczna Grupa Raben, połączyły swoje siły by zrealizować nietypową podróż na stopa do Hamburga. Celem wyprawy było nie tylko dostarczenie ładunku do Niemiec, ale także wspólne promowanie roli transportu i zaprezentowanie pracy zawodowego kierowcy. W efekcie akcja dotarła niemal do 1 miliona osób.
Akcja była przeprowadzona w listopadzie br. i bazowała na tzw. influencers marketingu, czyli wykorzystaniu wizerunku znanych osób do promowania marki Raben. Do pierwszej odsłony zostali zaproszeni twórcy bloga podróżniczego TasteAway.pl.
Pomysł polegał na wysłaniu podróżnika Łukasza Smolińskiego z bloga TasteAway.pl z kierowcą Raben Transport, Mirkiem, w trasę do Hamburka. Panowie wspólnie mieli dostarczyć towar klienta Grupy do centrum logistycznego pod Hamburgiem. Bloger dodatkowo miał za zadanie relacjonować całą akcję w mediach społecznościowych i przygotować relację z podróży na swojego bloga. Każdy post opisany był dodatkowym #RabenExpress.
Akcja miała charakter employer brandingowy oraz społecznie odpowiedzialny (CSR). Jej celem było przybliżenie pracy zawodowego kierowcy samochodu ciężarowego i stylu życia truckersa (EB) oraz promowanie roli transportu we współczesnym świecie, stąd dodatkowy #TranspotyJestPotrzbny (CSR).
Kampania została podzielona przez TasteAway.pl na trzy etapy. W pierwszym blogerzy teasowali samą akcję, jednak w taki sposób aby ich czytelnicy zainteresowali się tym co planują, jednak nie odgadli co faktycznie będzie się działo. W II etapie Łukasz Smoliński poinformował swoich fanów, że właśnie wyrusza w podróż ciężarówką do Hamburga. Cała trasa była relacjonowana praktycznie on-line na kanałach społecznościowych TasteAway.pl czyli na Instagramie i Facebooku, gdzie odbyły się także trzy relacje na żywo. Ostatni etap, to relacja podróżniczo-kulinarna z wizyty blogerów w Hamburgu.
Akcja dotarła do ponad 800 tys. osób na samym Facebooku. Łączny zasięg akcji, wygenerowany z mediów społecznościowych oraz z bloga to niemal 1 milion. Projekt został zrealizowany we współpracy z blogerami z TasteAway.pl oraz z agencją Good For You.
Grupa Raben planuje kolejną akcję z influencerami, tym razem na poziomie europejskim.
Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze