17.04.18, 15:25

Stacje Eurozetu: Radio Zet z dobrą pozycją, rośnie Antyradio

Logo Radia Zet
Fot.: materiały prasowe

Stacje z portfolio Grupy Eurozet to Radio Zet, Antyradio, Meloradio oraz Chillizet. Numerem jedne pozostaje Radio Zet. Spółka skupiała się w ostatnim czasie na budowie popularności pozostałych marek. 

Sytuacja brandów Eurozetu w Polsce jest różna. Flagowe Radio Zet najlepsze lata ma już za sobą, ale wciąż jest stacją numer dwa. Jednak odległość do lidera rynku jest gigantyczna. Znaczenie Zetki na niektórych rynkach jest bardzo duże (np. Warszawa), ale już w Aglomeracji Śląskiej stacja jest daleko za liderami. W przeciwieństwie do RMF FM, w żadnym z miast Zetka nie ma pozycji dominującej. Z kolei na wielu rynkach coraz lepiej radzi sobie Antyradio – rockowy format popularny jest choćby we Wrocławiu czy Szczecinie. Wielką niewiadomą wciąż pozostaje Meloradio – na wielu rynkach stacja kuleje, a na niewielu odniosła sukces. Czwarty Brand, Chillizet nadaje tylko w trzech miastach i najgorzej radzi sobie w Aglomeracji Śląskiej.
W portfolio nadawcy jest również Radio Plus – sieć diecezjalnych stacji radiowych. Projekt jest jednak realizowany wspólnie z Grupą Time (stąd też nieobecność marki w analizie).

Udział poszczególnych stacji na rynkach lokalnych (udział w czasie słuchania radia)

Warszawa
Radio Zet - 11,1 proc. (strata 1,6 p.p.)
Antyradio - 3,1 proc. (strata 0,8 p.p.)
Chillizet - 2,4 proc. (strata 0,2 p.p.)
Meloradio - 2 proc. (wzrost o 1 p.p.)

Wrocław
Radio Zet - 6,7 proc. (wzrost o 1,5 p.p.)
Antyradio - 6,6 proc. (wzrost o 2,4 p.p.)
Meloradio - 1,3 proc. (wzrost o 0,3 p.p.)

Toruń
Radio Zet - 11,6 proc. (wzrost o 0,9 p.p.)
Meloradio - 8 proc. (wzrost o 3,3 p.p.)

Szczecin
Radio Zet - 12,1 proc. (strata 2,3 p.p.)
Antyradio - 5,7 proc. (wzrost o 1,3 p.p.)

Rzeszów
Radio Zet - 17,5 proc. (wzrost o 1,1 p.p.)
Antyradio - 8,2 proc. (wzrost o 0,9 p.p.)

Radom
Radio Zet - 11,6 proc. (strata 3 p.p.)

Poznań
Radio Zet - 7,9 proc. (wzrost o 0,4 p.p.)
Antyradio - 3,1 proc. (strata 0,1 p.p.)
Meloradio - 1,5 proc. (wzrost o 0,8 p.p.)

Olsztyn
Radio Zet - 11,8 proc. (wzrost o 1,2 p.p.)
Antyradio - 5,7 proc. (wzrost o 2,7 p.p.)
Meloradio Olsztyn - 2,9 proc. (strata 1,2 p.p.)

Łódź
Radio zet - 9,3 proc. (strata 1,2 p.p.)
Antyradio - 4,7 proc. (wzrost o 0,1 p.p.)
Meloradio - 2,3 proc. (bez zmian)

Lublin
Radio Zet - 10,3 proc. (wzrost o 0,4 p.p.)

Kraków
Radio Zet - 8,1 proc. (wzrost o 1 p.p.)
Antyradio - 3,3 proc. (strata 0,4 p.p.)
Chillizet - 1,2 proc. (strata 0,2 p.p.)
Meloradio – 0,9 proc. (wzrost o 0,1 p.p.)

Kielce
Radio Zet - 6,3 proc. (wzrost o 2,1 p.p.)
Meloradio - 5,9 proc. (strata 0,7 p.p.)

Aglomeracja Śląska
Antyradio - 5,5 proc. (wzrost o 1,8 p.p.)
Radio Zet - 3,7 proc. (strata 1,5 p.p.)
Meloradio - 1,5 proc. (wzrost o 0,4 p.p.)
Chillizet - 0,4 p.p. (strata 0,1 p.p.)

Trójmiasto
Radio Zet - 10,9 proc. (strata 1,1 p.p.)
Antyradio - 7,6 proc. (wzrost o 2,9 p.p.)

