05.12.17, 08:00

Izabela Jurczyk o zmianie logo F1: nowy znak jest prosty i symboliczny

Iza Jurczyk
Fot.: archiwum autora

Formuła 1 jest jedna – nie ma konkurencji, te wyścigi to pewnego rodzaju elitarność, przygoda, wejście do grona wybrańców... Czy potrzebuje zmieniać logo? Czy potrzebuje być nowoczesna? Izabela Jurczyk, Dyrektor kreatywna Studio Design komentuje zmiany w logo F1.

Idąc tropem zmian wymuszonych przez działania w obszarze platform digitalowych, nowy rebranding Formuły 1 jest zrozumiały. Cechą dzisiejszych czasów jest odświeżanie logo, marka pokazuje w ten sposób, że idzie z duchem czasu, że jest otwarta i pozbawiona rutyny, która wkrada się przy starej identyfikacji. Oczywiście nie każdy rebranding jest udany, nie zawsze nowe logo jest lepsze od starego. Marka musi być przygotowana na uwagi swoich odbiorców. Tak też stało się w przypadku Formuły 1, stare logo jest bardzo dobrym znakiem, odnoszącym się wprost do nazwy, niesie ze sobą pewną nostalgię, JEST SYMBOLEM określającym najwyższy stopień wtajemniczenia kierowców wyścigowych.


Nowe logo Formuły1. Fot.: materiały prasowe

Zastąpiono je nowym logo zbudowanym na nowej historii cytując słowa Ellie Norman, szefowej działu marketingu Formuły 1: „nowa koncepcja projektu opiera się na dwóch samochodach, poruszających się po torze i jadących w stronę mety.”
Pojawia się pytanie czy my odbiorcy musimy rozumieć znak? Uważam, że nie. Odbieramy go wrażeniowo, nie musimy znać wszystkich szczegółów, które przyczyniły się do nowej szaty graficznej. Albo trafia ona do naszej estetyki albo nie.

Według mnie nowy znak jest odpowiedzią na oczekiwania nowych czasów – jest prosty i symboliczny. Ale jednocześnie mógłby być znakiem zupełnie innej marki. To teraz od samej marki będzie zależeć czy zintegruje nową grafikę logo ze swoim wizerunkiem.

Stare logo zapracowało już na swoją rozpoznawalność i w tym jest jego przewaga.

Komentarze

Powiązane

07.06.23, 09:37
| reklama & PR » ludzie
Izabela Albrychiewicz awansowała na stanowisko CEO GroupM CEE. Teraz zarządza 10 rynkami regionu
GroupM, medialna grupa inwestycyjna WPP, powołała Izabelę Albrychiewicz na stanowisko CEO GroupM CEE. Region, którym zarządzać będzie dotychczasowa CEO GroupM Poland, obejmuje aż 10 rynków: Chorwację, Czechy, Bośnię, Węgry, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię i Ukrainę.
07.06.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Trzy osoby awansowały w agencji Good One PR
W strukturach Good One PR awansowały trzy osoby. W kwietniu br. Marta Paczka objęła funkcję Account Managera, a miesiąc później Jakub Macyszyn Senior Account Executive’a. Na stanowisko Account Executive w marcu br. awansowała natomiast Angelika Zarzycka.
06.06.23, 20:58
| reklama & PR » informacje
Janusz Walczuk ambasadorem marki Garage
Marka Garage inauguruje sezon letnich imprez i festiwali wejściem w długofalową współpracę ambasadorską z raperem Januszem Walczukiem. Zapowiada także cykl imprez zorganizowanych razem z muzycznym kolektywem SO HARD, na których wystąpi znany raper.
06.06.23, 20:08
| reklama & PR » informacje
Agencja Peppermint przygotowała koncepcję graficzną loterii Toffifee
Współpraca Peppermint z marką Toffifee w ramach ogólnopolskiej loterii pod hasłem „Loteria tkwi w Toffifee”, objęła przygotowanie różnorodnych formatów graficznych do promocji kampanii w kanałach online i offline.
06.06.23, 17:56
| reklama & PR » informacje
Antysmogowy mural Max Premium Burgers
MAX Premium Burgers stworzył przy katowickiej restauracji antysmogowy mural nawiązujący do lokalnej architektury i historii. Z jednej strony mural ma podkreślać obecność marki w tej części Polski, z drugiej zachęcać do podążania śladem sieci w kwestii działań na rzecz klimatu.
06.06.23, 16:00
| reklama & PR » informacje
Samochody Toyota Yaris Cross Hybrid do wygrania w loterii Link4
Z okazji swojego dwudziestolecia LINK4 organizuje Loterię Jubileuszową. Do wygrania są samochody Toyota Yaris Cross Hybrid oraz karty paliwowe o wartości 400 zł. W loterii może wziąć udział każdy klient indywidualny. 
06.06.23, 14:10
| reklama & PR » ludzie
Łukasz Trocki przechodzi do KEINO
Łukasz Trocki dołączył do agencji reklamowej KEINO (część ekosystemu komunikacyjnego Chapter2) jako Senior Graphic Designer i Motion Designer.
06.06.23, 10:12
| reklama & PR » ludzie
Agata Brzezińska awansowała w LiquidThread
Agata Brzezińska awansowała na stanowisko Senior Integrated Communication Managerki w agencji digitalowo-contentowej LiquidThread (Publicis Groupe).
06.06.23, 08:30
| reklama & PR » informacje
Santander Bank Polska partnerem tytularnym Santander Letnie Brzmienia 2023
Santander Bank Polska został partnerem tytularnym wakacyjnej trasy koncertowej „Letnie Brzmienia 2023”. Podczas festiwalu na scenie wystąpią popularni polscy artyści, w tym tegoroczni laureaci Fryderyków.
06.06.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Herbalife przedłuża wieloletnią współpracę z Cristiano Ronaldo
Herbalife, globalna firma zajmująca się zdrowiem i wellness, ogłosiła odnowienie umowy sponsorskiej z międzynarodową ikoną piłki nożnej, Cristiano Ronaldo. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

kierowniczka/kierownik działu PR

Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. filmu

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu | Poznań

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty
Konkursy
do 07.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.07.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.