14.01.18, 16:00

HUAWEI i Baidu będą współpracować na rzecz rozwoju nowej ery sztucznej inteligencji

HUAWEI i Baidu będą współpracować na rzecz rozwoju nowej ery sztucznej inteligencji
Fot.: materiały prasowe

HUAWEI i Baidu ogłosiły porozumienie o zawarciu strategicznej współpracy obejmujące swoim zasięgiem badania i rozwój nad sztuczną inteligencję, platformą i technologiami oraz usługami internetowymi. Celem obu firm jest propagowanie otwartego mobilnego ekosystemu opartego na wspólnych wartościach, pobudzanie rozwoju nowych zastosowań sztucznej inteligencji oraz dostarczania użytkownikom lepszych doświadczeń z użytkowania rozwiązań i usług AI.

Przyszłość należy do inteligentnych urządzeń, które będą aktywnie nam służyć, a nie tylko odpowiadać na to co im zlecimy. Z solidnym zapleczem w postaci R&D, firma Huawei będzie współpracować z Baidu w celu przyspieszenia innowacji w branży ICT oraz rozwijania kolejnej generacji smartfonów i dostarczania globalnym konsumentom lepszej jakości rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji” – mówi Richard Yu, prezes Huawei's Consumer Business Group.

Era Internetu przekształca się w erę sztucznej inteligencji, w którą Baidu inwestowało już od dłuższego czasu. Współpraca z Huawei pozwoli nam natomiast przyspieszyć i przekroczyć nowe granice w rozwoju AI. Chińskie powiedzenie „pozwól zakwitnąć stu kwiatom” dobrze opisuje naszą współpracę – dziś bowiem zasialiśmy nasiona, które wierzę, że niebawem wyrosną w liczne kwiaty” – powiedział Robin Li, dyrektor generalny i prezes firmy Baidu.

Firmy planują budowę otwartego ekosystemu korzystającego z platformy HiAI Huawei oraz Baidu Brain. Otwarty ekosystem będzie wykorzystywał także Neural Network Processing Unit (NPU) – jednostkę Huawei do obsługi sztucznej inteligencji oraz PaddlePaddle – samouczącą się strukturę Baidu. Obie firmy będą również wspólnie pracować nad systemami rozpoznawania głosu i obrazu dla inteligentnych urządzeń, aby umożliwić płynniejszą interakcję ludzi z maszynami. Zbudują także ekosystem rzeczywistości rozszerzonej (AR), scalający sprzęt i oprogramowanie w celu stworzenia bardziej wciągającego i dostępnego doświadczenia AR dla codziennych użytkowników.

Współpraca Huawei i Baidu ma pomóc stworzyć fundamenty dla trwałego ekosystemu mobilnego oraz sztucznej inteligencji. Ma to prowadzić do rozwoju technologii przyszłości, która będzie w stanie lepiej zrozumieć i służyć użytkownikom, a także promować lepsze ekonomiczne i socjalne rozwiązania dla całym świecie.

Komentarze

Powiązane

08.01.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje
ORLEN przejmuje stacje paliw w Austrii
ORLEN sfinalizował zakup 100 proc. udziałów w spółce Doppler Energie zarządzającej 267 stacjami paliw w Austrii. Dzięki transakcji spółka posiada blisko 3,5 tysiąca stacji paliw w siedmiu krajach w Europie. Koncern rozważa dalsze akwizycje w regionie oraz działania, które pozwolą mu dołączyć do grona liderów w obszarze elektromobilności na austriackim rynku.
07.01.24, 20:43
| biznes i technologie » informacje
Dealz ma już trzysta sklepów na polskim rynku
Sieć Dealz (Pepco Group) w grudniu 2023r., otworzyła w Bytomiu swój 300. sklep w Polsce.
06.01.24, 10:53
| biznes i technologie » informacje
ROMET prognozuje 60 proc. wzrost przychodów w sezonie 2024. Rowery marki obecne na 50 rynkach
Mimo spowolnienia na rynku rowerowym, polski producent rowerów - firma ROMET, prognozuje wzrost przychodów na poziomie 60 proc. w sezonie 2024.
03.01.24, 12:14
| biznes i technologie » informacje
Tomasz Podolski Dyrektorem Sprzedaży w Hochland Polska
2 stycznia 2024 r. Tomasz Podolski objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży w Hochland Polska. Podolski pracował wcześniej, m.in. w Unilever Polska, Danone czy Lorenz Bahlsen Snack-World.
03.01.24, 07:45
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Orange Polska z umowamina budowę sieci szerokopasmowych w ramach KPO
W ramach ogłoszonych naborów, zapewniających dostęp do bardzo szybkiego internetu na terenach tzw. białych plam, Orange Polska podpisał umowy dla 20 obszarów. Dzięki temu około 110 tys. gospodarstw domowych i prawie 16 tys. przedsiębiorstw zostanie objętych zasięgiem sieci szerokopasmowej.
26.12.23, 10:38
| biznes i technologie » informacje
Maspex przejmuje Becherovkę
Grupa Maspex, właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz oraz alkoholi w tym Żubrówki, podpisała umowę z Pernod Ricard. W wyniku planowanej transakcji polska spółka stanie się właścicielem marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach.
18.11.23, 08:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
DHL Parcel zmienia się DHL eCommerce
DHL Parcel, firma działająca na rynku usług kurierskich w Polsce, rozpoczyna proces zmiany nazwy.
17.11.23, 19:45
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com na dwunasty rynek. Tym razem do Włoch
Answear.com, e-commerce oferujący modę i produkty Home & Lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozszerza działalność o rynek włoski.
15.11.23, 15:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » muzyka
Grupa Empik muzyczna kupiła wytwórnię Jazzboy Records
Empik przejmuje 100 proc. udziałów w polskiej wytwórni muzyki alternatywnej – Jazzboy Records. W wyniku transakcji ma zacieśnić się współpraca między wytwórnią, platformą dystrybucyjną e-muzyka oraz innymi podmiotami z Grupy Empik.
01.11.23, 22:22
| biznes i technologie » informacje
CPS GfK: rynek marek własnych w branży FMCG w Polsce jest warty już 48 mld zł
Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG jest już warty 48 mld zł. W 2025 r. marki własne mają odpowiadać za jedną czwartą wszystkich wydatków polskich gospodarstw domowych na produkty szybkozbywalne – wynika z najnowszego raportu „CPS GfK. Private Brands 2023“.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Zakopiańskie Centrum Kultury | inne

Przejdź do oferty

Specjalista do spraw komunikacji i promocji

Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Galeria Sztuki w Legnicy | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.03.24

Do zdobycia jeden zestaw.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.