Częstochowa
Radio Zet - 16,5 proc. (strata 2,5 p.p.)

Bydgoszcz
Radio Zet - 9,4 proc. (strata 0,9 p.p.)

Białystok
Radio Zet - 8,9 proc. (strata 4,1 p.p.)

Dane: Badanie Radio Track zrealizowane przez MillwardBrown SMG/KRC, fala: październik 2017 r. – marzec 2018 r. (porównanie do październik 2016 r. – marzec 2017 r.)

Komentarze

Powiązane

23.05.23, 18:37
| radio » informacje | prasa » informacje
O tym się mówi. Nowy cykliczny raport dziennikarski IMM i Radia ZET
Radio ZET i Instytut Monitorowania Mediów (IMM) rozpoczęli współpracę w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Jej efektem będzie wspólny cykliczny raport „O tym się mówi”, prezentujący publikacje o najwyższym zasięgu i cytowalności w innych mediach.
23.05.23, 06:30
| radio » informacje
Powracają Grube Ryby nagrody Radia Kolor 103 FM
Po przerwie związanej z pandemią COVID-19, nagrody Radia Kolor powracają po czterech latach przerwy. Grube Ryby 2023 zostaną wręczone podczas specjalnej Gali Urodzinowej, która odbędzie się 16 czerwca 2023 r. w Opera Club w Warszawie. Gwiazdą wieczoru będzie brytyjski wokalista i gitarzysta Alfie Templeman.
22.05.23, 10:15
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF nie podniesie cen reklam na okres letni
Grupa RMF nie zmieni cen na lato, pozostawiając zaszyte rabaty dla klientów w pakietach i – jak podkreśla Grupa - najniższe przeliczniki krótkich kopii wśród liczących się ofert na rynku.
22.05.23, 07:30
| radio » informacje
Dogrywka w Radiu ZET. Nowy podcast Mateusza Ligęzy
Radio ZET udostępniło kolejny podcast. "Dogrywka w Radiu ZET" przygotowywana jest przez dziennikarza sportowego stacji - Mateusza Ligęzę.
19.05.23, 19:16
| radio » informacje
Marek Wałkuski i Jerzy Jachowicz laureatami Nagrody Rady Programowej Polskiego Radia
Marek Wałkuski i Jerzy Jachowicz zostali laureatami Nagrody Rady Programowej Polskiego Radia za rok 2022. Uroczystość wręczenia odbyła się 18 maja br. w Studiu Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana.
19.05.23, 11:28
| radio » informacje
Nowe Stacje+ w ofercie RMF Classic+
Do dotychczasowej oferty Stacji dostępnych na platformie RMF Classic+, dołączyło sześć kolejnych kanałów, m.in. RMF Classic+ Hans Zimmer, RMF Classic+ Muzyka Oskarowa oraz RMF Classic+ Czas skupienia.
19.05.23, 06:30
| radio » informacje
ZET jak zdrowie Agnieszki Kołodziejskiej. Nowy podcast Radia Zet
"ZET jak zdrowie" to kolejna nowość w ofercie podcastów Radia ZET. Agnieszka Kołodziejska będzie rozmawiać w nim z różnymi specjalistami o kwestiach zdrowotnych, które interesują Polaków. Pierwszy odcinek został udostępniony 17 maja br.
18.05.23, 08:30
| radio » informacje
Polski przebój XXI wieku. Plebiscyt programu Pierwszego Polskiego Radia
Plebiscyt „Polski Przebój XXI Wieku” radiowej Jedynki zorganizowany jest w ramach akcji „Maj Polskiej Piosenki”. Aby wziąć w nim udział trzeba zagłosować na jeden ze stu utworów zaproponowanych przez dziennikarzy muzycznych stacji. Głosowanie potrwa do 31 maja br.
17.05.23, 10:08
| radio » informacje
Bon rozdaje Radio ZET. Stacja w przedwakacyjnej zabawie rozda gotówkę
Pod hasłem „Bon rozdaje Radio ZET” rusza nowa antenowa zabawa, w której słuchacze mają szansę wygrania gotówki w wysokości do 2 tys. zł na realizację wakacyjnych planów. Akcję wspiera internetowa kampania promocyjna.
17.05.23, 08:30
| radio » informacje
Akcja Zrównoważony challenge w Polskim Radiu Kierowców
Polskie Radio Kierowców włączyło się do akcji „Zrównoważony challenge”, która odbywa się w ramach Światowego Tygodnia Bezpieczeństwa Drogowego. Dziennikarze Polskiego Radia Kierowców przemierzają Polskę różnymi środkami transportu, aby jak najszybciej dotrzeć do celu.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.