27.12.17, 13:07
Święta przed TV: Polacy wybierali najczęściej TVP1. Kevin nie do pobicia
Najpopularniejszym kanałem w Święta była tradycyjnie Jedynka. Najchętniej oglądanym filmem oczywiście „Kevin sam w Nowym Jorku" - wynika z opracowania Nielsen Audience Measurement przygotowanego dla portalmedialny.pl.
W tym roku Polacy spędzili w pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia mniej czasu przed ekranami. Średnio każdy Polak oglądał TV przez pięć godzin, 39 minut oraz 37 sekund. Rok temu - sześć godzin, 1 minutę i 36 sekund.
Najchętniej oglądanymi programami od 24 do 26 grudnia 2017 r. był tradycyjnie "Kevin sam w Nowym Jorku" (Polsat), który obejrzało 4,4 mln widzów (aż 32,14 proc. udziału w rynku). Drugie miejsce zajęło specjalne wydanie reality show "Rolnik szuka żony" (TVP1) - 3,24 mln widzów. Trzecie miejsce zajął "Teleexpress" (TVP1) - 3,06 mln widzów. Kolejne miejsca zajęły takie propozycje antenowe jak: "Sport" (TVP1) - 2,95 mln widzów, "Wielkie kolędowanie z Polsatem" (Polsat) - 2,9 mln widzów, "Wiadomości" (TVP1) - 2,85 mln widzów, "Mistrzostwa Polski w skokach narciarskich”, (TVP1) - 2,68 mln widzów, "Orędzie Arcybiskupa na Boże Narodzenie" (TVP1) - 2,6 mln widzów, "Fakty" (TVN) - 2,59 mln widzów oraz "Jaka to melodia?" (TVP1) - 2,45 mln widzów.
Najchętniej oglądanymi kanałami w dniach 25-26 grudnia br. w grupie 4+ były takie kanały jak: TVP1 - 11,09 proc. udziału w rynku (strata w porównaniu do okresu z 2016 r. o 0,34 p.p.), Polsat - 8,86 proc. (strata 1,02 p.p.), TVN - 8,48 proc. (strata 1,18 p.p.), TVP2 - 7,23 proc. (wzrost o 0,19 p.p.), TV4 - 4,17 proc. (wzrost o 0,81 p.p.), TVN7 - 3,54 proc. (strata 0,8 p.p.), TV Puls - 3,5 proc. (strata 1,01 p.p.), TVP INFO - 3 proc. (wzrost o 0,44 p.p.), TVN24 - 2,38 proc. (strata 0,27 p.p.), TTV - 2,37 proc. (strata 0,36 proc.).
W grupie 16-49 najchętniej oglądanymi kanałami były: Polsat - 10,86 proc. udziału w rynku (strata 1,09 p.p.), TVN - 10,43 proc. (strata 0,99 p.p.), TVP1 - 7,52 proc. (strata 0,16 p.p.), TVP2 - 6,05 proc. (strata 0,06 p.p.), TV4 - 4,36 proc. (wzrost o 0,25 p.p.), TVN7 - 4,05 proc. (strata 1,09 p.p.), TV Puls - 3,71 proc. (strata 1,17 p.p.), TTV - 3,25 proc. (wzrost o 1,09 p.p.), Puls 2 - 2 proc. (strata 0,08 p.p.), Polsat Film - 1,69 proc. (strata 0,02 p.p.).
Największe wydatki na reklamę 25 i 26 grudnia br. przeznaczyły takie marki jak: Allegro - 3,817 mln zł (wg cenników, nie obejmują rabatów), Plus - 3,473 mln zł, Winiary - 2,761 mln zł, Philips - 2,61 mln zł oraz Cyfrowy Polsat - 2,455 mln zł.
Specjalista ds. komunikacji
Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa
Przejdź do ofertyPEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU
Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze